Liikaa karvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nainen

Vieras
Apua tarvittais nyt kipeästi. Ongelmana on se, että mulla on nännien ympärillä, alavatsassa ja rintojen välissä tummia karvoja. Ei mitenkää ""pehkox"" asti mutta selkeästi kuitenkin. En ole tumma hiuksinen eikä karvoja ole esim. käsissä. Onko tämä siis normaalia vai onko kyse jostain hormonihäiriöstä? Osaisiko joku kertoa? En löytänyt netistäkään tietoa aiheesta eli jos joku tietää hyvän netti osoitteen aiheesta niin antakaapa tänne. Kiitos.

Kannattaa jutella gynen kanssa. Mulla on runsasta karvan kasvua, esim joka päivä saa nyppiä ns. viikset, kulmakarvat ja leukaankin kasvaa. Gyneltä kyselin onko epänormaalia ja sanoi, että kyse on hormonihäiriöstä jos rintoihin alkaa kasvaa karvoja. Kyllä mullakin joskun on yksi karva rinnoissa, mutta sen saa pinseteillä irti.

En tiedä vaikuttaako raskauteen, mutta mun mielestä hormoonihäiriöstä aiheutuvaan liikakarvaisuuteen on lääke.

Voi todellakin johtua hormonihäiriöstä. Onko sinulla säännölliset kuukautiset? Tiputtelu vuotoa ym. Liilallinen karvankasvu voi johtua siitä että sinulla voi olla pco. Jos näin on, todennäköisin apu läytyy ehkäisypillereistä==> Diane nova. Käy gynelogin juttusilla, saat apua mikäli sellaiseen on tarvetta.

Kiitos tuhannesti kaikille vastanneille!
Kävin jo vähän tosta PCO:sta lueskelemassa. Kuukautisten kanssa on ollu jotain ongelmia. Nyt en kuitenkaa tiedä johtuuko ongelmat siitä, että lopetin pillerit juuri. Huolta aiheuttaa juuri se, että onko tällä vaikutusta raskautumiseen. Vauvahaaveissa nimittäin elellään. Täytynee ottaa yhteyttä gyneen, huokaus!

Kiitos teille!

Niin, onko kyse hormonihäiriöstä selvitetään verikokeella. Ei karvat nännien ympärillä tai muualla tarkoita, että on hormonihäiriö. Voi tosiaan johtua myös munasarjoista, tämä tutkitaan myös gynellä.

Suurin osa karvaisista naisista ovat hormoneiltaan täysin normaaleita ja myöskin munasarjoiltaan. Perintötekijät vaikuttavat vahvasti ja tietysti jos on tumma jne.

Miettikääpä tummia etelän naisia, heillä kasvaa todellakin tuuheaa karvaa ihan joka paikassa, eikä ole mitään hormonihäiriöitä.

Yhteistyössä