Liikkeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epävarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epävarma

Vieras
Kolmas lapsi jo tulossa, mutta aina vaan epävarmuus iskee :-/ Minulla nyt viikkoja kasassa 22+6. Maanantaina vauva harrasti jalkapalloa koko päivän masussa. Eilen tuntui vain muutama hipaisu. Kävin illalla niska-hartiajumpassa, jossa alkulämmittelyn aikana tehtiin sivukiertoliike. Navan vieressä tuntui ihmeellinen repäisy. Minun oli pakko vilkaista, tuliko raskausarpia kerralla vai mikä. Kipeää se ei tehnyt, tunne oli vain kuin vetoketju olisi avattu vatsassa. Mitään ei tietenkään näkynyt. Eilen illan ja tämän aamun aikana liikkeitä ei ole kunnolla ollut, jotain pientä. Minulla on etuseinäistukka, joka vaimentaa liikkeitä, mutta riippuen kai vauvan asennosta, potkut näkyvät välillä ulospäinkin. Eli järki selittää syitä, miksi liikkeitä ei tunnu, mutta tunteet eivät suostu ymmärtämään. Edellisestä lapsesta on 11 v aikaa, enkä muista, oliko näillä viikkoilla lapsen rytmi välillä tällainen, vilkkaan päivän jälkeen hiljaiseloa ja sitten taas mennään. Onko teillä kokemusta=rauhoittavia sanoja?

Mun mielestä alle rv 25 liikkeitä tuntui vain välillä, vaikka tässä tokassa raskaudessa istukkakin on takana.
Taisi joskus viikolla 22-23 tuntua kunnon potkuja kerta-pari viikossa, nyt kun tänään alkoi rv 25 niin nyt muutamana päivänä on ollut kunnon jumppa :)

Minulla on myös kolmas raskaus menossa ja istukka edessä. Nyt on varmaankin rv 26 (en jaksa pysyä laskuissa) ja vasta viime viikkoina on alkanut maha hurjemmin heilua potkuista. Muistaakseni aikaisemmissa raskauksissa liikkeet tuntuivat/näkyivät paremmin ja aikaisemmin, joten uskoisin sinullakin tuon istukan vielä vaimentavan kaverin riehumista :). Oma riehujani on selkeästi kehittänyt oman rytminsä eli nukkuu koko aamupäivän ja villiintyy iltapäivästä iltaa kohti. Ehkä siinä on toinen syy myös sinun mahasi hiljaiseloon, pienokaista väsyttää :).

Yhteistyössä