limatulpasta- synnytykseen, kauanko meni?

siinäpä se tuliki, elikkä kauanko teillä on menny limatulpan irtoamisesta itse synnytykseen. Ja irtosko limaa viiruittain vaikko koko tulppa...
Supisteliko ennen liman tuloa, vai limatulpasta alkaen?
siinäpä ois kysymyksiä.. =)

hilppa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2007 klo 22:55 vieras kirjoitti:
siinäpä se tuliki, elikkä kauanko teillä on menny limatulpan irtoamisesta itse synnytykseen. Ja irtosko limaa viiruittain vaikko koko tulppa...
Supisteliko ennen liman tuloa, vai limatulpasta alkaen?
siinäpä ois kysymyksiä.. =)
Mulla limatulppa alkoi irrota synnytystä edeltävänä iltana ja poika syntyi seuraavana iltapäivänä. Ei kyllä irronnut missään "tulppa"-muodossa, vaan lähinnä kyse oli verensekaisesta limaisesta vuodosta. Ei ollut mitään tuntemuksia kun limaa alkoi tulla, seuraavana aamuyönä heräsin selkäsärkyyn ja tunnistettavat supistukset alkoivat aamukahdeksan maissa.

Limatulpan irtoamisesta meni noin vuorokausi tytön syntymään.

Kun epäsäännöllliset supistukset alkoivat aamulla viideltä, niin parin tunnin päästä huomasin pikkuhousuissa verta ihan pieniä määriä. Sitten tuli koko tulppakin ulos yhden pyyhkäisyn yhteydessä. Se oli liotetun luumun näköinen!

ekalta meni limatulppa kaksi viikkoa etukäteen ja tokalta pikku hiljaa kk ajan..kolmoselta irtosi rajun sisätutkimuksen jälkeen ja siitä kaksi päivää niin synnytys alkoi(sehän olikin tarkoitus että synnytys alkaisi sisätutkimuksen jalkeen itsekseen..) =)

Dora
Tietämättömänä haluaisin neuvoja: millainen se limatulppa oikein voi olla? Ilmeisesti aika erilainen eri tapauksissa...?! Ihmettelen tässä, että menikö omani tällä viikolla, kun eilen koko päivän (ja yöllä) tuli punertavaa, valkovuodon tapaista (ehkä hiukan limaisempaa...?) vuotoa, ja parina päivänä sitä ennen melkein kirkasta limaa. Ja nyt aamulla siteessä oli pieni veriklöntti - vähän niin kuin menkkojen aikaan.

Toisaalta aika juoksevaa tuo punertava vuoto oli ainakin yöllä, kun sitä huljahti lakanoillekin. Kertokaa ihmeessä jos teillä on kokemusta/tiedätte tarkemmin! Kiitos.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.01.2007 klo 08:20 Dora kirjoitti:
Tietämättömänä haluaisin neuvoja: millainen se limatulppa oikein voi olla? Ilmeisesti aika erilainen eri tapauksissa...?! Ihmettelen tässä, että menikö omani tällä viikolla, kun eilen koko päivän (ja yöllä) tuli punertavaa, valkovuodon tapaista (ehkä hiukan limaisempaa...?) vuotoa, ja parina päivänä sitä ennen melkein kirkasta limaa. Ja nyt aamulla siteessä oli pieni veriklöntti - vähän niin kuin menkkojen aikaan.

Toisaalta aika juoksevaa tuo punertava vuoto oli ainakin yöllä, kun sitä huljahti lakanoillekin. Kertokaa ihmeessä jos teillä on kokemusta/tiedätte tarkemmin! Kiitos.
Minulla tuli juuri tuollaista yhtenä aamuna ja illalla olikin jo tyttö maailmassa. :D

Täällä tulppa oli sellasta oikein sitkeetä (ois voinut saksilla leikata paloja :eek: ) Ja se oli sellasta harmaan-kellertävää ja hieman veriviiruja mukana ja tosiaan TOSI SITKEETÄ,ei mitään nestemäistä vaan ihan sellanen limaklöntti.

äippis80 harm
Mulla se limatulppa taisi tulla vasta sitten melkein heti, kun synnytyssupistukset oli alkaneet ja poika syntyi siitä noin 8 tunnin päästä. Oli kuin sellaista vaaleanpunertavaa paksua valkovuotoa.

vieras77
mulla meni pe-la välisenä yönä tulppa ja sitten maanantaina käynnistettiin, kun ei omat supparit riittävän vahvoja. beibi syntys vielä manantaina. Limatulpan lähdöstä alkoi mulla supistukset, ennen sitä ei ollut mitään tuntemuksia.

jee
mulla alko supisteluja illalla mutta ne loppu kuiteski, aamulla meni limatulppa ja se oli todella "tulppa", ihan ku jos muistatte niitä liimakäsiä mitä oli leluina joskus...sellanen hassun tuntunen. no siitä meni vielä 3vrk ennen ku vauveli synty.

Yhteistyössä