Liikkuminen Helsingissä?

• Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Tuo oman auton käyttäminen suoraan sanoen hirvittää täällä Helsingin seudulla- mutta esim. Ikeaan tekisi mieli :saint:
Kannattaako lähteä kokeilemaan kehällä ajamista näin sunnustaina- onko liikennettä merkitävästi vähemmän?
:snotty: :ashamed: :/

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Saattaapi olla paluuliikennettä jonkin verran kun on ollut näin hyvät ilmat.
No kerpele- eikö ihmiset voi olla edes yhtenä päivänä poissa väyliltä että maalaiset saavat opetella ajamaan :whistle: :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Luru Lude:
No kerpele- eikö ihmiset voi olla edes yhtenä päivänä poissa väyliltä että maalaiset saavat opetella ajamaan :whistle: :saint:
Mekin ollaan tulossa ajelemaan kehälle tänään, mutta onneksi minulla on tuo täydellinen Putkiaivokuski ratissa. :saint:

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja suomalainen:
Hyppää vaan rattiin ei se kovin kummoista ole.
No on se tällaiselle maalta tulleelle onnettomalle myyhälijälle- hartiat jumissa ohittelin tänne tullessa Porvoon moottoritiellä autoja, ikinä ennen ole ajanut 120 lasissa |O

Niiskunen
No on se tällaiselle maalta tulleelle onnettomalle myyhälijälle- hartiat jumissa ohittelin tänne tullessa Porvoon moottoritiellä autoja, ikinä ennen ole ajanut 120 lasissa |O
Ei se mitään... Ei kehällä saa ajaa kaheksaakymppiä lujempaa. Ja se on ihan samanlaista ku ajaisit motarilla. :)

Juu , minäkin olen maalta tullut. Usko tai elä niin Helsinki on pieni kaupunki. Harjoitus tekee mestarin. Eihän siellä moottoritellä kaikki aja 120. Lähde vaan ajamaan, taitosi ruostuu vaan jos liikaa mietit. Itse nuorempana harjoittelin helsigissä (siis keskustassa) ajamista yöllä kun oli vähempi liikennettä.
Nyt ajelen tosta vaan pitkin tukholmaa ja eikä tämäkään enää suurelta tunnu. :whistle:

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Ei se mitään... Ei kehällä saa ajaa kaheksaakymppiä lujempaa. Ja se on ihan samanlaista ku ajaisit motarilla. :)
Ai ei vai? Mä kun luulin että siellä ajetaan kovempaa :ashamed: Ehkä sitten uskaltaudun- kyllä nyt 80 nopeudessa kerkeää katsella ympärilleen =)

Khimaira
Juu , minäkin olen maalta tullut. Usko tai elä niin Helsinki on pieni kaupunki. Harjoitus tekee mestarin. Eihän siellä moottoritellä kaikki aja 120. Lähde vaan ajamaan, taitosi ruostuu vaan jos liikaa mietit. Itse nuorempana harjoittelin helsigissä (siis keskustassa) ajamista yöllä kun oli vähempi liikennettä.
Nyt ajelen tosta vaan pitkin tukholmaa ja eikä tämäkään enää suurelta tunnu. :whistle:
Ajattelin itse, että pitääkö sitä treenata juhannusksena vai milloin sitä olisi vähiten liikennettä :saint:

Niiskunen
Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Ai ei vai? Mä kun luulin että siellä ajetaan kovempaa :ashamed: Ehkä sitten uskaltaudun- kyllä nyt 80 nopeudessa kerkeää katsella ympärilleen =)
No länsipäässä on jopa 100 rajoitus, mut jos Vantaan ikeaan meinaat tulla ni sitte ei oo ku toi 80. Ja helppoo tuonne on ajaa. Heikinlaakson rampista vaan ylös. Ja Ikea näkyykin jo sitä ennen. :)

Noona
Tuo oman auton käyttäminen suoraan sanoen hirvittää täällä Helsingin seudulla- mutta esim. Ikeaan tekisi mieli :saint:
Kannattaako lähteä kokeilemaan kehällä ajamista näin sunnustaina- onko liikennettä merkitävästi vähemmän?
:snotty: :ashamed: :/
Vaihtoehtona voit ottaa myös bussin Kiasman edestä, sillä pääsee lauantaisin edestakaisin maksutta :) Lisätiedot Ikean sivuilta!

käy viitoittamassa reitti, että pýsy pois tältä väliltä kello sinä ja sinä aikana, niin mäkin voisin tulla sitten sun kanssa sinne opettelemaan stadissa ajoa :saint:

Khimaira
Pakko tulla kertomaan Ikean reissusta :D
Ajelin lasten kanssa sinne kehien kautta ja ihan helppo siellä oli ajella! Eihän se ollut kuin ajaa vaan- ei se meno siellä mitenkään "hullua" ollut B)

Eksyin vain kahdesti matkalla ja paita repesi niin että rintsikat vilkottivat koko Ikeassa olo ajan, eikä kassa ei hyväksynyt maksukorttiani, mutta muuten hyvä reissu :saint:

Taidan uskaltautua toistekin- ainakin ruoka ja tavara on halpaa :p
Kiitokset rohkaisuista!

Yhteistyössä