"Liian" hyvä viinapää....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ev

Vieras
Juon lähes kenet vaan pöydän alle. Äkkiähän sitä luulisi että on vaan ahkeran "harjoituksen" tulosta mutta kohdallani ei siitä ole kyse. Juon harvoin, pisin taukoni on olleet tietty raskaudet ja muutamaan otteeseen olen ollut ottamatta 6-7kk muuten vain, kun en niin juomisesta välitä.

Mutta mun määrät on huikeita. Siinä ajassa kun muut juo yhden, min'ä juon 2-3. Kun muut on naamat, minulla on päällä vasta nousukas, nousuhumala. Yhden illan saldoni voi nousta yli 12 siideriin, siis isoon, puolen litran.

Olen kyllä lihava, se vaikuttaa mutta ei uskoisi että näin paljon. Mieheni on pikku hutikassa 2 lasista viiniä, minulle se on sama kun joisin lasin vettä...

Heh kyllä kai niitä yksilöllisiä eroja voi olla. Mutta varmasti sinunkin toleranssisi pienempi olisi, jos painoa olisi vähemmän. Toki se silti voisi olla poikkeuksellisen suuri.

Heh kyllä kai niitä yksilöllisiä eroja voi olla. Mutta varmasti sinunkin toleranssisi pienempi olisi, jos painoa olisi vähemmän. Toki se silti voisi olla poikkeuksellisen suuri.

Muistan kun olin nuori, painoin n. 55kg-60kg ja vetelin baarissa siideriä kera 4cl kirkasta seassa.... Olin aina kuitenkin ihan "kuosissa". En ole kuin muutaman kerran elämässäni ollut kaatokännissä ettei jalat enää pitäneet, mutta silloin join jotain 60% viinaa... Se oli jopa minulle liikaa.

No siihen vaikuttaa sekin mitä olet syönyt ja koska, jos vatsa on täynnä pihviä, ei se mene niin nopeasti kiertoon tai jos se on tyhjä, niin se menee heti läpi. Ja jos sulla on painoa niin luultavasti sulle ei ole koskaan tyhjä vatsa.

[QUOTE="vieras";22545998]No siihen vaikuttaa sekin mitä olet syönyt ja koska, jos vatsa on täynnä pihviä, ei se mene niin nopeasti kiertoon tai jos se on tyhjä, niin se menee heti läpi. Ja jos sulla on painoa niin luultavasti sulle ei ole koskaan tyhjä vatsa.[/QUOTE]

ohhoh... :laugh: aikamoinen luulo lihavista....

no, mun ongelma on juuri päinvastoin. syön liian harvoin. mun eka ruoka saattaa olla vasta viiden-kuuden aikaan alkuillasta...

painonhallinnan kannalta pitäisi syödä säännöllisesti. mä en osaa sitä. mun ei tuu nälkä kun vasta iltasella.

[QUOTE="a.p";22546012]ohhoh... :laugh: aikamoinen luulo lihavista....

no, mun ongelma on juuri päinvastoin. syön liian harvoin. mun eka ruoka saattaa olla vasta viiden-kuuden aikaan alkuillasta...

painonhallinnan kannalta pitäisi syödä säännöllisesti. mä en osaa sitä. mun ei tuu nälkä kun vasta iltasella.[/QUOTE]

Eli sinä mässäät päivän annoksen siinä iltasella alle ja ihmettelet kun ei viina mene vatsasta eteenpäin?

[QUOTE="vieras";22546020]öhhh... 12 siideriä ei todellakaan ole paljoa. Voisin turvallisesti sanoa, että jokainen mies juo varmasti enemmän.[/QUOTE]

Puolen litran? Tekee 6l siideriä eli 18 alkoholiannosta. Ei vuorenvarmasti juo jokainen mies enemmän.

[QUOTE="vieras";22546028]Eli sinä mässäät päivän annoksen siinä iltasella alle ja ihmettelet kun ei viina mene vatsasta eteenpäin?[/QUOTE]

No esimerkki päivästäni jolloin viimesi join:

söin aamulla klo 11 aikaan 2 leipää. kolmeksi menin kaverille ja aloiteltiin ottaa. söin ehkä kourallisen viinirypäleitä siinä samalla.

illalla ysin aikaan lähdettiin baariin jota ennen söin yhden leivän tonnikalalla.

vietettiin ilta baarissa, juotiin, tanssittiin jne. kun kotiin lähdettiin, mentiin paikallisen kebab/pizza paikan kautta ja syötiin vasta silloin kunnolla.

[QUOTE="a.p";22546051]No esimerkki päivästäni jolloin viimesi join:

söin aamulla klo 11 aikaan 2 leipää. kolmeksi menin kaverille ja aloiteltiin ottaa. söin ehkä kourallisen viinirypäleitä siinä samalla.

illalla ysin aikaan lähdettiin baariin jota ennen söin yhden leivän tonnikalalla.

vietettiin ilta baarissa, juotiin, tanssittiin jne. kun kotiin lähdettiin, mentiin paikallisen kebab/pizza paikan kautta ja syötiin vasta silloin kunnolla.[/QUOTE]

En yhtään ihmettele että olet lihava!!! Kroppas elää säästöliekillä suurimman osan päivää ja sitten tulee joku tuhti pjasca työstettäväksi.

