lihavuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Nuorten kanssa työskennellessä olen huomannut, että asenteet ovat muuttuneet vuosi vuodelta lihavia kohtaan yhä kielteisemmiksi. Ainakin pääkaupungin nuoret tuntuvat olevan aivan vimmaisia lihavuuden, syömisen ja ulkonäköpaineiden suhteen. Nuorten mielipide on selvä: oma vika jos päästät itsesi lihomaan ja nuorten maailmassa se tuntuu merkitsevän, ettet hallitse itseäsi muutenkaan. Kannatan tietyissä rajoissa pysymistä, mutta ihmettelen asenneilmapiirin muutosta näin kielteiseksi. Ovatko maaseudun nuoret yhtä tuomitsevia. Maalla muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan ihmiset ovat lihavampia kuin kaupungissa. Lihavuus kulkee käsi kädessä myös sosioekonomisen aseman kanssa. Rikkaat ovat laihempia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Maalla muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan ihmiset ovat lihavampia kuin kaupungissa. Lihavuus kulkee käsi kädessä myös sosioekonomisen aseman kanssa. Rikkaat ovat laihempia.

:laugh: :laugh:

Mulla painoa 45kg, landella oon asunut melkein koko ikäni ja en todellakaan ole rikas, perus duunari ja tällä hetkellä vielä kotiäiti..Joten enpä allekirjoittais..

Mä luulen, että asenne on melkolailla tämä missä päin tahansa Suomea, eikä pelkästään ihan nuorten keskuudessa. Asenneilmapiiri on sellainen, että pitää olla osaava, taitava, hyvä, täydellinen, ei saa olla heikko tai inhimillinen. Arvot ovat koventuneet ja kahtiajaon myötä myös suvaitsemattomuus on minusta lisääntynyt. Ei niinkään, etteikö hyväksyttäisi esim. ulkomaalaisia tai seksuaalisesti eri tavoin suuntautuvia, sen sijaan yksilön ominaisuudet, tuottavuus, menestys, älykkyys, mediaseksikkyys ym. ratkaisevat. Mutta ehkä maalla tullaan näissä asioissa vähän jälkijunassa.

Yhteistyössä