Liian kiltti vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pallero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pallero

Vieras
Pitäiskö jo huolestua, kun tulin tossa miettineeksi, että milloin meijän poika on viimeksi oikeesti itkemällä itkenyt/kiukunnut. Kun tuo aina vaan naureskelee ja juttelee! Jos jokin asia on huonosti, niin pikkasen kitisee vaan. Viime kiukut oli sillon, kun rokotuksen sai 3 kk vanhana ja nyt se on jo 4kk.

Itse olen oman vauvan suhteen miettinyt samaa. Nauratin sillä kovin äitiäni, kun tiedustelin häneltä, että voiko meidän vauva mahdollisesti olla liian kiltti ja tukahduttaa tunteensa. Ei kuulemma huolta... :D

Meillä keskimmäinen oli todella kiltti ja "huomaamaton" vauva. Vauva-ajan vain söi ja nukkui. Yöt alkoi nukkumaan kokonaan 3 viikon ikäisenä. Kasvu oli hyvää joten annettiin nukkua yöt yli.

Kun lapsi täytti 2-vuotta niin muuttui täydeksi riiviöksi ja villikoksi :( Nyt 4-vuotiaanakin villi tapaus.

Alkuperäinen kirjoittaja Laidasta laitaan:
Meillä keskimmäinen oli todella kiltti ja "huomaamaton" vauva. Vauva-ajan vain söi ja nukkui. Yöt alkoi nukkumaan kokonaan 3 viikon ikäisenä. Kasvu oli hyvää joten annettiin nukkua yöt yli.

Kun lapsi täytti 2-vuotta niin muuttui täydeksi riiviöksi ja villikoksi :( Nyt 4-vuotiaanakin villi tapaus.

Siis tämä muakin pelottaa, että nyt on vähän niinkuin "tyyntä myrskyn edellä" ja hetken päästä huomaan, että mulla on ihan täys riiviö!

meillä kaikki kolme olleet kilttejä vauvoja, mutta esikoinen on nyt kyllä 5v melko vilkas tapaus ja uhmaa on riittäny. meidän kolmonen ei varmaan ollu kuin rokotusta itkeny tuossa iässä, väsyneenä/nälkäisenäkin vaan alotti hiljalleen voimistuvan huutelun.. nyt 7kk voi tulla oikea itkukin kun esim jotain otetaan pois kädestä,,

meillä neiti 10kk ja olen iloinen että ei juuri itkeskele ja kaikki ketkä käy tai käydää jossain kysyy että osaako se ollenkaa itkeä.
Olen tähän tyytyväinen sillä se asia voipi muuttua kun alkaa uhmaa yms.Ja esikko oli no ihan kiltti ja helppo tasa siihe asti ku oppi nousee pystyy

Meillä oli ihan sama homma tuon ikäisenä -itki päivässä max. 10 minuuttia ja senkin toki lyhyempinä pätkinä. Nyt on vuosi puhki ja neidille on onneksi alkanut muodostua jo omaa tahtoa. :)

Yhteistyössä