Liitoskipuja jo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kipu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kipu

Vieras
Eli voiko liitoskipuja olla jo rv 16? Olen lukenut vanhoista ketjuista oireita, ja alapää on hellän tuntuinen, mutta mihinkään ei ""ulkoisesti koske"", häntäluuta välillä vihloo. Ja sitten tyhmä kysymys. Onko liitoskivuista haittaa näin varhaisessa vaiheessa? Olen kyllä aika pienikokoinen, pituutta vain 155. Kiitos, jos joku viitsii vastata.

Samoissa mitoissa mennään, mutta rv 22. Liitoskipuja mulla on nyt ollut pari viikkoa, edellisessä raskaudessa taisi tulla rv 15 tietämillä, jolloin aloin pitää tukivyötä. Se tuntui minulla ainakin auttavan jonkin verran, ja samaa suositeltiin neuvolassakin. En usko että tosta on mitään haittaa, luut ja muut siellä vaan venyy ja se kieltämättä tuntuu kipeeltä. Välillä tuntuu siltä, että vaapun kuin ankka enkä edes jalkaa saa nostettua ylös ilman pahempia kipuja. Itselle tuosta on vain haittaa, ei vauvalle.

Itselläni kipu ei tunnu liittyvän liikuntaan, mutta istumiseen kyllä. Olen selvittänyt muita mahdollisia syitä kipuiluun, mutta virtsatulehdusta eikä gynen mukaan muutakaan tulehdusta ainakaan sisätutkimuksen perusteella ole. Joten kai se sitten sitä liitoskipua on. Kiitos vastauksesta.

Yhteistyössä