Liikunta ennen kiinnittymistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sirppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sirppis

Uusi jäsen
19.09.2015
2
1
3
51
Heippa! Vähän on ehkä tyhmä kysymys, mutta mua mietityttää että onko hedelmöittyneen munasolun kiinnittymiselle haittaa tai alkuraskaudessa haittaako jos harrastaa todella rasittavaa liikuntaa esim.kerran/kaksi viikossa siis oikein kuntosalilla sellaisella suurisykkeisellä ohjelmalla? Olen reilusti ylipainoinen ja mulla on aika rankka rasvanpoltto-ohjelma jota teen salilla ja mietin että onko siitä jotain haittaa raskautta toivoessa? Olen kuitenkin jo nelikymppinen ja ensimmäistä yrittämässä vasta tai edelleen niin en haluaisi ottaa mitään riskejä että raskaus ei ala tai sitten jos alkaakin niin etten vaan tekis ite mitään sellaista että menee kesken, eli onko rajusta liikunnasta haittaa kiinnittymisvaiheessa tai alkuraskaudessa?

• Tykkää
Reactions: Mandala
Olen itse kuullut kaverilta, että hänen lääkärinsä on ihan alkuraskaudessa (heti ekan plussatestin jälkeen) sanonut, että ei pitäisi hyppiä mahdottoman kovasti että saattaisi jopa haitata kiinni pysymistä. En sitten tiedä onko se vain hätävarjelua vai mitä.

No sanotaanko että kohtu on kuin vesipussi joka on ripusrettu jousilla jonnekin. Se ei hölsky, ole ontto pussi tms. Alkio majailee poimuissa ja kiinnityy sinne. Millään hyppimisillä alkio ei irtoa eikä tipu kyydistä. Toki raskas liikunta on joskus perusteltua jättää esim punktion jälkeen tai alkion siirrossa jolloin kohtuun on kajottu ja rasitus voi esim lisätä verenvuotoa. Mutta mulle ainakin ohjeena on ollut elää normaalia elämään . Olen harrastanut voimanostoa raskailla painoilla ja joka alkuraskaudessa treenannut pääsääntöisesti sanaan mallin koska en ole edes tiennyt odottavani vielä siloin :)
Liikuntahan lisää kohdun verenkiertoa joka on kiinnittymiselle ensiarvoisen tärkeää.

Joten itse sanoisin et liikunnan lopettaminen on hätävarjelun liioitellua ellei sitten ole kipuja tai vuotoa tai riskiä sellaiseen :)

Tsemppiä! !

Muoks. Siis mulla on takana sekä hoito että luomuraskauksia :)

Yhteistyössä