Likaiset lapset

  • Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti
Miä
Näkisitpä meidät joskus koulupäivän jälkeen :/ Poika on puhdas mutta entäs äiti? Äitillä on naamassa ja käsissä isänmaata varmaan kilo, vaatteissa on myös multaa, hiekkaa tai jotain vihreää. Tai maalia. Hiuksissa on koristeena tomaatinlehtiä ja ötököitä. Haisen myös usein kananpaskalle tai jollekkin muulle mielenkiintoiselle. Luonnonläheinen tuoksu :xmas:
 
mä käyn meiän lähikaupas usein ulkoilun päätteeks, ja pojat on likasia kun on rymynneet mutta kyllä mä nyt naamat yritän putsata sekä vaatteet kun sinne pihalta mennään. isompiin kauppoihin tai kaupungille en kyl lähtis likasena.mutta kyllähän ne välil tilantees ku tilantees sotkee johonkin itsensä ja aina ei ole sitä veskiikään lähellä mihin pääsis pesemään. Kyl suurin osa lapsista on puhtaita ja hyvin puettuja, mutta ikävä kyllä näkee tai oon ainakin ite nähnyt paljon lapsia kestä ei ole huolehdittu ja säälittää kun vaatteet rikkinäisiä ja pieniä ja sottasia...
 
Niinpä
Mullakin on tapana väkisin uittaa lapset tuossa piharapakossa matkalla autoon joka kerta kun ollaan johonkin lähdössä. Lapset mielellään menis puhtaina kyytiin, mut musta ne on vaan hauskemman näköisiä naamat ja vaatteet mudassa.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun lapset kyllä oli tänään likasia kun käytiin kaupassa, johtuu siitä että lähin koko rasavilliporukan (kolme poikaa, joista yksi ainut on välillä rattaissa) kanssa kävellen kauppaan jonne on n.2km suuntaansa.

Mieluummin annoin matkan rymytä pitkin penkkoja ja lätäköitä kuin tehdä itsestäni täysin hermoraunion ja varoa ettei menisi vaatteet ja naama likaiseksi :D
Ettäs kehtaat! Kyllä lasten pitäisi näyttää mallinukeilta kaupassa! Olisit edes itse myös möyrinyt pitkin pientareita ettei vaan lapsesi likaisia ;)
 
vieras
jos lapset pihalla möyrii ennen kaupparetkeä, niin ilmiselvästi ovat likaisia, mitä siitä sitten? pääsevät kotona sitten kylpyyn. Niin se vain ovat että lapset sotkevat ja sotkevat
 
Hygieia
Aika moni ei nyt tajua ap:n aloitusta.. tää on sama juttu jos täällä puhutaan siisteistä naisista niin heti ruvetaan vinkumaan ettei tartte laittaitua..jos nyt oikein tajusin ap tarkoittaa PERUSHYGIENIAA JA YLEISTÄ SIISTETYTTÄ ei sitä että jos on käyty puistossa leikkimässä ja Nico-Petterin reima-tecit on kurassa..vaan sitä että päällä on aidosti _pakaset_vaatteet ,lapsi haisee,räkää on nenässä aina ja tukka on solmussa ja likainen..

Mielestäni siisti olemus on oikeus lapselle ja aikuiselle.Sama koskee hygieniaa. Meillä vauvan vaatteet vaihdetaan vaikka niihin menisi vähänkin maitoa tai ruokaa sillä itse en haluaisi kulkea likaisissa vaatteissa,myös naama puhdistetaan jokaisen ruokailun jälkeen.
MEILLÄ LIKA EI KUULU LAPSUUTEEN
 
No joskus kiireessä tulee lähdettyä ruokapöydästä, eikä siinä höösätessä ehdi tarkastaa mitä lapsella on päällä ja kuinka ruokainen naamavärkki on. :ashamed: :snotty:
 
Ei voi kun sanoa
Alkuperäinen kirjoittaja Hygieia:
Aika moni ei nyt tajua ap:n aloitusta.. tää on sama juttu jos täällä puhutaan siisteistä naisista niin heti ruvetaan vinkumaan ettei tartte laittaitua..jos nyt oikein tajusin ap tarkoittaa PERUSHYGIENIAA JA YLEISTÄ SIISTETYTTÄ ei sitä että jos on käyty puistossa leikkimässä ja Nico-Petterin reima-tecit on kurassa..vaan sitä että päällä on aidosti _pakaset_vaatteet ,lapsi haisee,räkää on nenässä aina ja tukka on solmussa ja likainen..

