Liityn joukkoonne

  • Viestiketjun aloittaja iines keiju
  • Ensimmäinen viesti
iines keiju
Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta vuoden ja kolme kuukautta ilman tulosta. Kertaakaan ei ole tärpännyt. Nyt on sitten mies käynyt sperma-analyysissä tuloksena normaali hedelmällisyyskyky ja minä kävin verikokeissa. Sairaanhoitajaystäväni tulkitsi testitulokseni normaaleiksi, mutta kolmen viikon päästä on ihan virallisesti aika gynelle, jossa tulokset käydään läpi ja keskustellaan jatkosta.

Olisinkin kiinnostunut tietämään, että mitä tästä eteenpäin? Mikä on seuraava askel?

Tänne lapsettomien palstalle siirtyminen oli minulle aikamoinen järkytys. Ihan yhtäkkiä tajusin, että tännehän minä kuulun :'(

Mutta olisin kiitollinen jos joku kiltti viitsisi minulle vastata, kiitos.

 
Tervetuloa joukkoon! Meillä kakkosen yritystä takana noin kaksi vuotta. Miehelle tehtiin meilläkin ensin sperma-analyysi, joka oli normaali, mulla todettiin ovuloimattomuus, johon lääkityksenä clomifenit + terolutit (nyt kolmas kierto menossa).
Luultavasti sullekin sitten alkuun määrätään noi clomit, niitä käytetään myös selittämättömän lapsettomuuden hoidossa, siis jos ei muutakaan varsinaista vikaa löydy ja sitten varmaankin tehdään sulle munanjohtimien aukiolo tutkimus, no nää on vaan arvauksia, tsemppiä teille :)
 
uusi myös
Minäkin olen täällä uusi. Toista olemme yrittäneet vuoden verran, mutta ei ole kuulunut. Keltarauhashormonin määrä oli minulla alhainen ja kuukautiset eivät ihan säännölliset. Niinpä olen syönyt 3 kk Terolutia, 3 kk Lugesteronia mutta eivät ole surullista kyllä auttaneet. Nyt eilen sain clomifemit, joita pitäisi aloittaa ensi kuussa. Hiukan jännittää. Toivon kovasti, että onnistaisi nyt vielä ennen ens kuuta :) Alkuannos on lääkärin mukaan pieni, 50 mg/pvä. Miten teillä on ollut? Onnea kaikille yrityksiin ja tsemppiä!
 
girl79
Joo mä olen kans uusi täällä ja luin juttusi. Olen sinua sitten hiukan edellä ja voin nyt ainakin kertoa mitä minulle tehtiin. Miehelläni on myös tehty tutkimus jossa kaikki ok. Verikokeita on otettu jossa otettiin selville että tapahtuuko ovulaatio. Ja ennen sitä katsottiin ultralla molemmat munasarjat, olin sillon lihava joten mulla ei munasolut toimineet.Sain sillon provera lääkkeen mutta sillä ei suurempaa vaikutusta ja laihdutin vielä sillon 30 kg. Ja nyt viimeisin tutkimus mitä on tehty oli varjoainekuvaus. Ruiskutettiin suolaliuosta kohtuun ja katsottiin että onko munatorvet kunnossa. Ja nyt sain sitten klomifeenilääkityksen mikä pitäisi irrottaa munasoluja itsestään. Saa nähdä onko mitään vaikutusta lääkkeellä. Lääkärit kummasteli vaan että kun mitään järkevää syytä lapsettomuuteen ei löydetä kun nyt irtoo jo itsestään munasolutkin mutta määräsivät kuitenkin tämän lääkkeen sitten mulle. Saa nähdä mikä sit lopuksi auttaa. Toivotaan nyt et jossain vaiheessa vielä saatais lapsi mitä niin hartaasti toivotaan. Me ollaan nyt yritetty 2 vuotta. :'(
 
Girl79, oliko sulla molemmat munanjohtimet auki? meillä semmonen tilanne, et mulla oikea munanjohdin tukossa ja 2-vuotta yritetty lasta..lääkäri ai antanut meille mitään toivoa..ajattelin, et oliskohan mullekkin paikallaan joku lääkekuuri..
 
uusi myös
Elli, miten sinulla on mennyt clomien ja terolutien kanssa? Minun pitäisi aloittaa clomit ens viikolla...mua jännittää, jos ne tekee kaksosraskauden tai aiheuttaa jotain pahaa hormonaalista ongelmaa? Onko teillä kenelläkään kokemusta? Mulla kyllä tulee ovulaatio, ei kuitenkaan joka kk. Mitenkään ei ole testattu, irtoaako munasolu. Pitäisikö se testata jotenkin?
 
mimosa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2005 klo 15:44 uusi myös kirjoitti:
Elli, miten sinulla on mennyt clomien ja terolutien kanssa? Minun pitäisi aloittaa clomit ens viikolla...mua jännittää, jos ne tekee kaksosraskauden tai aiheuttaa jotain pahaa hormonaalista ongelmaa? Onko teillä kenelläkään kokemusta? Mulla kyllä tulee ovulaatio, ei kuitenkaan joka kk. Mitenkään ei ole testattu, irtoaako munasolu. Pitäisikö se testata jotenkin?