[QUOTE="vieras";22546020]öhhh... 12 siideriä ei todellakaan ole paljoa. Voisin turvallisesti sanoa, että jokainen mies juo varmasti enemmän.[/QUOTE]
No on se kyllä aika julmetusti. 12 puolen litran siideriä on 18 alkoholiannosta! Aika erikoisissa piireissä liikut, jos niissä kiskotaan tuollaisia määriä alkoa.

[QUOTE="vieras";22546066]En yhtään ihmettele että olet lihava!!! Kroppas elää säästöliekillä suurimman osan päivää ja sitten tulee joku tuhti pjasca työstettäväksi.[/QUOTE]

no tämä MÄ tiedän. mutta moni muu ei tunnu tajuavan ettei lihavat syö kokoaikaa. meitä kun on monenlaisia. toiset syö liian harvoin mutta liikaa, toiset syö kokoajan.

[QUOTE="a.p";22546099]no tämä MÄ tiedän. mutta moni muu ei tunnu tajuavan ettei lihavat syö kokoaikaa. meitä kun on monenlaisia. toiset syö liian harvoin mutta liikaa, toiset syö kokoajan.[/QUOTE]

Ja toiset vetäsee vielä mukaan kahdentoista siiderin kalorit!!!

[QUOTE="vieras";22546113]Ja toiset vetäsee vielä mukaan kahdentoista siiderin kalorit!!![/QUOTE]
On muuten aika hurjaa ajatella, että jos nuo 12 siideriä on jotain makeaa sorttia, niistä voi tulla jopa 3600 kaloria! :O Ja vaikka olisivatkin light-siidereitä, tulee kaloreita silti n. 1800. Huhhei!

[QUOTE="vieras";22546131]On muuten aika hurjaa ajatella, että jos nuo 12 siideriä on jotain makeaa sorttia, niistä voi tulla jopa 3600 kaloria! :O Ja vaikka olisivatkin light-siidereitä, tulee kaloreita silti n. 1800. Huhhei![/QUOTE]

Ja siihen vielä pitsa päälle. "Mä syön liian vähän!" Joooo... ;)

[QUOTE="pullukka";22546179]Ja siihen vielä pitsa päälle. "Mä syön liian vähän!" Joooo... ;)[/QUOTE]

Nooh, kuten sanoin ap viestissäni, en niin välitä juomisesta joten en usein juo. Se ei tod selitä mun lihavuutta. Mä tiedän miksi olen lihava, siihen teidän on turhaa alkaa levitellä teorioitanne.

Mä oon lihava koska syön liikaa, en siksi että juon liikaa.

Ja minulla taas sellainen omituisuus alkoholin suhteen, että minulle ei koskaan tule krapulaa. Siis vaikka olisin juonut itseni kaatokänniin.Nykyään olen ihan absolutisti, mutta joskus nuoruudessa toki on alkon kanssa läträtty. Tuo ettei juomisesta tule oikeastaan minkäänmoista fyysistä seuraamusta on pakottanut lopettamaan, ja vielä kun suvussa on paljon alkoholiongelmaisia...

missä ajassa muuten pystyt juomaan nuo siiderit? kun itsestä tuntuu "työläältä" juoda siideriä tai lonkeroa tuoppikaupalla (väkeviä en juo) kun se nestemäärä on aika hurja.

tosin mun viinapää on huonontunut ihan älyttömästi sen jälkeen kun painoa tippui parikymmentä kiloa. nykyään ei kyllää teekään mieli juoda itteä kaatokänniin enkä ota usein, se krapula on aivan kauhea paristakin tuopista.

[QUOTE="vieras";22546322]Ja minulla taas sellainen omituisuus alkoholin suhteen, että minulle ei koskaan tule krapulaa. Siis vaikka olisin juonut itseni kaatokänniin.Nykyään olen ihan absolutisti, mutta joskus nuoruudessa toki on alkon kanssa läträtty. Tuo ettei juomisesta tule oikeastaan minkäänmoista fyysistä seuraamusta on pakottanut lopettamaan, ja vielä kun suvussa on paljon alkoholiongelmaisia...[/QUOTE]

Mullakaan ei tule krapulaa. Siis sellaista pahaa oloa tmv. Mun "kankkunen" on vaan väsymys. Voin olla väsy ja haluton tekee asioita seuraavana päivänä, mutta pahaa oloa/oksentelua tmv ei mulla tule.

missä ajassa muuten pystyt juomaan nuo siiderit? kun itsestä tuntuu "työläältä" juoda siideriä tai lonkeroa tuoppikaupalla (väkeviä en juo) kun se nestemäärä on aika hurja.

tosin mun viinapää on huonontunut ihan älyttömästi sen jälkeen kun painoa tippui parikymmentä kiloa. nykyään ei kyllää teekään mieli juoda itteä kaatokänniin enkä ota usein, se krapula on aivan kauhea paristakin tuopista.

no oho. vastasin tähän kys jo muttei se tullut perille... ??

no, saatan vetää sen 12 vaikkapa klo 17-22. tai myöhempään. ja siihen päälle tulee vielä shotit joita usein baarissa otamme. käyn harvoin viihteellä joten niin tarkkaa "summaa" ei ole. mutta sen tiedän/olen huomannut että kenet vaan lähipiiristäni juon ns penkin alle.

painoa 142kg pituus 204cm 24 kaljaa ja litra 39% tapiota ja olen hyvissä. Koskaan en kännissä ole agressiivinen, enempi tulen ulos koresta.En silti väitä että kukaan ei joisi minua pöydän alle.

Yhteistyössä