Mielestäni siisti olemus on oikeus lapselle ja aikuiselle.Sama koskee hygieniaa. Meillä vauvan vaatteet vaihdetaan vaikka niihin menisi vähänkin maitoa tai ruokaa sillä itse en haluaisi kulkea likaisissa vaatteissa,myös naama puhdistetaan jokaisen ruokailun jälkeen.
MEILLÄ LIKA EI KUULU LAPSUUTEEN
Onnea valitsemallasi tiellä! Ap varmaan tietääkin, onko lapsella räkää naamassa aina, vai vaan sillä kerralla, kun on nuhainen. Kukaan ei voi yhdellä näkemällä päätellä mitään perushygieniasta perheessä.

Itse voin vain yrittää olla vähemmän niuho, kuin oma äitini, joka latisti tunnelman aina ja joka paikassa hössäämällä, että oltiin aina viimeisen päälle tahrattomia lapsena. Ja latistaa vieläkin vahtaamalla isäni ja minunkin vaatteitani, jos yhdessä jossain ollaan. Onhan se nyt kamalaa, jos mulla on vauvan puklua rinnuksilla tai housuilla omassa kodissani! Ja nyt kun meillä on kolme lasta, joista vanhin 5v, en todellakaan vaihda jokaiselle vaatteita joka ruokailun päälle.
 
Myö usein käydään kaupassa heti töiden jälkeen, eli haen pojun tarhasta ja sit miehen töistä ja sit kauppaan. Miulla ja miehellä on töiden takia siistit vaatteet, mut poju on tarhasta haettaessa aina ulkona, joten varsinkin näillä keleillä, kun tarhan pihalta rupeaa jo lumet sulamaan, ni pojun haalari on aina märkä ja kurainen tai hiekkainen ja valitettavasti en viitsi ajella ensin kotiin vaihtamaan pojulle vaatteita kauppareissun takia, kun kauppa on matkan varrella vaan poju saapi istua autokärrissä likaisena.
 
Oliko jo
Alkuperäinen kirjoittaja StarSisu:
Minä taas näin tänään tosi kauniisti puettuja hoidetun näköisiä lapsia Sellossa =) yksikin oli niin söpö noin yksivuotias kultaisine korvakoruineen ja ranneketjuineen kauniissa vaatteissa =)
Pitkä hame kanssa?
 
Pakko tunnustaa, että kyllä joskus meidän tyttö on ollut likaisissa vaatteissa kaupassa. Jos ollaan esim. mummolasta haettu lapsi hoidosta ja ovat pihassa olleet ja ulkovaatteet likaiset kun on jossain möyrinyt niin ei todellakaan olla sen takia kotoa haettu puhtaita vaatteita. Kyllä naama aina tietty putsataan. Ja joskus ollaan jossain synttäreillä esimerkiksi oltu kesällä ja paita on mansikkakakussa, niin eipä ole ollut varavaatteita mukana. Ei ne lapset varmaan aina sen näköisiä ole...
 
Mulla poika 4v kyntää päiväkodissa vaatteineen pitkin rinnettä ja milloin on ravassa ja milloin naama naarmuilla ja likaisena. Sitäpä ei uskoisi miten likaiseksi naama menee kun syö likaista lunta..
Itsekään en ole nähnyt ruokottoman likaisia lapsia paitsi omani, ehkä sitä ei jaksa duunin jälkeen kyylätä toisten ostoksia ja lasten naamoja ja vaatteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oliko jo:
Alkuperäinen kirjoittaja StarSisu:
Minä taas näin tänään tosi kauniisti puettuja hoidetun näköisiä lapsia Sellossa =) yksikin oli niin söpö noin yksivuotias kultaisine korvakoruineen ja ranneketjuineen kauniissa vaatteissa =)
Pitkä hame kanssa?
Eivät olleet romaneja, jos sitä tarkoitat tai edes somaleja =)
 
hyi
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Mun lapset on ainakin lähestulkoon aina ulkoilu reissun jälkeen aika likaisia ja huomaa että on rymytty oikeen kunnolla.Entäs sitten? Lika kuuluu lapsuuteen:) En aio olla sellanen nuija joka on koko ajan huutelemassa että" äläpäs nyt mene sinne ja tee tätä ettet vaan tule likaiseksi" :)
Eiks naama ja kädet yleensä pestä kun lapsi on lopettanut ruokailunsa;). Epäsiisteyttähän tuo on:(
 
