Liian lihava vuoristorataan, korvaukseksi pehmolelu (is linkki)

  • Viestiketjun aloittaja Lotta H.
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nekku";26676279]Alkuperäinen Aftonbladetin uutinen sisältää ihan kuningaslauseen: "et skulle bli sommarens höjdpunkt". Siis onko tämä henkilö oikeasti aikuinen? Huvipuistokäynti?

Fick inte åka Balder – var för överviktig | Nyheter | Aftonbladet[/QUOTE]

Miksei huvipuistokäynti voisi olla kesän kohokohta? On niitä Stinaa vanhempiakin ihmisiä, joiden harrastus on huvipuistoissa käynti, lomamatkat suunnitellaan sen mukaan että päästään huvipuistoon, kuvataan laitteet videolle, kirjoitellaan arvosteluja huvipuistosta nettiin jne.
 
"vieras1"
Miksei huvipuistokäynti voisi olla kesän kohokohta? On niitä Stinaa vanhempiakin ihmisiä, joiden harrastus on huvipuistoissa käynti, lomamatkat suunnitellaan sen mukaan että päästään huvipuistoon, kuvataan laitteet videolle, kirjoitellaan arvosteluja huvipuistosta nettiin jne.
Jos toi olis sellanen ihminen, se ois tajunnu ettei ylilihavana mahdu laitteisiin eikä olisi turhaan jonottanut. Eikä vaikuta muutenkaan kovin aikaansaavalta ihmiseltä.. :whistle:
 
Paras kaveri on pullea
Itse en ole isokokoinen vaanihan normaali painoinen. Ja kyllä näitä suomessakin aika ajoin käy, penkki on iso jonne isompikin mahtuu vaan vyöt on sellaiset jotka mehtuu normaalille ihmiselle, miksi?
Eikö isokokoisen tarvi hurvitella?
Jos kerran penkitkin on isoja ja tilaa muuten on niin olisiko joihinkin laitteisiin hankala laittaa uusia pidempiä vöitä?

Se mikä minu pisti silmiini tuossa oli
"marssi asiakaspalveluun ja sai sieltä korvaukseksi pehmokanin ja passin, jolla pääsee jonojen ohi sekä anteeksipyynnön kohtelustaan"

Mitä sillä passillakaan jolla pääsee jonojen ohi jos ei pääse mihinkään laitteeseen.
 
"mä"
Tälle kesällä olen kaksi kertaa törmännyt tilanteeseen, missä turvakaaret eivät menneet kiinni. Viikinkilaivassa, kun yläasteikänen teini oli liian lihava ja lasten vauhtimadossa, jossa ala-asteikäiset sisarukset olisivat halunneet istua samassa vaunussa, mutta eivät mahtuneet (normaalisti mahtuu kaksi aikuista ko. vaunuun). Tämä on jotenkin äärimmäisen surullista ja kauhistuneena olen tälläkin palstalla saanut lukea, miten hoikkia haukutaan ja nälvitään ja lihavia kehutaan ja sitä pidetään hyvänä asiana. Lihavia alkaa olla jo niin paljon, että pientä lihavuutta pidetään normaalina ja "muka-kauniina" vaikka todellisuudessa se ei sitä ole. Sopusuhtaisuus ja urheilullisuus on kaunista ja terveellistä, ei ylipaino.
 
normaalipainoinen
[QUOTE="Sanna";26677502]Tämä tapaus vahvistaa taas käsitystäni siitä, että lihavat ovat tyhmiä.[/QUOTE]

Ja tämä kommenttisi vahvisti sen käsityksen, että sinä olet tyhmä.
 
normaalipainoinen
[QUOTE="mä";26677766]Tälle kesällä olen kaksi kertaa törmännyt tilanteeseen, missä turvakaaret eivät menneet kiinni. Viikinkilaivassa, kun yläasteikänen teini oli liian lihava ja lasten vauhtimadossa, jossa ala-asteikäiset sisarukset olisivat halunneet istua samassa vaunussa, mutta eivät mahtuneet (normaalisti mahtuu kaksi aikuista ko. vaunuun). Tämä on jotenkin äärimmäisen surullista ja kauhistuneena olen tälläkin palstalla saanut lukea, miten hoikkia haukutaan ja nälvitään ja lihavia kehutaan ja sitä pidetään hyvänä asiana. Lihavia alkaa olla jo niin paljon, että pientä lihavuutta pidetään normaalina ja "muka-kauniina" vaikka todellisuudessa se ei sitä ole. Sopusuhtaisuus ja urheilullisuus on kaunista ja terveellistä, ei ylipaino.[/QUOTE]

No eiköhän niitä lihavia pääsääntöisesti kuitenkin enemmän haukuta, kuin hoikkia. Joka muuta ajattelee, ei kyllä käsitä maailman menosta yhtään mitään.
 
