Liikkeet viikolla19

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Normaalia???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Normaalia???

Vieras
Olen viikolla 18+3 ja esikoista odottelen. Olen viikon verran tuntenut liikkeitä tai lähinnä pieniä potkija ja nykäyksiä. Nyt ei muutamaan päivään ole tuntunut juuri mitään!!! Onko normaalia?

Hei,
on ihan normaalia että alussa liikkeitä ei huomaa joka päivä. Itselläni tuntui pienet liikkeet parhaiten illalla nukkumaan mennessä, kun oli aikaa rauhoittua ja kuulostella. Siitä ne sitten vähitellen voimistuvat niin että parhaimmillaan koko maha heiluu ja pienen luisevan jalan voi huomata kuhmuna masussa. Nyt voin jo silitellä kovempana kohtana tuntuvaa pikkuista peppuakin.

Mulla on viikkoja 20+1 eikä liikkeet tunnu kunnolla vieläkään. Yleensä illalla tai varhain aamulla tunnen nykimistä ja muljahtelua, mutta en vielä läheskään joka päivä. Tänään kävin neuvolassa ja on kuulemma ihan normaalia! Ja kun sydänääniä kuunnellessa kuului potkuja ja liikettä, niin uskon, että ne liikkeet vielä alkaa tuntumaan;)

Pointtini on siis, että en huolestuisi:)

Onko teillä ensimmäiset liikkeet tuntuneet ""missä hyvänsä"" vai vain tietyssä kohtaa? Minulla on masussa tuntemuksia aina tietyssä kohdassa, tosin vasta nyt liikkeiden pitäisikin alkaa tuntua. Ehkä niitä sitten myöhemmin tuntuu myös muualla. Luin jostain, että sikiöllä olisi joskus kohdussa suosikkikohtia ja toisaalta istukka saattaa vaimentaa tuntemuksia jossain toisessa kohdassa. Silti tuntuu hassulta, että liike tuntuu vain kohdun toisella reunalla.

Vauveli voi kölliä pitkäänkin samalla puolella, jolloin liikkeet tuntuvat samassa kohdassa esim. potkii monta päivää vain vasempaan. Varsinkin myöhemmin, kun tilaa kääntyilyyn on vähemmän, niin potkut tuntuvat samalla alueella useita päiviä.

Yhteistyössä