Liian lyhyt kierto ongelmana-- osaisiko joku auttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minni

Vieras
Laskin että ovulaatiosta ensimmäiseen "tihkupäivään" oli vain 9-10 päivää. Saattaa kestää viisikin päivää että vuoto alkaa kunnolla. :( Kävin papassa jokin aika sitten ja ilmaisin huoleni lääkärille liian lyhyestä luteaalivaiheesta mutta hän oli sitä mieltä että kyllä hormonit tasaantuu itsestään (olen saanut esikoisen reilu vuosi sitten). Nyt yritystä ollut n. 6kk eikä ole tärpännyt. Pitää varmaan varata aika yksityiselle?? Onko teillä vastaavanlaisesta ongelmasta kärsineillä kokemusta Primolutista, Lugesteronista tms. ?

Iso kiitos jos joku osaa auttaa :)

Oletko varma ovulaatiosi ajankohdasta? mulla on jokatapauksessa oviksesta menkkojen alkuun 14 päivää (tihkua voi joskus olla 2-4 päivää ennen, mutta sitä en laske vasta sen kun kunnolla hulisee) eli mekkoista 11 päivää niin alkaa ovis. Tunnista sen ilman lakemistakin, useimmiten.

Mulla oli lyhyt luteaalivaihe (9-11 pv). Lääkäri ei ois aloittanut siihen vielä mitään apuja. Yritystä oli takana 6kk. Pyysin sitten terolutit ja sain ne. Odotin seuraavan ovulaation ja aloitin terot. Heti tärppäsi!! <3

Joo viime kierrossa tikutin oviksen. Harmittaa kun alkaa vuotaa niin aikasin, ei oo vissiin tarpeeksi keltarauhashormonia. Kierto saattaa vähän vaihdella, nyt jäi 24 päivään jos nyt lasketaan jos lasketaan ekasta päivästä siihen päivää kun tihkuttelu alkoi.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Mulla oli lyhyt luteaalivaihe (9-11 pv). Lääkäri ei ois aloittanut siihen vielä mitään apuja. Yritystä oli takana 6kk. Pyysin sitten terolutit ja sain ne. Odotin seuraavan ovulaation ja aloitin terot. Heti tärppäsi!! <3

Kiitos vinkistä! :) Ultrattiinko sut tms.? Mä en oo varma enää että ovuloinko edes... Auttaako terot siis ovulaatioon vai pidentää kiertoa?

terolutit tukee kohdun limakalvoa niin ettei se surkastu liian aikaisin. Eli pidentää ajan ovulaatiosta menkkoihin normaaliksi. Terot ei auta ovulointiin, eli jos et ovuloi niin sitten vaihtoehtona olisi Clomit. Se auttaa ovuloimaan.

Lääkäri tosiaan ultrasi ensin että kaikki on ok. Itse bongasin ovulaatiotesteillä ovulaation ja tunnistin muutenkin kun merkit oli niin selvät.

Mäkin olen ovulaation testeillä bongannut ja kun yksi lapsikin jo on, niin olettaisin että ovuloin edelleen. Luin jostakin että lääkäri oli sanonut että kun luteaalivaihe oli vain 9 päivää niin tuskin on ovuloinut ollenkaan. :O Taidanpa tänään soittaa ja varata ajan jotta saataisiin nyytti tähänkin taloon mahd. pian <3

Onnea sinulle tärpistä!

Yhteistyössä