liikennevakuutus myöhässä, katsastus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja autotonko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

autotonko

Vieras
autoa ei pysty siis katsastamaan ennenkun liikennevakuutusmaksu on maksettu, se on nyt myöhässä ja se pitäisi maksaa yhdessä erässä ennenkun katsastus voidaan toimittaa.. Semmoisia rahoja ei juuri ole, ja auton viimeinen katsatuspäivä on maanantaina. Vakuutusyhtiö ei suostu enää siirtämään katsastusmaksua neljään erään. Mietittiinkin, että entä jos vaihdamme vakuutusyhtiötä, maksamme uuden vakuutuksen neljässä erässä, eli heti ekan maksun maksamme konttorissa, ja menemme kuitin kanssa sitten katsastamaan että on näyttää että vakuutukset on ajantasalla vaikka katsastuskonttorin järjestelmässä on merkintä että vakuutus myöhässä, niin onnistuukohan katsastus näin? Vai meneekö auto ajokieltoon niin pitkäksi aikaa kun koko liikennevakuutus on maksettu?

Alkuperäinen kirjoittaja Tieto:
Ei onnistu, vakuutusyhtiöillä on yhteinen tietokanta maksamattomista liikennevakuutuksista

Juu muttakun kysehän on vain siitä, että maksu pitäisi saada useampaan erään. Ja jos ensimmäisen erän maksaa toimistolle.

Ap, kannattaa kyllä kokeilla!

Ei todellakaan onnistu. Ei niitä voi siirtää toiseen yhtiöön ennenkuin vanhaan on maksettu! Ainoa keino olisi myydä auto ja sitten siirtää, mutta se on petos ja siitä jää kiinni!

Eikö se ole tärkeämpi että VEROT on maksettu, vakuutuksethan voi mennä sit ulosotoon jos nitä ei maksa. .
Muistaakseni mulla oli yksi erä ( vvakuutukset maksoin neljäsä erässä) pari päivää myöhässä ja sain autoni katsastuksen VEROSTA ne on tosi tarkkoja. Kysy katsastuskonttorilta

Tästä ollaan aikasemminkin täällä puhuttu enkä mä vieläkään ihan täysin käsitä että miten niin ei pysty katsastaa...Mulla on itelläki ollu eräpäivä jo menny vakuutusmaksusta kun auton katsastin eikä mitään ongelmaa ollut, pääasiahan on se että vakuutus on voimassa ja voimassa se pysyy niin kauan että vakuutusyhtiö sen irtisanoo.

Alkuperäinen kirjoittaja Rollolainen:
Eikö se ole tärkeämpi että VEROT on maksettu, vakuutuksethan voi mennä sit ulosotoon jos nitä ei maksa. .
Muistaakseni mulla oli yksi erä ( vvakuutukset maksoin neljäsä erässä) pari päivää myöhässä ja sain autoni katsastuksen VEROSTA ne on tosi tarkkoja. Kysy katsastuskonttorilta

vakuutuksiahan ne syynä autoa ei voi pitää jos ei ole vakuutus ja verot maksettuna. eli yhtä tärkeä katsastukseen tuo vakuutus

katsastuskonttorilta sanoivat että sielä on merkintä että maksu on myöhässä.. Eli ilmeisesti ei ole muuta vaihtoehtoa kuin joko maksaa se vuoden vakuutusmaksu, tai vaihtaa auto toisen aikuisen nimiin vakuutuksineen.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Tästä ollaan aikasemminkin täällä puhuttu enkä mä vieläkään ihan täysin käsitä että miten niin ei pysty katsastaa...Mulla on itelläki ollu eräpäivä jo menny vakuutusmaksusta kun auton katsastin eikä mitään ongelmaa ollut, pääasiahan on se että vakuutus on voimassa ja voimassa se pysyy niin kauan että vakuutusyhtiö sen irtisanoo.

no ei kai se pari päivää haitta mutta jos on reilusti myöhässä niin kylläpä se silloin vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja autotonko:
katsastuskonttorilta sanoivat että sielä on merkintä että maksu on myöhässä.. Eli ilmeisesti ei ole muuta vaihtoehtoa kuin joko maksaa se vuoden vakuutusmaksu, tai vaihtaa auto toisen aikuisen nimiin vakuutuksineen.

Miksette säästäneet rahaa laskuun, teillä on ollu vuosi aikaa säästää :headwall:

Varmasti tiesitte, että se pitää maksaa

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja autotonko:

Miksette säästäneet rahaa laskuun, teillä on ollu vuosi aikaa säästää :headwall:

Varmasti tiesitte, että se pitää maksaa

eihän me tiedetty että lasku tuleekin yhdessä erässä kun oli aiemmin tullut neljässä !

aina kun vakuutuksen ottaa se kannattaa pyytää 4 osassa kyllähän sen tietää jos ei laskua kuulu niin se tulee kerralla kyllä ne taitaa katastuksessa vaatia että verot ja vakuutukset on ajan tasalla saahan sitä rahat takaisin jos vakuutuksen irti sanoo

[QUOTE="minä";23415290]aina kun vakuutuksen ottaa se kannattaa pyytää 4 osassa kyllähän sen tietää jos ei laskua kuulu niin se tulee kerralla kyllä ne taitaa katastuksessa vaatia että verot ja vakuutukset on ajan tasalla saahan sitä rahat takaisin jos vakuutuksen irti sanoo[/QUOTE]

Jotkut vakuutusyhtiöt muuttaa laskutuksen yhteen erään jos vakuutuksen maksajalta (ottajalta) menee luottotiedot. Ei ole reilua mutta näin he yrittää varmistaa että saavat omansa pois.

Samoin toimii myös tietyt polttoainekortin tarjoavat, eli luotto-/maksuaikakortista tulee pelkkä käteiskortti tms.

Minulla oli aiemmasta autosta vakuutusmaksut rästissä ja ne oli maksettava pois, että sain auton katsastettua. Sain vakuutussyhtiöstä todistuksen, että rästit on maksettu, ja katsastus onnistui. Nyt kun sitten menin siirtämään uutta autoa nimiini, olisi pitänyt maksaa vuoden liikennevakuutus etukäteen ja käteisellä siinä tiskillä. Voiko näin ylipäätään toimia, että ei ole edes mahdollista saada laskua kotiin, jotta olisi jokunen päivä aikaa järjestää rahat?

Nyt on sitten kaksi autoa, mutta uudemmalla ei liene voi ajella, kun en sitä nyt 7 päivän muutosajan aikana saanut rekisteröityä omiin nimiin.

Parin paivan myhastymisilla ei merkitysta, mutta jos lasku mennyt perintaan silloin et saa leimaa konttorilta. pitaa pyytaa vakuutusyhtiolta paperi todistukseksi etta maksut hoidettu, pelkka kuitti ei riita. ja tosiaan jos luottotiedot menneet saattaa vakuutusyhtio vaatia maksuun vuoden maksut kerralla.

Yhteistyössä