Lihavuusleikkauksen läpikäyneitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yoken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yoken

Vieras
Onko paikalla vatsalaukun kavennus eli sleeven/ ohitusleikkauksen läpikäyneitä??

Itse olen päälle 30v ja painoindeksi 41,9. Olen aina ollut ylipainoinen, ja kokeillut niin nutrausta, ruokavaliomuutosta, rasvasieppareita ja olen ollut ikihyvä-ryhmässä mukana. Painoa saa pikkasen pois mutta tulokset eivät ole pysyviä.

Molemmilla vanhemmilla on verenpainetauti ja sepelvaltinmotauti sekä suvussa 2.tyypin diabetesta.

Itsellä huomattiin että verenpaineet alkaa olemaa suht koholla.. sain niihin lääkityksen tarvittaessa mutta en uskalla ottaa.

Olen menossa huomenna yksityiselle lääkärille juttelemaan asiasta ja pyytämään lähetettä sisätautilääkärille.

Ilkeät kommentit voi jättää pois ja toivon asiallista keskustelua! Kiitos

En tiedä tuosta leikkauksesta mutta onko sinulta tutkittu esim. kilpirauhasarvot sillä jos vaikka vajaatoimintaa, sehän estää laihtumista.
Kokeile tätä jos haluat tietää onko vika korvien välissä (itsekurissa) vaiko aineenvaihdunnassa:
http://www.netikka.net/kristiina.raden/4n%20paivan%20ihmedieetti.htm
Jollet laihdu kolmea kiloa tuon kuurin aikana, aineenvaihdunnassa on varmasti häikkää.

Karppausta kannattaa ehottomasti kokeilla ennen ku edes harkitsee leikkausta. Voi välttyä mahansa silpomiselta, voi syödä kunnollista ruokaa ja pienentää riskejä sairastua noihi diabetekseen ym. :)

Leikkaus marraskuussa 2011, 70 kg poissa. Ohitus tehtiin, sitä ennen 4 kk nutrilet paasto. Kaikki meni oppikirjan mukaan samoin toipuminen. Kakkostyypin vaara ohi ja verenpaine nykyään loistava.

Karppausta kannattaa ehottomasti kokeilla ennen ku edes harkitsee leikkausta. Voi välttyä mahansa silpomiselta, voi syödä kunnollista ruokaa ja pienentää riskejä sairastua noihi diabetekseen ym. :)
Tätä minäkin ehdotan, jos et ole vielä kokeillut. Lihavuusleikkauksen jälkeinen ruokavalio on eräänlaista karppausta, kun hiilihydraatteja ei voi syödä tai ei ainakaan pitäisi syödä enää entiseen malliin. Miksi ei siis kokeilisi muutosta ensin vapaaehtoisesti ennen leikkausta. Leikkauksen jälkeen ruokavalio muuttuuu pakotetusti.

mut leikattiin 2v sitten, painoa tippunut 66kg, paino tällä hetkellä 69kg. kaikki menny niin kuin pitääkin. alkuvuodesta leikattiin vatsasta ylimääräinen nahka. itse henk.koht voin leikkausta suositella. toki on aina omat riskinsä, mutta myös lihavuudessa on omat riskinsä.

Joo, kannattaa kokeilla laihduttamista omin avuin aina ennen leikkausta. Siinäkin tapauksessa, että paino tulisi takaisin, on tuo kokeilu jo osoitus motivaatiosta ja leikkaukseen pääsee helpommin. Itsekseen laihduttamista ennen leikkausta kokeilleilla tulokset on leikkauksellakin todettu tutkimuksissa paremmiksi. Ennemmin suosin kyllä perinteisempiä laihdutusmenetelmiä. Karppauksessa ym. kuureissa on huomattava, että kun kuurin lopettaa, paino palaa. Oleellista olisi löytää pieniä elämäntapamuutoksia ja tehdä niistä askel kerrallaan pysyviä.

Omat tiedot leikkauksesta on työn puolesta. Aiemmin olen toiminut julkisella sektorilla elämäntapavalmennuksessa ja nyt olen Bariatric Servicesillä mukana palvelukehityksessä. Nyt avattiin chat, jossa pääsee kyselemään vaikeita ammattilaisilta. Jos on riittävän haastava kysymys, haetaan vastaus aina johtavalta kirurgilta. www.bariatricservices.eu/fi/lihavuusleikkaus Samaa sielläkin tullaan sanomaan, että kannattaa kokeilla itse ensin. :)

Jos taas asiakkaiden kokemukset ja syyt leikkaukseen hakeutumiseen kiinnostavat, ollaan kerätty kertomuksia www.bariatricservices.eu/fi/laihdutusleikkaus -linkin taakse. :) Mukavaa kevättä kaikille!

Kiekonheittäjä Pertti Hynni on syönyt 100 nakkia ja perunat päälle! Perunoita oli Pertin kertoman mukaan alle kymmenen joten Pertti itse ei halua että perunoita lasketaan mukaan tuohon ennätykseen koska perunoita oli niin "vähän".