Liikuntaan vinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laiha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laiha

Vieras
Antakaas vinkkejä kotiäidille (joka ei paljoa kodin ulkopuolelle pääse) miten laihtua 15kiloa, menettää vyötäröltä neljän lapsen tuomat 20ylimääräistä senttiä ja kuinka saada arpinen vatsa näyttämään edes hieman paremmalta. Jenkkakahvat tahdon pois. Rinnat taitaa olla mennyttä, toivon vaan ettei ne pienene entisestään kun laihdun (roikkuisivat lisää). Rasvakertymä on vatsalla, selässä ja jenkkakahvat tosiaan...

Parempaan ruokavalioon ajattelin saada sysäyksen puurodieetillä kuten siskoni teki, elän viikon kaura-, vehnä-, riisi- ja ruispuurolla ja vihanneksilla. Siitä sitten jatkan normaalilla ruoalla, annoskoot pienemmäksi ja salaatti mukaan.
.

Olisko sulla ystävää, jonka kanssa pääsisit lenkille/uimaan/hiihtämään tms. ainakin 3 krt viikossa? Auttaa kummasti, kun on joku (innokas) kaveri, joka patistaa sinuakin liikkeelle. Lainaa kirjastosta tai etsi netistä joku sulle sopiva lihaskuntojumppa, jota voit tehdä kotona. Hanki kotiin jumppapallo/käsipainot tai vaikka soutulaite, joku sellainen mitä todella käytät. Hyppynaru on tehokas, joskin kerrostalossa ei ehkä niin hiljainen... ja herkut & alkoholi pois.

Liikunnalla on todella mitätön merkitys painoon. Liikut siten mikä tuntuu kivalta, älä mieti kaloreita, senttejä tai kiloja. Pääasia että liikut jotenkin.

Paino riippuu täysin syömisestä. Ainoa keino pitää kilot pysyvästi pois, on löytää sellainen ruokavalio mitä pystyy noudattamaan koko loppuikänsä.

no minä laihdutin puolessa vuodessa painonvartioissa 20kg joten sinullakin on hyvin vielä aikaa. Juoksu on todella tehokas painonhallinta ja rasvanpoltto muoto ja tuloksiakin alkaa näkymään hyvinkin pian! Yritä alkuun niin että juokset joka toisen lyhtypylvään välin ja joka toisen kävelet reippaasti! näin kuntosi nousee hyvinkin äkkiä muttet polta itseäsi loppuun!

Juo paljon vettä ja täytä vatsaasi ennen itse ruokaa kasviksilla ja vedellä!

Liikuntaa tulee kun tekee jotai jäynää muille ja joutuu juosta karkuu! :D :D :D No heitä vaik lumipallolla jonku äijän pärstää ja huuda hintti! :D Sit juokset karkuu = saat liikuntaa. :) Ja pitää juosta kovaa ettet jää kiinni, eli motivaatio tulee mukana! :D Kannattaa kokeila, jäynät on kivoja. :p Mä teen tollasta jatkuvasti. :) Ja saan liikuntaa. :D

[QUOTE="Anne";22900528]Liikuntaa tulee kun tekee jotai jäynää muille ja joutuu juosta karkuu! :D :D :D No heitä vaik lumipallolla jonku äijän pärstää ja huuda hintti! :D Sit juokset karkuu = saat liikuntaa. :) Ja pitää juosta kovaa ettet jää kiinni, eli motivaatio tulee mukana! :D Kannattaa kokeila, jäynät on kivoja. :p Mä teen tollasta jatkuvasti. :) Ja saan liikuntaa. :D[/QUOTE]

Mulla teini-ikä oli ja meni yli kymmenen vuotta sitten.

[QUOTE="vieras";22900583]Tehostartti lihasten hävitykseen. Vaaka kiittää, mutta kroppa ei.[/QUOTE]

No mutta yksi viikko? Jonka jälkeen syön normaalisti mutta hieman vähemmän. Herkut viikonlopun iloksi jne... Tuo viikon puuroilu siksi että olemus kevenisi, motivaatio saisi vauhtia. Toki puurojen kanssa marjoja, voita, hieman sokeria...

