Liikkeistä vielä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muljaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muljaus

Vieras
Tiedän kyllä että täällä on asiasta paljon keskusteltu, mutta kysympä vielä kuitenkin. Olen nyt rv 18+1, ja tämä on eka raskaus. Olen ollut tuntevinani pieniä muljahduksia masussa, mutta ne tuntuvat aika vasemmalla ja alhaalla. Omasta mielestäni suolistomuljahtelut eivät ole ennen tuntuneet tuolta, eli en ole moisia ennen tuntenut. Voivatko nämä olla pikkuisen liikkeitä, vaikka tuntuvatkin noin oudossa kohdassa. Oikealla en ole tuntenut mitään. Olenko jotenkin toispuoleinen? Normal?

Ihan olet normaali=)! Vauveli on niin pieni vielä ettei täytä koko mahan aluetta joten potkut voivat olla vain toisella puolella.

Kyllä ne siitä keskittyvät ja loppuaikana toivot että ne tuntuisivat vaan toisella puolella eikä koko maha pomppisi ja kylkiluut paukkuisi=)

ainakin mulla liikkeet alkoi tuntua nimenomaan muljahduksilla ja möyrinällä.. terävät potkut tuntuivat sitten reilun viikon päästä. on oikeasti vaikea eritellä tuntemuksia ekakertalaisena... nyt menossa 19+3 ja potkut alkoivat tuntua kunnolla viime viikolla.

Mulla liikkeet alkoivat tuntua joskus viikon 19-20 tienoilla ja pelkästään toisella puolella mahaa - vaikka tulossa on kaksoset.
Nyt edelleen viikolla 28 liikkeet tuntuvat lähinnä oikealla puolella tai ylhäällä keskellä. Mulla on molempien istukat edessä ja toinen puuhastelee istukoiden takana eli toisen vauvan liikket tuntuvat huomattavasti vähemmän.

Itse tunsin reilun kuukauden ajan ensin sellaisia muljahduksia ja maha välillä ihan selkeästi kohoili selällä maatessa. Mietin ensiraskauden ollessa kyseessä, että ovatko liikkeitä. Moni sanoi, että kyllä ne potkut on helppo tunnistaa mutta olin kuitenkin vahvasti sitä mieltä, etteivät olleet mitään suolen liikkeitäkään. Vasta viikolla 22 yhtäkkiä alkoivat potkut ja voimakkaimmat heti näkyivätkin mahan päältä. Yhä tunnen sekä potkuja että muljahduksia mutta nyt jälkikäteen voin sanoa, että kyllä oma vaisto oli oikeassa siinä etteivät ne muljahdukset mitään ilmaa olleet. Että kyllä muljahdukset voivat hyvin olla lapsen aiheuttamia - eivät potkut niitä ainoita elonmerkkejä ole. Riippuu varmasti ihmisestä, että kuka mitäkin tuntee.

mulla ainakin ekat liikkeet tuntuivat nimenomaan vasemmalla aivan alavatsalla :) olin aivan ihmeissäni, kun ne tuntuivat mielestäni jotenkin niin alavatsalla. Mutta potkuja ovat olleet, nyt olen rv 20+5 ja nuo liikkeet tuntuvat samankaltaisina mutta vahvempina päivittäin.

Yhteistyössä