Lihavuusleikkaus ja nälän tunteen katoaminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neea"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neea"

Vieras
Jos sinulle olisi tehty kyseinen leikkaus niin mitä olisit mieltä siitä etten enää koskaan tuntisi nälkää? Olisiko se hyvä vai huono asia?

Mitä mieltä yleensäkin olet leikkauksista? Jos sinulla olisi painoa todella paljon niin menisitkö leikkaukseen? Miksi tai miksi et?

Tuttavani on juuri käynyt leikkauksessa ja siksi näitä asioita pohdin. Tosi iso muutoshan tuo on entiseen ja muutenkin iso leikkaus. Itse en enkä uskaltaisi mennä vaikka olisikin paljon ylipainoa.

mun mielestä leikkaus on hyvä juttu pari ihmistä tunnen jotka on leikkauksen tehneet mutta kyllä lihavuusleikatut tuntee nälkää,näläntunne vain muuttaa muotoaan ei pysty syömään isoja annoksia jne..

mun mielestä leikkaus on hyvä juttu pari ihmistä tunnen jotka on leikkauksen tehneet mutta kyllä lihavuusleikatut tuntee nälkää,näläntunne vain muuttaa muotoaan ei pysty syömään isoja annoksia jne..

osassa leikkauksia missä vtsalaukku poistetaan kuulemma näläntunne häviää. Typistyksessä sitten ei, kuulemma.

Ja alkuperäiseen; En menisi, olen ollut seuraamassa epäonnistuneen leikkauksen korjausyritystä, potilaan mahansisältöä pääsi vuotamaan vatsaonteloon, aiheutti tulehduksen ja sepsiksen, korjausleikkauksessa crp monta sataa ja hengenlähtö hiuskarvan varassa (en tiedä miten kävi, mutta ei hyvältä näyttänyt),
Ei olisi tuon riskin arvoista.

Ennen leikkausta pitäisi kokeilla muut keinot ja selvittää alkuperäinen ongelma. Miksi leikata, jos esimerkiksi vähähiilihydraattisella ruokavaliolla saa apua tilanteeseen. Tai jos syöminen on milenterveydestä johtuvaa, niin onko leikkaus oikea tapa hoitaa ongelmaa. Leikkaus voi olla hyvä keino joillekin. Uskon, etten itse menisi leikkaukseen, jos mikä tahansa muu mahdollisuus olisi olemassa.

Mummeliisakin on jonkun verran lihonut takaisin, eikä pysy kupeissaan, mikä taitaa johtua, että liivien ympärysmitta on liian suuri mutta kuitenkin.
En osaa olla mitään mieltä siitä, että ap. ei tunne nälkää, koska ap. on minulle täysin vieras kaikin tavoin ja ilmankin.

Minulle tehtiin vatsalaukun ohitusleikkaus viime vuoden lokakuulla. Painoa lähtenyt tähän mennessä 20kg. Näläntunne katoaa aluksi, mutta se palaa kyllä ajan kanssa. Itsellä ei ole vielä palannut mutta pidemmän aikaa sitten leikatut kertovat että palaa. Itselläni oli leikkaukseenhakeautuessani painoa 113kg ja olen 170cm pitkä. Liitännäissairauksien vuoksi leikkaukseen pääsin. Diabetes on parantunut jo, ei enää lääkkeitä siis. Jaksan paljon paremmin ja pco:nkin leikkkaus auttaa kun paino laskee. Kesälläsaadaan lopetta ehkäisy. Minulle leikkaus antoi avaimet uuteen elämään ja olen siitä onnellinen! Leikkaus ei ole taikakeino laihuuteen. Itse täytyy liikkua, ja syödä kunnolla. Leikkaus auttaa alkuun, mutta itse ne elintavat on muutettava jos haluaa kevyempänä myös pysyä. Leikkauksen jälkeen voi lihoa ennalleen,mutta ei liho jos ei anna sen tapahtua! Leikkauksissa on aina riskinsä, mutta tämämn riskin mielelläni otin. Olen saanut uuden, kevyemmän elämän!

Eli ilmeisesti kaikilla leikatuilla katoaa nälän tunne aluksi, mutta palaa myöhemmin takaisin. Sehän olisikin laihtuminen helppoa jos ei koskaan olisi nälkä, tai no ainakin helpompaa.

Yhteistyössä