LIIAN VIISAS KISSA? Mitäs nyt tehdään? =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kissakaveri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kissakaveri

Vieras
Mulla pisti ärsyttään ku aina ku avasin kodarin oven ni kissa luikahti perässä ja millon sitte jää sinne ja aina sitte ettiä ku lähössä jonnekki ettei jää ovien taa yms. Joten en halua että menee kodariin ilman lupia.
Kissa on niin fiksu että päätin opettaa sen siihen että sinne ei mennä vaikka ovi jäisi jollain hetkeksi auki. No, kissapa oppi parissa päivässä kun joka kerta kun ei menny ni annoin herkkunapin.
Ihan kiva muuten, mutta nyt sit kun yritän että en enää annakkaa kokoaikaa herkkunappia, niin se on tympääntyny oppiinsa. Nyt se teki sen sitte. Eli kielsin. Kissa jäi kiltisti odottamaan ja tuli heti eteeni istumaan ja maukumaan (pitää istua että saa sen herkun). Kun ei saanut ni marssi kylmän viileesti kodariin kielloistani huolimatta! Eli mitäs nyt sitte. Se tajus että ei kannata totella kun siitä ei seuraakaan enää herkkuja?

Niin no. Miksipä teitä kiinnostaisi auttaa, että miten opetan kissan nyt sitte ettei tule aina herkkua mutta silti sinne ei mennä..

Onko teillä edes koiria jos ei kissaa? Miten koiran kans tällasissa tilanteisa tehään? Tää kissa on niin koira että varmaan menis sama oppi tällekki toopelle. =)

Noin sanoo vain tyyppi jolla ei itsellään ole kissaa! Tää on rotukissa ja harvinaisen fiksua tapausta.. kerro mulle miten se sitte on oppinu istumaan, noutamaan ja mitä kaikkee tekeekään.

Äh, Oikeesti ny normaaleja vastauksia kehiin kiitos., Enhän mää ny suihkulla sitä voi suihkia ku sit se alkaa pelkäämään vettä, ja se ei käy. Pakkohan tuota on pestäkin! Mä ny niin tyhmä ole, että opettasin pelkäämään vettä!

Toisin sanoen sä olet opettanut kissan saamaan herkkuja menemllä kodinhoitohuoneeseen :D

Siis miten niin on opettanut saamaan herkkuja menemällä khhseen? Nimenomaanhan hän yritti oikeaoppisesti opettaa kissaa että aina kun ei mene sinne niin saa sen herkkunapin.
Nyt ongelmaksi oli muodostunut siis se että kun oppi meni perille niin kissaa ei kiinnosta oppi koska herkku puuttui. Noin mää sen ymmärsin. Korjaa ap jos olen väärässä?

Jaa-a. Tilanne on aika kinkkinen, sillä kissahan tietää arvonsa ja tottelee silloin kun tahtoo. Omistaja on sen palvelija, ja kissa on ylväs eläin. Nyt se ajattelee että ei viitsi enää totella kun herkkuakaan ei tule..
Muista silti kehua kovasti ja koita vaikka siirtyä johonkin muuhun mikä olisi kivaa kun tottelee, vaikka sylittely tai muu yltiökehuminen jos se auttaisi. Sellaistahan pystyisi totetuttamaan hamaan tulevaisuuteen ja sekä kissa että omistaja voittaisi.

Sitä suihkua en minäkän suosittele! Kauheeta rääkkäystä. Oppishan se varmasti joo, mutta ei siinä mitään järkeä ole. Ja kuka seisoo joka kerta vesipullon kanssa nenän edessä kun khhn ovi aukeaa? =)

[QUOTE="Taru";22855666]Siis miten niin on opettanut saamaan herkkuja menemällä khhseen? Nimenomaanhan hän yritti oikeaoppisesti opettaa kissaa että aina kun ei mene sinne niin saa sen herkkunapin.
Nyt ongelmaksi oli muodostunut siis se että kun oppi meni perille niin kissaa ei kiinnosta oppi koska herkku puuttui. Noin mää sen ymmärsin. Korjaa ap jos olen väärässä?

Jaa-a. Tilanne on aika kinkkinen, sillä kissahan tietää arvonsa ja tottelee silloin kun tahtoo. Omistaja on sen palvelija, ja kissa on ylväs eläin. Nyt se ajattelee että ei viitsi enää totella kun herkkuakaan ei tule..
Muista silti kehua kovasti ja koita vaikka siirtyä johonkin muuhun mikä olisi kivaa kun tottelee, vaikka sylittely tai muu yltiökehuminen jos se auttaisi. Sellaistahan pystyisi totetuttamaan hamaan tulevaisuuteen ja sekä kissa että omistaja voittaisi.

Sitä suihkua en minäkän suosittele! Kauheeta rääkkäystä. Oppishan se varmasti joo, mutta ei siinä mitään järkeä ole. Ja kuka seisoo joka kerta vesipullon kanssa nenän edessä kun khhn ovi aukeaa? =)[/QUOTE]

Etkö sä ihan samoin seiso nyt niiden namujes kaa siellä ovella.

Yhteistyössä