Jaah, no sen verran sanasen sanon, että mä olen ihan karsee hatarapää noiden näästyykien kanssa..eli niitä ei ole KOSKAAN matkassa, siispä näin ollen j-o-s-k-u-s saattaa ( siis vain kenties saattaa) *nolonolonolo* ...käydä niinkin, että räkä valuu lapsen nöösästä kuin Niagara konsanaan. :snotty:
 
Rokkivosu
Täällä on sit fiksua porukkaa kun osataan lukea...
Mä en itsekään ole mikään siisteimmästä päästä, boheemiluonne. Lapsi ei oo aina niin justiinsa et koko ajan oltais puhtaisiin vaihtamassa mut ei meillä kulje selvästi likaisissa vaatteissa, nenä mustaksi kuivuneen rään likaamana. Kädet ja naama pestään jos ne likaantuu ruokaillessa ja nenä niistetään tarpeeksi usein. Se nyt ei oo sen kummempaa ku perussiisteyttä! Mut ilmeisesti sitä on sit nipottaja ku haluaa näyttää suhtkoht siistiltä :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Täällä on sit fiksua porukkaa kun osataan lukea...
Mä en itsekään ole mikään siisteimmästä päästä, boheemiluonne. Lapsi ei oo aina niin justiinsa et koko ajan oltais puhtaisiin vaihtamassa mut ei meillä kulje selvästi likaisissa vaatteissa, nenä mustaksi kuivuneen rään likaamana. Kädet ja naama pestään jos ne likaantuu ruokaillessa ja nenä niistetään tarpeeksi usein. Se nyt ei oo sen kummempaa ku perussiisteyttä! Mut ilmeisesti sitä on sit nipottaja ku haluaa näyttää suhtkoht siistiltä :whistle:
Ei vaan olet niuho kun tulet tänne ihmettelemään muiden kakaroita :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Täällä on sit fiksua porukkaa kun osataan lukea...
Mä en itsekään ole mikään siisteimmästä päästä, boheemiluonne. Lapsi ei oo aina niin justiinsa et koko ajan oltais puhtaisiin vaihtamassa mut ei meillä kulje selvästi likaisissa vaatteissa, nenä mustaksi kuivuneen rään likaamana. Kädet ja naama pestään jos ne likaantuu ruokaillessa ja nenä niistetään tarpeeksi usein. Se nyt ei oo sen kummempaa ku perussiisteyttä! Mut ilmeisesti sitä on sit nipottaja ku haluaa näyttää suhtkoht siistiltä :whistle:


Mä vain olen harvemmin/en koskaan nähnyt lapsia, jotka olisivat olleet todella pinttyneen likaisia kaupungilla. Mutta useinkin olen nähnyt lapsia, jotka ovat selvästi tullut kauppaan leikkipuistosta tai jäätelökioskin kautta.
 
S
Juuri tänään kaupassa katsoin kahta tyttöä joilla todella likaiset ja takkuiset hiukset,likaiset vaatteet,rikkinäiset sukkikset hameen kanssa,siis todella surkean näköistä,ja kyllä olen törmännyt lapsiin joilla aivan liian pieniä vaatteita ja liasta pinttyneitä,myöskin olen nähnyt lapsia jotka haisevat lialta.
 
MintunKukka
Niin ap sä annoit vaan ymmärtää et noita lapsia on joka paikka täynnä ja lähes kaikki lapset on likaisia ja räkä poskella.
Ja myönnän et jos mä joudun yksin kaikkien viiden kans lähteen niin saattaa joillain lapsella jäädä voita poskeen ja maitoparta syönninjälkeen. Mut tietääpähän kaikki et on ruokaa saanu ;)
Mä kyllä itse yleensä olen paljon huonommissa ja likaisemmissa kuteissa ko lapset.
 
"Totta"
Ymmärrän oikein hyvin, että päiväkodissa voi likaantua vaatteet ja jos suoraa mennään hoidosta kauppaan, niin lapsi voi olla
kurainen ja välipalarahka suupielissä.
Mutta muutenkin todella moni lapsi on likainen. Kasvoissa saattaa olla parin päivän takaisia ruokatahroja, hiukset eivät ole shampoota nähnytkään ja vaatteet rikki ja likaiset. Yhden 6v tytön äiti sanoi taannoin, ettei lapset hiukset
kaipaa shampoota ja sen näköinen tukka tytöllä onkin, ettei sitä pestä..
 

Yhteistyössä