Liikennesäännöstä, avaa sateenvarjon valmiiksi... mutta tarttisin oikeesti apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
tulen risteykseen ja minulla on kolmio, vastapäätä tuleville on stop-merkki. Ensin muistin, että se on kuin kolmio ja kun käännyn vasemmalle niin minun pitää väistää heitä, mutta eikös se olekkin niin, että stop-merkin takaa pitää väistää myös kolmion takaa tulevia??

Eli minä jos käännyn tuosta risteyksestä vasemmalle ja stopin takaa tuleva tulee suoraan, hänen pitää väistää minua?? Jos siellä olisi kolmio, niin minunhan tulisi väistää häntä

Väistät suoraan ajavia. Vasemmalle kääntyjä väistää aina, paitsi jos tulette risteykseen samaan aikaan jolloin stop-merkin taakse ajava joutuu pysähtymään, mutta kolmion takaa ajava voi jatkaa matkaa hidastamalla (jos ei ketään tule). Jos sinulla on etuajo-oikeutettu tie, joka kääntyy vasemmalle, niin sinun ei tarvitse väistää. Mutta ilm. näin ei ole.

mutta siis minun ei oikeastaan kuulu väistää, jos esim samaan aikaan ollaan risteyksessä. Näin muistaisin, ensin tosin luulin että minun pitää väistää, mutta tuo stop on voimakkaampi tosiaan

Mä väistäisin suoraan ajavaa. Mutta viime keväänä kuin luin tekniikanmaailman "osaatko ajaa kolmion takaa" -artikkelia, niin totesin, että olen koko ajan luullut jotain juttuja väärin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta siis minun ei oikeastaan kuulu väistää, jos esim samaan aikaan ollaan risteyksessä. Näin muistaisin, ensin tosin luulin että minun pitää väistää, mutta tuo stop on voimakkaampi tosiaan

Stop merkillisen kuuluu väistää sinua vaikka tulisit kolmion takaa vasemmalle.

Alkuperäinen kirjoittaja nuuna:
Alkuperäinen kirjoittaja juurikin näin!:
Stop merkin takana oleva auto odottelee että olet hänen edestään vasemmalle kääntynyt ja jos hänellä olisi kolmio niin sinä odottaisit!

Sinulla ei ole ajokorttia...?

TÄH? mun vastauksen sisältö oli sama kuin omassasi. En vaan ollut sitä yhtä tarkkaan kirjoittanut kuin sinä (samaan aikaan saapumisineen).

Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Stop merkillisen kuuluu väistää sinua vaikka tulisit kolmion takaa vasemmalle.

no höpö höpö!!!!

Yhteistyössä