Heips!

Minulla ei ollut mitään hyötyä kummastakaan lääkkeestä.
ainoat asiat mitä huomasin lääkkeiden käytön aikana olivat arastelevat rinnat.
Ei kannata turhaan jännittää, kaikki menevät hyvin.
en osaa neuvoa tuohon irtoamiseen. tosin ultrassa se nähdään "luulisin."
Itselläni aluksi irtosi itsestään, toisella kerralla laitoin irrotuspiikin.
Jaksamia ja tsemppiä
 
iines keiju
Kaunis kiitos teille kaikille ihanille vertaistuen antajille :flower:

Ensi viikolla tosiaan menen gynekologille miehen sperma-analyysin ja omien verikokeitteni tulosten kanssa. Miehen tuloksissa luki, että hedelmällisyyskyky normaali, eikä minunkaan veritesteissä näyttänyt olevan mitään häikkää, mutta katotaan nyt mitä lääkäri sanoo. Viimeksi tehtiin sisätutkimus ja ultrattiin kohtu ja munasarjat ja kaikki oli kunnossa.

Luulen kyllä, että ovuloin, koska olen tunnistavinani ovulaation joka kuukausi. Joku kysyi mitä veritestejä minulta otettiin. En ikävä kyllä osaa sanoa, koska en ymmärtänyt niistä lääketieteellisistä termeistä mitään, mutta paljon niitä oli.

Tsemppiä meille ja kirjoittelen ensi viikolla kuulumisia lääkärikäynnistä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2005 klo 15:44 uusi myös kirjoitti:
Elli, miten sinulla on mennyt clomien ja terolutien kanssa? Minun pitäisi aloittaa clomit ens viikolla...mua jännittää, jos ne tekee kaksosraskauden tai aiheuttaa jotain pahaa hormonaalista ongelmaa? Onko teillä kenelläkään kokemusta? Mulla kyllä tulee ovulaatio, ei kuitenkaan joka kk. Mitenkään ei ole testattu, irtoaako munasolu. Pitäisikö se testata jotenkin?
No mulla alkoi raskaus viimekeväänä, heti ensimmäisestä clomikierrosta, mutta valitettavasti meni kesken rv 10, lääkäri epäili sen johtuneen sairastamastani influenssasta. sitten koko kesä odoteltiin kuukautisia ja sitten loppukesästä terolut ja primolutkuurien jälkeen vasta alkoi, ja nyt siin olen syönyt clomeja 2 kuuria keskenmenon jälkeen, jännään kp 23 :) . en niinkään pelkää kaksosraskautta vaan keskenmenoa (en tiedä miten siitä uudestaan selviäisin :'( )Mulla on kyllä monta tuttua jotka ovat onnistuneesti clomeilla lapsia "tehneet" =)
 
vauvakuume
Taidanpa minäkin liittyä joukkoon, en onneksi ole ainoa joka "kärsii" samasta asiasta.. Olemme mieheni kanssa yrittäneet raskautta reilun vuoden. Kävimme väestöliiton klinikalla josta mieheni sai "terveen paperit". Mulla taas ei munasolu irtoa.. Sain Terot ja Clomit ja niistä ei ehtinyt olla apua kun meille tuli yhdenlainen "aviokriisi" ja muutimme erilleen. Ollaan asuttu erillään parisen kk ja nyt päätimme jatkaa yhessäoloa ja jospa se vauveliki antais kuulua itsestään..Olemme taas kuin vasta rakastuneet. :heart:
 
girl79
jonttu77 en osaa kunnolla nyt vastata tuohon mut luulisin et molemmat on kunnossa koska nestettä kertyi normaalisti kohdun taakse ja ainakin lääkäri sanoi et on kaikki kunnossa. Pitäsikö käydä lääkärillä uudelleen?
 
Huomenta! girl79, jos sulle on tehty se ruiskutus munanjohtimiin, niin siitä kyllä näkee onko auki, uskoisin että sinulla on, koska luulis että lääkäri olis muuten sanonu jotain. Meillä seuraava vaihe on miehen siemennesteanalyysi ja siitä katotaan taas sitten eteenpäin.
 

Yhteistyössä