Liian vapaa parisuhde?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sinkun elämää"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sinkun elämää"

Vieras
Olemme eläneet mieheni kanssa avoliitossa pian kymmenen vuotta. Meidän parisuhteemme on todella vapaa. En tarkoita sitä, että kumpikaan saisi pettää toista, mutta tulemme ja menemme omien halujemme mukaan. Välillä minusta tuntuu kuin eläisin sinkkuna. Mieheni on paljon työmatkoilla ja asun viikot lähes aina yksin. Viikonloppuna kumpikin viettää aikaa kavereiden kanssa tai käy baareissa. Sunnuntait vietämme yleensä yhdessä. Olen alkanut miettiä, että onkohan tämä aivan normaalia toimintaa, sillä olemme molemmat jo yli kolmekymppisiä. Mitään riitoja ei välillämme ole ja tulemme hyvin toimeen. Elämämme on vain luisunut tällaiseksi. Olemme alusta saakka olleet hyvin vapaudenhaluisia ihmisiä, joten missään tiivissä parisuhteessa emme edes pystyisi elämään, sillä molemmat ahdistuisivat. Onko tämä mielestänne jo liian vapaa parisuhde? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Vähän oudolta vaikuttaa, kuin parhaat kaverit asuisi keskenään. Kirjoituksestasi ei selvinnyt miten teidän seksi-elämä? Selville tuli, ette ainakaan petä toisianne joten vieraissa tuskin tulee käytyä. Tottakai suhteeseen kuuluu vapaus. Molemmilla omat kaverit ja menot, mutta jotakin puutuu. Mutta jos tämä teistä tuntuu hyvältä ja seksi-elämä sujuu ettei kumpikaan elä puutteessan niin ok!
Toivon onnea ja menestystä!

Minunkin mielestä kuulostaa ihan oudolta,kohtuus kaikessa mutta,kirjoitit että ..
Mieheni on paljon työmatkoilla ja asun viikot lähes AINA YKSIN. Viikonloppuna kumpikin viettää aikaa kavereiden kanssa tai käy baareissa. Sunnuntait vietämme yleensä yhdessä.

Siis ,mies on aina pois? ja viikonloppusinkin kaiken päälle viettä1 vielä aikaa MIELUMMIN kavereidensa seurassa kuin sinun kanssa?
ja sitten sunnuntaina oleskeletta kaksistaan ja menette aikaisin nukkumaan kun pitänee aamulla aikaisin nousta lähteä taas työelämään?

Tuo kuulostaa jotenkin sellaiselta " ollaan mahdollisemman harvoin yhdessä,koska emme oikeasti enää oiken viihdy yhdessä'

mielummin mies ja sinäkin istutte JOKA viikonloppu ERIKSEEN baarissa omien ystävien seurassa kuin olla yhdessä? tai sitten keksitte itsellenne siis erikseen menoja jottei tarvitse olla toisen seurassa?

Mistähän olen saanut idean kysyä suhteenne normaaliudesta, koska jos teillä menee hyvin niin anna mennä hyvin. Ihmiset ovat yksilöitä ja arvostavat parisuhteissa erilaisia asioita. Ei maailmassa ole muottia, jonne voi työntää oman parisuhteensa ja testata onko tämä oikean mallinen. Kyllä se oma oikea malli on siellä omassa mielessä, sydämessä ja tunteissa.

Varmasti teille lapsia miettiessä voi tulla vähän ylimääräistä pohdittavaa, jos esim tahdot miehesi olevan läsnä isänä, mutta on suhteita joissa naiset saattavat olla ihan tyytyväisiä teidän kaltaiseen parisuhdemalliin. Tarpeellisen käsiparin voi aina palkata avuksi, jos on myös omia menoja ja tekemisiä.

Ei rakkaudessa rakkautta mitata miten tiukasti osaa pitää toisesta kiinni, vaan miten löysästi. Kuten hienoa hiekkaa; se pysyy avoimella kämmenellä ja valuu pois jos puristaa käden nyrkkiin.

Onnea teille jatkoonkin :)

Kiitos vastauksistanne. Seksielämää meillä on vaihtelevasti, mutta sitä kuitenkin on. Välillä on kiihkeämpää, välillä laimeampaa. En ole aina viikolla yksin, mutta kuitenkin melko paljon. Olen ollut tyytyväinen tähän elämäntapaan, mutta nyt on alkanut mietityttää, että onko tämä aivan normaalia. Kumpikin tykkää nähdä kavereitaan, joten on ihan mukavaa käydä kavereiden kanssa baareissa. Toki meillä on yhteisiäkin kavereita ja välillä käymme yhdessä baarissa, kylässä tai esimerkiksi syömässä. Lomilla matkustelemme melko paljon yhdessä tai kaveriporukalla. Luultavasti emme tule koskaan tekemään lapsia, joten sen puolesta tällainen elämäntyyli sopii meille. Kuulisin mielelläni myös muiden mielipiteitä, joiden elämä on samanlaista kuin meillä.

Mun mies on koittanut toteuttaa teidän suhteen kaltaista kaavaa meidän parisuhteessa. Mutta kun minun käsitykseni suhteesta on sellainen että vietetään aikaa yhdessä ja viihdytään yhdessä myös. Että tärkeysjärjestys olisi kumppani, sitten vasta ystävät ja muut jutut. Jos vain suunnilleen asutaan yhdessä ja mennään omia menojaan päivät pitkät, ei se minusta ole seurustelua. Minä ainakin kaipaan kumppanin läsnäoloa ja eikös monelle se kumppani ole myös paras ystävä? Muutenhan sitä voisi yhtä hyvin olla sinkku.

Tuo teidän kaltainen suhde kuulostaa siltä kuin kaksi sinkkua asuisivat yhdessä ja harrastaisivat silloin tällöin seksiä keskenään. On tuttu kumppani kenen kanssa sekstailla joka tietää toisen mieltymykset.

Minua henkilökohtaisesti harmittaa se, että kyseisen kaltainen "parisuhdemalli" näyttää olevan yleistymässä. Ollaan siinä pisteessä että muka halutaan sitoutua ja elää parisuhteessa niinkuin muutkin ihmiset mutta silti se todellinen sitoutuminen puuttuu. Kaksi ihmistä ikäänkuin sopii että "leikitään nyt että meillä on parisuhde". Kaikki on kuitenkin vaan kulissia, ulospäin näyttää että yhdessä asutaaan ja elellään mutta todellisuudessa näin ei kuitenkaan ole. Jos vietetään aikaa mieluummin baarissa kuin kotona ja vielä muun kuin oman kumppankin kanssa ollaan jo todella kaukana parisuhteen varsinaisesta tarkoituksesta.

Mutta kai tämä malli sitten vaan joillekin sopii. Itse en voi sitä käsittää. Tällaisia suhteita voisi nimittää mieluummin "sinkkusuhteiksi". Oikein harmittaa että tämä tosiaan on totta tämän päivän maailmassa ja suhteet jäävät pintapuolisiksi monin tavoin. Tällaisesta suhteesta on sitten helpompi myös erota, siksi kai ne erotilastotkin puhuvat omaa karua kieltään. Kun ei ole sitä tiivistä sidettä toiseen, eikä elämä varsinaisesti muuta juurikaan jos kumppania ei ole. Paitsi seksiä pitää sitten vaivautua etsimään "kodin" ulkopuolelta.

Yhteistyössä