Minulla on callanetics-kirja ja sen mukaan ajattelin lihaskuntoa kasvatella, kokemusta kenelläkään? Kuntopyörä löytyy myös.

Tarkasta huolellisesti ruokavaliosi, huijata ei saa!!!
Ja panosta hyötyliikuntaan. Jos ulkoilet lasten kanssa säännöllisesti pyri olemaan aktiivisempi ulkona vedä pulkassa ja leikkikää hippaa, leikkipuistoissa on hyvä venytellä kun tukea voi ottaa kiipeilytelineistä, ihan pienen lapsen kanssa voi jumpata käyttäen lasta vastuksena, tanssikaa lasten kanssa yhdessä..
Näitä mä noudatan ja lapsellakin on kivaa :)
Tsemppiä ja toivottavasti pääset tavoitteesesi!

Pilatestyyppisiä vatsa-, selkä- ja kylkiliikkeitä tekemällä saat mahaa timmimmäksi sekä jenkkakahvat ja selkäläskit sulamaan. Ne on siis niitä syviä lihaksia eli sitä korsettia vahvistavia liikkeitä. Kuntosalilla käynti muokkaa tosi tehokkaasti kroppaa, mutta jos et pääse salille, tee kotona lihaskuntoliikkeitä. Eiköhän netistä löydy ohjeita perusjuttuihin. Hommaa vaikka jumppapallo tai gymstick avuksi. Ja sitä hyötyliikuntaa mahdollisimman paljon: vedät lapsia pulkassa ja meet niiden kanssa lumikinoksiin tarpomaan ym. :) Tsemppiä!

Hiihto. Itse olen normaalipainoinen ja laihdun aina talven kuluessa entisestään kun käyn hiihtämässä. Eli voisin kuvitella ylipainoiselta lähtevän vieläkin vikkelämmin.

[QUOTE="viuh";22900934]Hiihto. Itse olen normaalipainoinen ja laihdun aina talven kuluessa entisestään kun käyn hiihtämässä. Eli voisin kuvitella ylipainoiselta lähtevän vieläkin vikkelämmin.[/QUOTE]

Pidän hiihtämisestä kyllä, mutta ladulle pääsy taas on hankalaa, autolla pitäisi mennä pitkä matka. Umpimetsää näin muuten paikat, tie täynnä hiekkaa.

Mikä ihmeen idea tossa puurodieetissä on? Lähtee viimeisetkin lihakset. Jos et pääse ilman lapsia liikkumaan, niin hommaat kotiin vaikka crosstrainerin ja/tai zumba-videon, ja vetelet niiden kanssa tunnin per päivä. Ruuaksi lihaa/kalaa/kanaa ja kasviksia.

Liikunnalla on todella mitätön merkitys painoon. Liikut siten mikä tuntuu kivalta, älä mieti kaloreita, senttejä tai kiloja. Pääasia että liikut jotenkin.

Paino riippuu täysin syömisestä. Ainoa keino pitää kilot pysyvästi pois, on löytää sellainen ruokavalio mitä pystyy noudattamaan koko loppuikänsä.

Eipäs kun täysin päin vastoin :D Jos liikut tarpeeksi saat syödä IHAN MITÄ TAHANSA NIIN PALJON KUN HALUAT!!! Mä liikun aivan mielettömästi, syön kunnon annoksia, herkuttelen päivittäin, syön roskaruokaa, en laske kaloreita, ei kieltäydy koskaan mistään hyvästä, ja bmi on 20. Jos syön enemmän, liikun enemmän. Se nyt vaan on fakta että voit syödä vaikka 4000kcal päivässä, kunhan kulutat sen kaiken kanssa pois, varmasti et liho ;)

Yhteistyössä