Liian pieni lapsiko?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Siis ihan totaalisen järkyttynyt olen, kun joka toinen päivittelee tyttömme kokoa. Neiti oli 1,5v. neuvolassa 79,2cm pitkä, tällä hetkellä 1v8kk kotona mitattuna 81cm.

Itse olen alle 160 cm ja mieskin on 178cm, pitkiä ei olla, ei myöskään kummankaan puolella ole pitkiä ihmisiä suvussa.

Onko muka jotenkin kummallista? Olen aina ajatellut että lapsi kuin lapsi, onhan jonkun oltava aikanaan se "luokan lyhyinkin" ;)

Onko kaikkien samanikäiset sitten hirveän paljon pidempiä...?
 
toisen äiti
meillä tyttö 2 vuotiaana 83.3cm ja 9.6kg. mä olen 168cm ja lapsen isä 183cm. tollanen pieni siro kirppu toi meiän tyttö on ja neuvolas käydään painokontrolleis mut ei sil voi mitään et neiti on vaan noin pieni,syö hyvin ja liikkuu paljon!
 
=
ei mun mielestä oo mitenkään erikoisen pieni. meiän poika oli 1,5v 83cm pitkä. mä oon 159cm ja mies 178cm. lapsethan kasvaa eritahtia muutenkin. en olis mitenkään huolissani.
 
ap
jep, meillä myös syö tosi hyvin(aina syönyt) ja vauhti on kova. Pikkusiskonsa tulee pituudessa tällä hetkellä isosiskon jäljessä, joten katsotaan mikä minikirppu hänestä tulee ;)
 
Toisilla on liian pienet lapset, toisilla liian isot...ne sopivat ovat tosi harvassa, ihmettelijöitä riittää aina, eikä siitä kannata välittää :)

Mun poika oli 1 v 10 kk iässä 95 cm, nyt 3 v 8 kk iässä on 110 cm, ja voitte uskoa ettei sekään aina ole kaikkia miellyttänyt.
 
Heffalump
Meidän poika oli 1,5v vielä pienempi. Kesän aikana otti sit kasvu spurtin ja 1v10kk oli 84cm ja vajaa 10kg. Pieniä on meidänkin lapset, mutta eipä ole mua koskaan haitannu:)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Toisilla on liian pienet lapset, toisilla liian isot...ne sopivat ovat tosi harvassa, ihmettelijöitä riittää aina, eikä siitä kannata välittää :)

Mun poika oli 1 v 10 kk iässä 95 cm, nyt 3 v 8 kk iässä on 110 cm, ja voitte uskoa ettei sekään aina ole kaikkia miellyttänyt.
on varmaan se iso kokokin ongelma, jos lapsi kiukuttelee ja ihmiset olettaa hänen olevan vanhempi ikäistään. inhottavaa, mut aina tuntuu et jotain ihmeteltävää on vaan löydyttävä :/

 
Eikös olekin jännää, että vauvat ja lapset ovat joko pienikokoisia tai suurikokoisia, eivät oikeastaan koskaan sopivia.

Älä ota nokkiisi kommenteista, sano takaisin onnellisesti hymyillen että lapsi on juuri täydellinen eikä yhtään väärän kokoinen.
 
vieras
Meillä me vanhemmat ollaan pitkiä, mutta neiti 1v 6kk on 82 cm :) Ei ne taida aina ihan käyriä pitkin kasvaa, pääasia että kasvaavat tasaisesti (pitkällä aikavälillä, esim kolmevuotiaana kuulemma katotaan onko kasvu ollut tasaista)
 
No eihän me aikuisetkaan olla kaikki samanmittaisia tai kokoisia niin miten ihmeessää nuo lapsetkaan voisi olla?

Pääasia että kasvu suht tasaista ja pituuden ja painon suhde ok.

Meillä myös lyhyitä ( ja hoikkia ) lapsia. Esikoinen oli puolitoistavuotiaana n. 78cm ja 2v 84cm nyt 5v ja hurjat 102cm
Kakkonen oli puolitoistavuotiaana 74cm ja 2vuotiaana 79cm Nyt 3v 86cm

Kolmosella ikää vasta 5kk ja mittaa huimat 61cm eli yhtä lyhkänen taitaa tulla kuin sisaristaan ja vanhemmistaan.

Enkä tippaakaan ole huolissani niin kauan kuin kasvu kuitenkin tasaista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Toisilla on liian pienet lapset, toisilla liian isot...ne sopivat ovat tosi harvassa, ihmettelijöitä riittää aina, eikä siitä kannata välittää :)

Mun poika oli 1 v 10 kk iässä 95 cm, nyt 3 v 8 kk iässä on 110 cm, ja voitte uskoa ettei sekään aina ole kaikkia miellyttänyt.
on varmaan se iso kokokin ongelma, jos lapsi kiukuttelee ja ihmiset olettaa hänen olevan vanhempi ikäistään. inhottavaa, mut aina tuntuu et jotain ihmeteltävää on vaan löydyttävä :/
totta,mun 2v on 16kg ja 104cm...ja sillä on 2ikävuoden uhma,ja ihmiset kattoo ja kommentoi ku noin iso poika viellä kiukuttelee tollatavalla,vaikka jätkä on iältään viellä pikkuinen :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja toisen äiti:
meillä tyttö 2 vuotiaana 83.3cm ja 9.6kg. mä olen 168cm ja lapsen isä 183cm. tollanen pieni siro kirppu toi meiän tyttö on ja neuvolas käydään painokontrolleis mut ei sil voi mitään et neiti on vaan noin pieni,syö hyvin ja liikkuu paljon!
Moi!Meillä tyttö on 1,8v ja 84 cm ja 9,2 kg ja ollaan käyty jo puolitoistavuotislääkärineuvolan jälkeen ihan keskussairaalassa ja sen jälkeen myös ravitsemusterapeutilla. Tyttö on nyt kerran kuukaudessa punnituksessa ja annetaan rasvalisää ja sellasta energiajauhetta.
 
oikeasti tytöllä
pieni koko ei ole yhtään huono juttu..miehellä taas on mun mielestä....mä en vois kuvitellakaan olevani pienen miehen kanssa yhdessä tyyliin 160 cm ja 50-60 kg:(....ei olis mies mun makuuni yhtään!! Kyllä mun miehen täytyy olla iso ja miehekäs nami :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta:
Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on 96cm nelivuotias. Ja hyvin pärjää.
Meillä sama pituus oli pojalla.
oikeestikko niin kääpiö, meidän 2,5v on jo 98cm
Kylläpäs oli taas fiksu kommentti... Voisitko ystävällisesti kertoa, että miten näitä kääpiöitä venytetään, jotta saadaan kaikista yhtä pitkiä kuin teidän lapsi?!?
 

Yhteistyössä