Liikkuuko vauvat yleensä vielä synnytyksen aikana?

• Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti
hm
Mä en tuntenut synnytyksen aikana (käynnistys) mitään liikkeitä koko aikana. Onneksi sydänkäyrältä näki että vauvalla asiat ok. Olin vaan niin kipea supistusten kovetessa etten tuntenut mitään vauvan liikkeitä.

mie
Harvinaista runsas liikkuminen on. Potkuja olen tuntenut supistelujen välissä. Kuopus pyörähti juuri ennen viimeisiä ponnistuksia 180 astetta. Oli tulossa kasvot ylöspäin ja syntyi sitten kasvot alaspäin. Kokenut kätilö näki lapsen päälaesta liikkeen ja sanoi, ettei ole itse koskaan nähnyt vastaavaa. Ilmeisesti tuon käännöksen seurauksena lapsen solisluu murtui. Itse säilyin ehjänä, vaikka minuunkin käännös sattui.

Esikoisesta en tainnut juuri tuntea liikkeitä synnytyksen aikana (38tuntia), tai sitten keskityin niin paljon supistuksiin etten vain huomannut.
Toisen lapsen muistan potkineen alkuvaiheessa, välillä supistuksen aikanakin. Loppua kohti en muista tunteneeni liikkeitä, paitsi ihan ponnistusvaiheen lopussa kun pää oli jo syntynyt niin neiti päätti ruveta potkimaan niin maan p*rkeleesti!!! Tuli mulle "pikku"hoppu saada toinen ulos..

potkupoika
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Vauva möyri mahassa normaaliin tahtiin supistusten aikana ja vielä ponnistusvaiheessa se epeli yritti potkia mahan sisäpuolelle mustelmia :D
Mulla vauva potki ponnistusvaiheessa niin vaan kauhiasti että huusin siitä "kivusta". Se jos mikä oli epämiellyttävää!

Yhteistyössä