limatulpan irtoaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietamaton??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei sitä aina huomaa et milloinka irtoaa. ite huomasin kahdesta ekasta lapsesta sen irtoamisen, mutta kahdesta seuraavasta en sitten huomaanutkaan. Joskus se voi irrota vasta synnytyksessä

Mulla ei myöskään limatulppa irronnu mitenkään klönttinä. Päivää ennen synnytystä on alkanu tulee sellasta verestävää limasta vuotoa, siinä viissiinkin ollu mun limatulpat molemmilla kerroilla :)

Minä en myöskään huomannut mitään limatulppaa missään vaiheessa, synnytys alkoi ihan supistuksilla. Siis ei tietenkään mitään megasuppareita heti kerrasta - koko päivän menin supistellen, mutta vasta illasta tajusin, että taitaa olla synnytys aluilla. Siihen asti pidin niitä tavallista tiuhempina harjotussuppareina, kun ei ne sen kummemmilta tuntuneet. Ihan varma olin, kun vedet napsahti sänkyyn. Tosiaan "kuulin" napsahduksen, kun kalvot meni... :)

...olla huomaamatta, ilmaisu "limatulppa" on ihan puppua, vessapaperiin jäi kunnon kokoinen limanuljaska (noin kananmunan kokoinen). Tosin jo viikkoa ennen synnytystä, joten jännitys tosiaan pääs tiivistymään. Neuvolassakin oli täti varma, että alkaa synnytys kahden vuorokauden sisällä, korjasi sitten jälkikäteen, että kaksi viikkoakin voi mennä sen irtoomisesta. No, jännäähän se loppuaika on joka tapauksessa! Onnea matkaan!

Yhteistyössä