"mä"
No eiköhän niitä lihavia pääsääntöisesti kuitenkin enemmän haukuta, kuin hoikkia. Joka muuta ajattelee, ei kyllä käsitä maailman menosta yhtään mitään.
Niinhän sitä voisi ajatella, mutta todellisuus on päinvastoin. Tätä ei tietenkään huomata, koska on ihan sallittua ja normaalia ylistää läskejä ja nimitellä hoikkia. Siksi monikaan ei siihen kiinnitä huomiota. Seuraileppa tovi painoketjuja niin kyllä sitä enemmän on nimityksiä hoikille kuin lihaville.
 
normaalipainoinen
[QUOTE="mä";26677976]Niinhän sitä voisi ajatella, mutta todellisuus on päinvastoin. Tätä ei tietenkään huomata, koska on ihan sallittua ja normaalia ylistää läskejä ja nimitellä hoikkia. Siksi monikaan ei siihen kiinnitä huomiota. Seuraileppa tovi painoketjuja niin kyllä sitä enemmän on nimityksiä hoikille kuin lihaville.[/QUOTE]

Siis ihan pokkana väität, että hoikkia kiusataan maailmassa enemmän kuin lihavia? Voi herranen aika, voiko noin tyhmiä ollakaan??!!
 
Siis kyllähän 100kg mahtuu huvipuistolaitteisiin aivan kevyesti vielä. Mun tutullani bmi (on itse sanonut) on 35 ja hänellä ei ole IKINÄ ollut MINKÄÄNLAISIA ongelmia mahtua esim. särkänniemessä tai powerparkissa laitteisiin.
Kyllähän aikamoisia jöötejäkin istuu noissa vuoristoradoissa.
Tuo AP:n linkin nainen on SAIRAALOISEN lihava, todellinen jenkkiläski, jonka bmi on aivan reilusti yli 40. Siinä vaiheessa mä varmaan tajuaisin itsekin, etten enää mahdu laitteisiin.
 
XXXXXLL
Kyllähän satakiloinen nyt menee aivan helposti vielä jokaiseen laitteeseen, joka on ylipäätään aikuisille tarkoitettu (eli ei mitään lasten leppäkerttujunia). Mä voisin väittää, että 120kg mahtuu vielä jokaiseen aikuisille suunnaatuun laitteeseen. AP:n laittaman tapauksen kohdalla kyse on jo hyvin vaikeasta ja sairaaloisesta lihavuudesta, jossa paino huitelee varmaan 150kg hujakoilla. On myös ihan turvallista, ettei moiset päääse enää laitteisiin, sillä se on turvallisuus riski muille. Liian isot turvavyöt/kaaret aiheuttaisi sen, että normikokoiset putoaisi välistä. Olisi aikamoista showta, jos olisi pari penkkiä isoille. Olisiko se sitten nöyryyttävää jos huvipuiston työntekijä sanoisi "hei sä meet sitten istumaan tuohon vaunuun numero kuusi, se on lihaville". Kestääkö edes vaunut ja radat enää tuollaisia painolasteja? Entäs sitten kun se vaunu ei pysykkään paikalla tuon 150kg saati lihavamman ollessa kyydissä ja aiheuttaaa onnettomuuden?

Huvipuistojen laitteet kuitenkin kestävät ja turvalaitteiden puolesta pystyvät kyyditsemään myös hyvin lihavia ihmisiä ( ainakin 120-130kg asti) ja se riittää.
 
"vieras"
Siis kyllähän 100kg mahtuu huvipuistolaitteisiin aivan kevyesti vielä. Mun tutullani bmi (on itse sanonut) on 35 ja hänellä ei ole IKINÄ ollut MINKÄÄNLAISIA ongelmia mahtua esim. särkänniemessä tai powerparkissa laitteisiin.
Kyllähän aikamoisia jöötejäkin istuu noissa vuoristoradoissa.
Tuo AP:n linkin nainen on SAIRAALOISEN lihava, todellinen jenkkiläski, jonka bmi on aivan reilusti yli 40. Siinä vaiheessa mä varmaan tajuaisin itsekin, etten enää mahdu laitteisiin.
Minä olen 100 kg ja olen sairaalloisen lihava enkä mahdu.
 
[QUOTE="vieras";26673195]Kyllä olisivat huvipuistossa portilla sanoa ettei laitteisiin mahdu noin isokokoinen henkilö.

Mä en tiedä onko mulla vääristynyt minä kuva, kun musta tuntuu et oon liian iso laitteisiin. :(
Oon kyllä aika pitkä (175cm) ja painoa on 100kg. En ole mikään läski vaan paino on jakautunut tasaisesti.. En uskaltanut ottaa ranneketta lintsillä, vaan jäin suosiolla vahtimaan tavaroita.

Uskaltaako muut isot mennä huvipuistoissa laitteisiin? :D[/QUOTE]

Kyl mää noin 100kg painavana mahdun ja menee hyvinkin kiinni. Aika suuri saa olla ettei ollenkaan sovi. Täytyy tänäkin kesänä viedän toi 4v johki huvipuistoon ja ostan itelleki rannekkeen.
 

Yhteistyössä