Mulla tuli limatulppa 1,5 vuorokautta ennen synnytystä, yöllä kävin vessassa ja pyyhkiessä tuli paperiin paksuhkoa limaa, jossa veriviiruja. Tiesi kyllä heti, että se oli limatulppa. Sen jälkeen alkoi supistelemaan 10 minsan välein mutta tyttö syntyi vasta sen 1,5 vuorokauden päästä.
mulla alko tulleen sunnuntai-aamuna klo 5.30 limatulppa.ensin limasta veristä vuotoa,joka vessareisulla.sitte vuorokauden päästä tuli oikea glöntti,jossa oli verisiä viiruja.siitä vuorokausi niin poika syntyi (ti-aamuna klo.4.51)
Mulla tuli limatulppa osittain aamulla ja sitten loput pitkin päivää ja hieman yli puolenyön oli tyttö sylissä. Eli n.16h yhteensä aiitä kun tulppaa alkoi tulemaan.
Oli helppo tunnistaa ensisynnyttäjänäkin kun ei voinut pöntöltä nousta ku lima vaan roikkui ja venyi... Oli todella limaisaa ja sitkeää ja sitä tuli enemmän kuin olin kuvitellut.
Toivon todellakin tämän toisen raskauden kohdalla, että tulppa tulisi ennen synnytystä, voisi hieman edes varautua lähtöön. Eka synnytys kun kesti 4h ekasta supistuksesta. Muuten voipi tulla kiire.
meikäläisellä irtosi semmoinen rusehtava lima klöntti n. 8h ennen kun neiti oli maailmassa, supistellu oli jo säännöllisesti 5h.., kyllä sen huomaa kun se irtoaa.. tai no, minä huomasin ainakin..
Heräsin aamuyöllä viideltä vessaan ja tunsin menkkamaisen nipistyksen ja huomasinkin limatulpan irronneen.
Nuo menkkamaiset kivut jatkuivat samantien voimistuvina suppareina ja tyttö syntyi 23tunnin kuluttua eli seuraavana yönä 04.
Eli pitkä synnytys oli ja alkoi siis heti limatulpan irtoamisen jälkeen. Mutta kaikki kuitenkin sujui hyvin ja tyttö oli terve, niin mitäs muuta sitä voisi toivoa!
Nyt laskettu aika 1.3. eli reilu pari viikkoa jäljellä.
Toivotaan, että synnytys nytkin sujuisi hyvin ja lapsi on terve!