Limatulppa??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kukkanen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kukkanen"

Vieras
mulla rv 40+4 ja kävin äsken veskissä ja pikkareissa oli sellanen keltanen möykky. Ei mikään iso, muistuttaa valkovuotoa, mutta keltaisena ja vähän enemmän. Kuullostaako mielestäsi limatulpalta? Mitäs nyt olisi odotettavissa?

Olen vähän ajatellut että ehkä mun synnytys alkaisi sillä että limatulppa irtoaa, sillä äidilläni on kaikkien lasten kohdalla alkanut niin, ja yleensähän kaikki sanovat että niin tyttärellä kuin äidillä.

Limatulpalta kuulostaa. Eka tuli mullakin tuollainen ja sitten sellaista verilimaista hyytelöä:D Vuorokausi siitä on molemmat lapset syntyneet. Tsemppiä:)

soitin äitillenikin ja kyselin että tiesikö hän heti että se on SE, ei kuulemma tiennyt. Nyt iskee sellanen positiivinen paniikki :)

Onko muilla kokemuksia?

Se ei siis todellakaan ollut iso möykky, mutta kuitenkin eriväristä kuin valkovuoto ja hieman runsaampaa...

menkkajomotuksella, niin mitens ne supistukset sit kehittyy? tuleeks ne siihen päälle vai muuttuuko tuo kipu?
Tiedän että jokaisella erilainen synnytys mut kysympähän vaan.

SYNTYISPÄ SE JO!

[QUOTE="aapee";23933359]menkkajomotuksella, niin mitens ne supistukset sit kehittyy? tuleeks ne siihen päälle vai muuttuuko tuo kipu?
Tiedän että jokaisella erilainen synnytys mut kysympähän vaan.

SYNTYISPÄ SE JO![/QUOTE]

Meidän kakkosen synnytys alkoi noin. Aamupäivällä alkoi jomottelu ja tuli sitä limatulppaa. Näin mentiin pitkin päivää. Illalla otin Panadolia ja menin nukkumaan. Nukuin 3h ja heräsin kunnon säännöllisiin supistuksiin. Aamulla klo 7 oli poika sylissä.

Aloitin tämän viestiketjun eilen illalla, juuri tuosta limatulpan mahdollisesta irtoamisesta. Tässä jatkoa vielä. ELikkäs koko yö ollut supistuksia, noin 30min-20 min välein. Supistukset tuntuvat kuukautiskivuilta, vähän kovemmilta, mutta ei missään nimessä liian kipeiltä, ettenkö pärjäisi kotona. Toki Panadolia voisin ottaa, mutta haluaisin että ne tästä vielä voimistuvat ja tihenisivät. Kuinka kauan teillä on kestänyt tätä "ei niin kivuliaita supistuksia"-vaihe? Missä vaiheessa ne kovenevat?
Sitä keltaista liman tyyppsistä vuotoa on tullut yön aikana vähän lisää, ei mitenkään huomattavasti.

Miltäs tämä teille kuullostaa? Mulla on tänään neuvola klo 14.30... luuletteko että menen sinne vai synnärille?

Panadolin ottaminen ei lopeta supistuksia, jos ovat oikeita synnytyssupistuksia. Näin mulle osastolla sanottiin. Eli lääkettä helttaan, ja katsele laantuuko. Jos laantuu, ei lähtö ole vielä. Jos supparit jatkuu, alkaisin valmistautua... Onnea koitokseen, mulla itellä on edessä vielä muutama viikko kärvistelyä tän mahan ja helteiden kanssa...:)

Mulla meni ekasta limatulppa aamuviideltä, noin yhdeksältä alkoivat menkkakiputuntemukset. Päivällä muutama hassu supistus, kolmeen mennessä loppui kaikki kipuilu. Illalla 10 maissa alkoi uudelleen, aamulla 7 aikaan syntyi vauva.

Kakkosesta tulppaa tuli hiukan aamulla, epäsäännöllisiä suppareita silloin tällöin pitkin päivää, harvakseltaan. Illalla tuli loput tulpasta, tunnin päästä vedet, siitä heti käynnistyivät kunnon supistukset ja kahdessa tunnissa syntyi vauva.

Tsemppiä, kyllä se viimeistään huomenna syntyy, näin veikkaan :)

Ja mulla oli täysin samanlainen episodi viime viikolla. Eli yhtenä päivänä tuli kellertävä limaklöntsä pikkareihin ja semmoista rusehtavaa vuotoa. Sitten 2-3 yönä järkyt menkkajomotukset. Olin aivan varma, että nyt on menoa, mutta täällä sitä vielä pallona pyöritään ;).
Aiemmat synnytykset mulla on käynnistyneet säännöllisillä kivuliailla suppareilla.
Toivottavasti sulla toisin ja pääset tositoimiin. Tsemppiä! Ja ehkä nähdään Kättärillä...

Yhteistyössä