"Liian hyvä olo?", 24+5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilperi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vilperi

Vieras
Raskaus on edennyt viikolle 25 ja olo on ollut jo varmaan kuukauden hyvä. Siis ei tunnu siltä, että olisin raskaana. Maha toki on olemassa, mutta ei mitenkään erityisesti tunnu tai vaivaa. Potkuja eri vahvuisina toki tuntuu joka päivä. Neuvola on vasta loppuviikosta, joten sydänääniä päästään kuulemaan vasta sitten.

Mutta siis, onko tämä tyypillistä? Ei supistele, ei väsytä, ei kolota, ei mitään!! Alkuraskauskin oli helppo, muutaman viikon etoi, mutta en edes oksentanut kertaakaan.

On tyypillistä, ainakin minulle! Juuri tuo aika oli molemmissa raskauksissa tosi hyvää vointia. Alkuraskauksissa pahoinvointia ja venymis(?)kipuja, loppuraskaus sitten muuten vaan sellaista raahautumista. Nauti! :)

Raskaus on edennyt viikolle 25 ja olo on ollut jo varmaan kuukauden hyvä. Siis ei tunnu siltä, että olisin raskaana. Maha toki on olemassa, mutta ei mitenkään erityisesti tunnu tai vaivaa. Potkuja eri vahvuisina toki tuntuu joka päivä. Neuvola on vasta loppuviikosta, joten sydänääniä päästään kuulemaan vasta sitten.

Mutta siis, onko tämä tyypillistä? Ei supistele, ei väsytä, ei kolota, ei mitään!! Alkuraskauskin oli helppo, muutaman viikon etoi, mutta en edes oksentanut kertaakaan.

Ole vain onnellinen, että kuulut siihen joukkoon joka ei koe mitään raskauden "huonoja puolia". Itsellä menossa tänään tasan 32 ja juuri töissä juttelin työkaverin kanssa asiasta. Hän ihmetteli, että olen niin hyvä kuntoinen ollut koko raskauden, etten taida jäädä etukäteen pois niinkuin todella moni. Juuri hänelle kiittelin onneani kun minulla ei ole ollut oikeen mitään "oireita" vaan voin hyvin. Selkäkivuistakin kärsin max viikon ja sitten kai korjasin itseni oikeaan asentoon mahan kanssa ja ne katosivat. Olen myös säästynyt pahoinvoinneilta ja muilta.
Ainoa "oire" minulla on närästys, mutta sen kestää kun tietää mitä kaikkea muuta olisi voinut olla...

joten Nauti!!!

Viimeksi muokattu:
On ihan normaalia, ole vain tyytyväinen! :) Itselläni olo oli etenkin jälkimmäisessä raskaudessa "liian hyvä" vielä rv 40, aloin jo olemaan vähän epätoivoinen kun tuntui ettei lapsi voi ikinä syntyä kun ei edes tuntunut siltä että olen raskaana! Paitsi maha painoi jonkin verran, ja kyljen kääntäminen yöllä oli vähän työlästä, mutta useimmiten en edes herännyt kääntämään kylkeä vaan nukuin kun tukki samassa asennossa läpi yön. Ainoatakaan supistusta ei ollut tullut siihen asti. Kävelin loppuun asti neuvolareissut yht. 8km. Rv 40+1 irtosi limatulppa ja rv 40+2 meni lapsivedet, tuli koko raskauden ekat supistukset ja poika syntyi.

Yhteistyössä