Lihdutushaaveet ;)

Enpä oikein tiennyt mihin ketjuun itseäni tyrkyttäisin joten aloitin uuden! ;) Olen siis 24-vuotias, 1v6kk pojan äiti, 1-tyypin diabeetikko ja ennenkaikkea ylipainoinen! Eli laihdutus olisi haaveissa mutta kaipaan vertaistukea ja vinkkejä. Laihdutusyrityksiä on sen 20 varmaan takana mutta näin diabeetikkona se ei ota onnistuakseen :( Painan tällä hetkellä 82kg ja olen 158cm pitkä, joten varaa olisi n. 20kg heivata mäkeen. :D Tykkään ihan liikaa kaikesta makeasta ja siihen makeanhimoon laihdutukseni yleensä stoppaa. Myös ruuan kanssa ensimmäinnen muutos olisi jättää santsaaminen pois, eli itsekin tiedän miten aloittaa mutta kai tarvitsen sen persiillepotkijan! :D

• Tykkää
Reactions: cherrrye
Moi

Mä voin liittyä seuraan, eli kolme viikkoa sitten syntynyt toinen tytär. Raskauskiloja 12 kg laihdutettavana, tällä hetkellä en voi vielä liikkua, joten syömiseen on panostettava. Tai lähinnä järkevään syömiseen. Mulla myös vakava sokeriaddiktio ja ahmimiskohtauksia, erityisesti nyt kotona ollessa tuntuu, että ainut kiva asia on syöminen..

Mites hommassa edetään? Itse ajattelin kirjoittaa viikon ruuat etukäteen, jotta söisin vain ne. Ainakin teoriassa.

Moikka vaan Inaequalis ja onnea pienestä tyttösestä!! :)

Tuo ahmiminen on tuttua mullekin, kotona kun tosiaan tuntuu että ei ole muuta tekemistä kuin juosta jääkaapilla. Mutta tuo onkin hyvä idea kirjoittaa etukäteen viikon lista ja yrittää pysytellä siinä! Mä oon nyt pitänyt ruokapäiväkirjaa ja on siitäkin se hyöty että vähän hillinnyt turhaa napostelua kun hävettää jo kirjoitella ylös joka kymmenes minuutti ;)
Toinen minkä päätin oli tuo liikuntapuoli, kerran päivässä oon nyt käynyt metsässä kävelyllä (n.puoli tuntia kerrallaan) ja ainakin hien saa pintaan silläkin. Eli sitä nyt yritän jatkaa. Pystytkö/jaksatko sä vielä ollenkaan liikuskella? Pienikin kävely tekee hyvää, ainakin pääkoppa tuulettuu jossei vielä muuten treenistä käy ;) Itellä kun poitsu syntyi sektiolla, niin heti kun päästiin kotiin ja pakkaset vähän hellitti niin aloin varovasti kävellä postilaatikolle ja takaisin (n. 300m) siinäkin matkassa saattoi kulua liki puolituntia alkuun mutta kyllä teki pääkopalle hyvää kun viikko ensin maattiin sairaalassa ja toinen viikko kotona kipeänä ja odoteltiin tosiaan että vähän tipahtaa ne kovat helmikuiset pakkaset!

Vielä kun keksittäisiin joku hyvä korvike kaikelle makealle!!
Vedenjuonti on yks ihan hyvä konsti, lasillinen jo vie sitä mukamas näläntunnetta pois, mut mulla häiritsee se kun iltasin tulee se naposteluvaihe tossa kun muksu on nukkumassa ja katselen telkkaa tai lueskelen, eikä taas yötä varten viitsi paljon tankkailla ettei tarvitse montaa kertaa vessareissulle herätä :(

Imetätkö sie muuten tyttöäsi? Siinähän myös kilot karisee herkästi ja silti saa (ja pitääkin) syödä kunnolla :)

Moi!

Mä vielä jalostan tuota ruokapäiväkirja ideaa sillä, että etukäteen siis suunnittelen ruuat + merkkaan olenko syönyt ne + lipsahdukset.

Viime raskauden jälkeen käytin Herbalifen jauhoa 3 kk ja sillä sain aika hyvin napostelua kuriin. Eli söin pirtelön aamulla + leivän, lounaaksi normaalin keiton, salaatin ja illalla pirtelön + hieman muuta ruokaa.

Tilasin taas yhden purkin, ovat niin kalliita, että tulee ainakin jotenkin noudatettua dieettiä.

Yksi isoin asia mulla onnistumiseen on se, että meille ei kukaan osta herkkuja. Olen ilmoittanut miehelle, että ei osta mitään makeaa, ja jos itselleen ostaa niin piilottakoon ne niin, että minä niitä näe. Muutenkin kaupassa koitan ostaa vain ne pakolliset, eli ei ylimääräisiä esim.myslejä. Söin meinaa viime viikolla koko paketin mysliä 4 päivässä, niitä sokeroituja muromyslejä...

Mulla nyt alkupaino on 70 kg, otetaanko jokin punnituspäivä, esim. keskiviikkoa? Ilmoitettaisi tänne viikon aamupaino + kuulumiset?

Liikuntaa on tosissaan hyvä harrastaa, normaalisti käyn jumpassa pari kertaa viikossa. Nyt koitan aloittaa kävelylenkkejä pikkuhiljaa. Metsässä kävely onkin mieltä rentouttavaa, itse myös pidän sitä . Tosin asumme kaupungissa, että metsää ei ihan joka puolella ole.

Vielä tuohon makean korvaamiseen; ainakin aluksi koitan vaan vähentää sokeria, jotta kroppa tottuu taas vähäsokeriseen ruokavalioon. Sitten esim. marjat + luonnonjogurtti on aika hyvää! Ja silloin tällöin herkuttelee niin ei mene maku dieetistä.

Heippa taas pitkästä aikaa! En päässyt hetkeen kirjottelemaan kun vaihdettiin nettiliittymää ja sepäs olikin hankala prosessi, ei ikinä enää! ;) Toinen firma ei osaa sulkea liittymää sovitusti ja toinen ei avata, huhhuh!! Sitten saa soitella vuorotellen molempiin, äärimmäisen tuskastuttavaa.

Ai että, enpä oo ees uskaltanut vaakaan päin katsoakaan, nyt on ollut tosi hurja ahmimiskausi päällä :( eli kaikki ponnistelut valui taas kankkulan kaivoon... :( mutta tästä on suunta vain ylöspäin!! Nyt päätin aloittaa karkkilakon jouluun saakka, siinä pääsisi jo hyvää alkuun ton makeiden napostelun kanssa.
Mitenkäs sulla on siellä lähteny laihdutus käyntiin ja mitäs muuten kuuluu? :)

Moi!

Paino tänä aamuna 69 kg, eli pudonnut 1,5 kg.

Mulla on muuten ihan ok mennyt, olen vähentänyt annoskokoa ja herkuttelua. MUTTA, sitten tapahtuu näitä ylilyöntejä, edelleen..Kuten toissapäivänä söin koko Ballerina-keksipaketin..1000 kca.

Olin eilen ylpeä itsestäni, koska pystyin kulkemaan karkkihyllyn ohi ja mukaan ei tarttunut mitään. Suklaan himo on meinaa kamala.

Liikunta on tällä hetkellä sellainen tunnin vaunulenkki kävellen per päivä. Koitin juosta toissa päivänä, mutta kroppa ei kestä sitä vielä.

Mites sulla syksy etenee? Käytätkö apuna mitään ns.laihdutusvalmisteita?

Yhteistyössä