Liipasinhullut poliisit pääsivät toteuttamaan itseään tappamalla viattoman eläimen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liipasinhullut poliisit:x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samaa voisi sanoa sinusta :D Fiksu ihminen on normaalipainoinen

Taitaa tulla todellisena yllätyksenä, mutta painolla ja älykkyydellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Paitsi ainakin sen verran, että joskus tehtiin tutkimus jossa ilmeni, että lantiolle kertynyt rasva on hyvää rasvaa joka tekee aivoille hyvää. Tämä taas ei tue sun näkemystä, joka ei kyllä tullut yllätyksenä.

Ja jatkossa voisit lähettää yv:nä nää sun jutut, osaatko sen? Eiköhän jostain ohje löydy jonka kykenet ymmärtämään, niin ei tarvitse saastuttaa ketjuja fiksuilla kommenteillasi.

Ja jos sulla ei ole sanottavaa jonka takia viitsit yv:n laittaa, niin opettele olemaan hiljaa, ei sitä ole silloin tarve kirjoittaa tänne julkisestikaan.

Viimeksi muokattu:
Olenko outo, kun mun mielestä tässä tilanteessa ikävin asia on se, että Suomessa ei ole paikkoja johon loukkaantuneita eläimiä voisi toimittaa ilmaiseen hoitoon? Poliisit tekivät aivan oikein. Käytäntö vaan on huono. Kuten joku mainitsikin, useissa muissa maissa (esim. Englanti, Austraalia?) on niitä eläinten pelastusjärjestöjä (RSPCA). Miksei Suomessa ole? Pitäisi todellakin olla!

Olenko outo, kun mun mielestä tässä tilanteessa ikävin asia on se, että Suomessa ei ole paikkoja johon loukkaantuneita eläimiä voisi toimittaa ilmaiseen hoitoon? Poliisit tekivät aivan oikein. Käytäntö vaan on huono. Kuten joku mainitsikin, useissa muissa maissa (esim. Englanti, Austraalia?) on niitä eläinten pelastusjärjestöjä (RSPCA). Miksei Suomessa ole? Pitäisi todellakin olla!

Suomi ei ole hyvinvointivaltio pienille viattomille eläimille.:(

Totta, syy ei ole poliisin vaan toimimattoman eläinsuojelukäytännön.
Itse löysin tieltä ilmeisesti auton alle jääneen siilin, joka oli vahingoittunut takajalastaan. Kunnan eläinlääkäri sanoi, että kaksi varvasta on poikki ja ne on tulehtuneet, ainoa mitä hän voi tälle eläimelle tehdä, on lopetus. Jos en sitten itse maksa sen hoitotoimenpiteitä, hän voi tietysti myös nukuttaa siilin ja amputoida vahingoittuneet varpaat, mutta se tulee mun omaan laskuuni.
Muuten oli ihan terve, nuori siili :(
Valtio kun maksaa omistamiensa eläinten "terveydenhuollosta" vain sen lopetuksen, mikäli kyseessä ei ole joku todella harvinainen ja suojeltu laji, todella älytöntä.
En tosiaankaan ole mikään rikas, mutta en tossa vaiheessa voinut muuta kuin maksaa sen laskun. Antibioottipistos tuli vielä päälle, koko homma maksoi melkein sata euroa.
Onneksi asutaan ok-talossa maalla, että pystyin hoitamaan sen siilin kuntoon meidän leikkimökissä.

Poliiseilla on jonkin sortin fetissi tappaa peuroja. :( Helsingissä on vuoden aikana useampi eläin ollut ihan ok kunnossa vielä kun kytät ovat tulleet, mutta ovat vissiin olleet sitten liian laiskoja lastaamaan eläintä autoon ja viemään sen lähimpään metsään- terveetkin eläimet tapetaan sille sijoilleen (sairaat, vammautuneet ym. ymmärrän).

Peuroissa on semmoinen ominaisuus, että ne saa yleensä sydärin kun poliisi ja palokunta niitä jahtaa kaupungissa.
Eli oikeastaan ON eläimen kannalta parempi ampua se heti kuin juoksuttaa sitä puoli tuntia ja sitten se kuolee sydäriin PELOSTA.

RSPCA toimii puhtaasti lahjoitusrahalla, ne ei saa valtiolta yhtään. Näin mulle ainakin väitettiin Britanniassa 90-luvun lopulla (kun siellä asuin).

Suomessa tuskin löytyy niin paljon joutavaa rahaa.

[QUOTE="vieras";24918627]Totta, syy ei ole poliisin vaan toimimattoman eläinsuojelukäytännön.
Itse löysin tieltä ilmeisesti auton alle jääneen siilin, joka oli vahingoittunut takajalastaan. Kunnan eläinlääkäri sanoi, että kaksi varvasta on poikki ja ne on tulehtuneet, ainoa mitä hän voi tälle eläimelle tehdä, on lopetus. Jos en sitten itse maksa sen hoitotoimenpiteitä, hän voi tietysti myös nukuttaa siilin ja amputoida vahingoittuneet varpaat, mutta se tulee mun omaan laskuuni.
Muuten oli ihan terve, nuori siili :(
Valtio kun maksaa omistamiensa eläinten "terveydenhuollosta" vain sen lopetuksen, mikäli kyseessä ei ole joku todella harvinainen ja suojeltu laji, todella älytöntä.
En tosiaankaan ole mikään rikas, mutta en tossa vaiheessa voinut muuta kuin maksaa sen laskun. Antibioottipistos tuli vielä päälle, koko homma maksoi melkein sata euroa.
Onneksi asutaan ok-talossa maalla, että pystyin hoitamaan sen siilin kuntoon meidän leikkimökissä.[/QUOTE]

Olet ihana ihminen :)

Kissa tapettu, jottei kärsisi, kun oli loukkaantunut -> ok ja hyvin toimittu.
Haudattu metsään -> ok ja hyvin toimittu.

Sattui vaan niin, että koira haistoi sen ja kaivoi kuopasta esiin. That's it.

Yhteistyössä