Liian hidasta postitustako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meteli Seis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Meteli Seis

Aktiivinen jäsen
01.07.2011
2 576
0
36
Myin huudossa yhden tuotteen OstaHeti-hinnalla torstaina noin 17 aikaa.Maksun saapumisen huomasin pe iltana. Laitoin tänään paketin postiin. Ostaja eilen laittoi sähköpostia ja niuhosi ,että missä paketti viipyy. Olisi pitänyt kuulemma olla eilen jo hänellä. Sanoin,että lähtee ti postii. Liian hitaasta postituksesta voi saada negapalautteen oli hänen huomautuksensa siihen ja kannattaa muistaa,että et omista kyseistä tuotetta enää.

Pikkase meinas alkaa käämi kärähtää,mut onneksi olen rauhallinen ihminen

Minä olen toimitusehtoihin kirjannut, että postitus viikon sisällä maksusta. Myös omakuvaukseen olen laittanut, että postitus on toisinaan hidasta. Vetoan niihin, jos joku joskus valittaisi hitaasta postituksesta. Vastaavasti itse myös ymmärrän, että myyjillä on muutakin elämää, kuin postitella paketteja.

• Tykkää
Reactions: Meteli Seis
Itse olisin postittanut eilen kun oli osta heti-kohde. Jos ostaja ei ilmoittanut maksun jälkeen niin siihen olisi tyytyminen, jos taas olisi maksanut torstaina ja ilmoittanut siitä niin olisin vienyt perjantaina postiin. Minulle nopea postitus on jonkinlainen kunnia-asia, koska ostajanakin arvostan sitä.

Mun mielestä ihan nopea toimitus, ei kaikilla ole joka hetki mahdollisuus mennä postiin. Minusta jos ei erikseen sovita, niin viikon sisällä maksun näkymisestä postitus, mielellään tietysti mahdollisimman nopeasti.

• Tykkää
Reactions: Meteli Seis
Minä olen toimitusehtoihin kirjannut, että postitus viikon sisällä maksusta. Myös omakuvaukseen olen laittanut, että postitus on toisinaan hidasta. Vetoan niihin, jos joku joskus valittaisi hitaasta postituksesta. Vastaavasti itse myös ymmärrän, että myyjillä on muutakin elämää, kuin postitella paketteja.

Pitäisi varmaan lisätä itsellekkin tuo aika ku nyt tilanne sellainen,että en joka hetki pääse postiin menemään ku ei ole autoa ja linjurilla en viitsi lähteä pelkkää pakettia viemään.

Mä en ainakaan edes pysty postittamaan samana päivänä, kun maksu saapuu. Pakettihan pitäisi saada postiin ennen viittä, eikä töissä käyvällä ole mitään mahdollisuuksia tarkistaa maksua ja pistää pakettia matkaan. Paitsi tietysti, jos otan pankkitunnukset töihin ja pakkaan paketinkin valmiiksi viedäkseni kotimatkalla :D :D :D Rajansa kaikella...

ja mulla lukee "laitan paketin postiin huolellisesti pakattuna heti kun raha näkyy tilillä", eli jos en pystyisi tuohon nii ei lukisi niin. mutta jos illalla 18.00 menee huuto kiinni ja rahat näkyy samana iltana klo.18.30 tilillä, niin luultavasti saa odottaa seuraavaan päivään, ellei satu oleen samalla jotain shopattavaa ruokakaupasta. vartavasten en enää illalla lähe viemään.

ite pyrin toimittamaan samana päivänä kun raha on tilillä. la myin tuotteen joka näkyi tilillä tänään ja kohta olen lähdössä viemään smartpostiin (ennen 16 viedyt on seuraavana päivänä perillä)

Mulla kans sulkeutui la pari huutoa, tänään näkyi maksut ja paketit vein kauppareissulla aamulla postiin. Mutta ihan sama se nyt ois ollut vaikka oisin huomennakin vienyt, ei tommosta aikaa voi kukaan väittää kohtuuttoman pitkäksi. Sattui vaan sopimaan tän päivän aikatauluihin muuten tuo postitus.

Eikös siinä parhaimmillaan mee se pari päivää että maksu edes näkyy tilillä jos on tilit eri pankeissa? Jos saat negapalautteen niin laita ihmeessä kommentiksi kuinka kauan toimitus kesti.
En odota itse ikinä että mikään huuto.netin kautta tehty ostos toimitettaisi postitse viikossa tai välttämättä edes kahdessa.

Hätähousuja löytyy aina...

Mua "hieman" nauratti pari viikkoa sitten, kun eräs ostaja maksoi torstaina, rahat näkyi mun tilillä maanantaina, ja jo tiistaina se ulisi kun tavara ei ole saapunut. "Maksoin viikko sitten!!!". Huokaus.

Ei tossa mun mielestä ole mitään hauskaa. Ostajahan maksoi kuitenkin useampi päivä sitten. Ei ole ostajan syy jos pankeilla kestää. Ei tietenkään myyjänkään, mutten ymmärrä taas tota ihme asennetta...

Varsinkin kun näitä epärehellisiä myyjiä on nähty enemmän ja vähemmän.

[QUOTE="vieras";27213751]Eniten minua taas raivostuttaa osta heti hinnalla huutaneet, jotka maksavat kahden viikon kuluttua. Osta heti hinnalla huutaminen tarkoittaa myös maksua heti.[/QUOTE]

Ja sitten se myös tarkoittaa, et postitetaakin heti.

[QUOTE="vieras";27213776]Ei tossa mun mielestä ole mitään hauskaa. Ostajahan maksoi kuitenkin useampi päivä sitten. Ei ole ostajan syy jos pankeilla kestää. Ei tietenkään myyjänkään, mutten ymmärrä taas tota ihme asennetta...

Varsinkin kun näitä epärehellisiä myyjiä on nähty enemmän ja vähemmän.[/QUOTE]

Ostaja voisi myös huomioida, että tuossa on viikonloppu välissä. Jos ostajalla on hirveä kiire saada tuote, niin huutonet ei ehkä ole paras mahdollinen ostospaikka. Ainakin kannattaisi olla myyjään etukäteen yhteydessä ja kertoa, että tarvitsee tavaran heti.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="vieras";27213776]Ei tossa mun mielestä ole mitään hauskaa. Ostajahan maksoi kuitenkin useampi päivä sitten. Ei ole ostajan syy jos pankeilla kestää. Ei tietenkään myyjänkään, mutten ymmärrä taas tota ihme asennetta...

Varsinkin kun näitä epärehellisiä myyjiä on nähty enemmän ja vähemmän.[/QUOTE]
Eikö kaikki muka tiedä, että a) eri pankkien välillä menee päivä tai pari ennen kun raha siirtyy, b) rahat tai postikaan eivät kulje viikonloppuisin, ja c) kirjeen kulkemisessa menee myös pari päivää tai jopa viikko, kun kakkosluokasta on kyse?

Tai siis joo, eivät varmaan tiedä kun eivät ole kiinnostuneita ajattelemaan aivoillaan. Eivätkä osaa kysyä asiallisesti että oletkohan jo postittanut, vaan tulevat sähköpostitse suurinpiirtein kimppuun ja tekevät itsestään typerän inisemällä että mikä on kun ei kirjettä näy!!!! (asianmukainen määrä huutomerkkejä toki)

Tuo tyyppi ei tiennyt sitäkään, montako päivää viikossa on. "Maksoin viikko sitten!!!" :xmas:

Yhteistyössä