Liitoskipuja,mahasärkyä,lonkkavaivoja...rv16

  • Viestiketjun aloittaja muru
  • Ensimmäinen viesti
muru
Siis tätäkö tämän kuuluu olla, onko ihan normaalia?
Esikoisesta oli kamala pahoinvointi. Ei juuri muuta .
Tästä kakkosesta on navan ja polvien välillä kaikki vaivat ja kauhea jomotus lonkissa,ja välillä alavatsassa ja selässäkin.

Kohtalotovereita ja kuin kävi menikö kaikki silti hyvin?
 
muru
Alkuperäinen kirjoittaja muru:
Siis tätäkö tämän kuuluu olla, onko ihan normaalia?
Esikoisesta oli kamala pahoinvointi. Ei juuri muuta .
Tästä kakkosesta on navan ja polvien välillä kaikki vaivat ja kauhea jomotus lonkissa,ja välillä alavatsassa ja selässäkin.

Kohtalotovereita ja kuin kävi menikö kaikki silti hyvin?
...
 
Kuulostaa tutulta. Minulla nuo liitoskivut + muut kivut iskivät myös samoihin aikoihin. Ja jos olis seisonut päivällä paljon töissä niin jalat eivät kantaneet illalla edes vessassa käyntiin :ashamed: . Ja jos käänsin yöllä kylkeä niin se kesti tosi kauan, koska ihan muutaman sentin jalkojen levittäminen tuntui aivan tuskalta. Joskus kylkeä kääntäessä ne liitokset päästivät oikein kuvan napsahtavan äänen. Hormonit löystytti siis kaikki muutkin paikat joten jouduin jäämään sen vuoksi sairauslomalle jo ennen raskauden puoliväliä. Muuten raskaus eteni oikein mainiosti ja synnystyskin oli kuin oppikirjasta. Mutta olin kyllä tosi raihnainen noiden kipujen kanssa ja monesti jouduin oikein irvistelemään, kun kaikki liikkuminen sattui niin paljon. Se ei ole vakavaa, mutta kiusallista ja kivuliasta. Kävin neuvolalääkärin lähetteellä jopa fysioterapeutilla, mutta eipä tuossa ollut mitään tehtävissä. Fysioterapeutti tosin näytti sellaisesta tekoluurangosta kaikki mahdolliset paikat mitkä hormonit oli löysyttäneet. Nuo liitoskivut ovat tosi yksilöllisiä ja sain kieltämättä kuulla aika paljon niitä kommentteja, ettei raskaus ole sairaus, koska harva tajusi miten jollain voi löystyi paikat niin rankasti ennen kuin on edes kunnon vatsaa. joillan ne kivut voivat hellittää raskauden edetessä, mutta minulla ei kyllä helpottuneet yhtään. Voimia odotukseen, voi tuntua pitkältä jos on ihan raihnainen kuukausi kaupalla, mutta synnytys auttaa B) .

:hug:
 
ap
Tässä pitäis tota tasmaaniantuholais esikoista hoidella ja olo ihan kamala,siis särkee edestä ja takaa ja sisältä!!! No 26 viikkoa vielä.Sit pitäis ainakin vähän helpottaa.
 
vieras
no et oo ainut,mulla on kolme raskautta takana ja kaikista sama homma,joka kerta vaan kylläkin pahentunut.kaikki lapset on kyllä ollu terveitä ja onneksi kivut on sitte jäänyt laitokselle.nyt odotan neljättä,viikkoja 10 ja aivan kauhulla jo ootan et millon ne kivut taas alkaa,mut onneksi ne kivutkaa ei oo ikuisia.
 

Yhteistyössä