Limainen yskä, mikä avuksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskainen

Vieras
Olin kuumeessa alkuviikon, ja nyt vaivaa vielä nuha ja yskä. paksua limaa on paljon, ja nukkuminen näiden yskänpuuskien takia vaikeaa. Millä kotikonsteilla oloa voisi helpottaa? Olen raskaana, noin puolivälissä, niin lääkkeitäkään ei hirveästi voi käyttää.
Tahtoo nukkua, ja muutenkin sattuu jo joka paikkaan tämä yskiminen.

höyryhengitystä ja sitten muutama tyyny niin että olet vähän pystyasennossa, jos auttas. Ja huone vaan mahdollisimman viileeksi mutta kuitenkin tarpeeksi vaatetta niskaan. Toivottavasti helpottaa!

Noita tyynyjä oon jo kokeillu ja höyryhengitystä, auttaa sen hetken mutta ei pitkälle.
en oo tienytkään tuota maitotuotteista, täytyy kokeilla jos niiden vähentäminen auttaisi.

tosi ärsyttävää nimittäin tälläinen, häiritsee myös miehen unia ja pelkään koko ajan että herätän myös ton taaperon :/
ja kun oikeen yskittää, niin meinaa oksennus lentää (anteeksi kauniit puheeni)

kiitos teille!

Lämmintä juotavaa ( teetä, lämmitettyä mehua tms) johon sulatat eucalyptuspastilleja. Sen höyryn hengittäminen ja juoman juonti irrottavat limaa. Ja muutenkin kannattaa juoda riittävästi lämmintä pitkin päivää, auttaa pitkällä tähtäimellä iltaan ja yöhön asti.

mulla on sama tilanne, mutta en oo raskaana ja asun vielä äitini luona... mutta ittelllä on kans nyt sama tilanne.. lämpöö on ja vaikeaa hengittää :s yö unetkin meni siinä tuskistellessa ;cc väsyttää.. rintaa painaa ja lima ei lähde millään :s join juuri äskön teetä, mut ei saanu vielä limaa lähtemään... allergia lääkkeet oon vetäny naamariin (olen myös kissalle allerginen ja ittelläni on kissa) mutta luin juuri yhdeltä sivustolta että ei se allergia vaikuttanutkaan tähän yskään .. mut koitteln tässä nyt parannella keuhkojani, että saisin nukuttua yöunia pois.. :ss