lihavien/puslkien lasten vanhemmat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mitäs te syötätte niille lapsillenne kun ne lihoo? vai eivät liiku tarpeeksi? katsovatko tv:tä ja ovat koneella vai miten ne lihoo??? enkä nyt tarkoita sellaisia joilla jokin sairaus syynä lihavuuteen.
kuinka usein herkuttelette? syöttekö eineksiä. '
'koska sehän on aivan sata varma et jos lapsi on pulska tai lihava, niin kulutus on pienempää kuin saatu energia. et älkää väittäkö et "meillä syödään kevyttä kotiruokaa ja mutama karkki viikossa, ei mehuja eikä eineksiä." jos näin olisi, lapsi ei lihoisi!!!!
ugh, olen puhunut.

Yleensä läskeillä skideillä on todella läskit vanhemmat. Näin siis 99 % tapauksista.

Naurattaa katsoa näitä palloja kun yhessä tepastelavat sipsihyllyn luona.

meillä syö kahvileipää aina jos sitä pöydässä on, ehkä 5kertaa viikossa. jäätelöä kesällä päivittäin. jälkiruokaa ei harrasteta. lauantaina karkkipäivä jolloin nameja saa syödä kuinka huvittaa. kotiruokaa. en tiedä miks mun suvussa kaikki on läskejä, taitaa tulla lapsiinkin toi laps1 115,5cm ja 25kg

Alkuperäinen kirjoittaja cfgv:
meillä syö kahvileipää aina jos sitä pöydässä on, ehkä 5kertaa viikossa. jäätelöä kesällä päivittäin. jälkiruokaa ei harrasteta. lauantaina karkkipäivä jolloin nameja saa syödä kuinka huvittaa. kotiruokaa. en tiedä miks mun suvussa kaikki on läskejä, taitaa tulla lapsiinkin toi laps1 115,5cm ja 25kg

jäätelöä joka päivä ja karkki päivänä mielin määrin nameja :o :o
voi laps parkaa :(

ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon ne syö nameja karkkipäivänä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

jäätelöä joka päivä ja karkki päivänä mielin määrin nameja :o :o
voi laps parkaa :(

ihan mielenkiinnosta, kuinka paljon ne syö nameja karkkipäivänä?

pikkupatukka (suffeli pätkis tjmv. ) tai tikkari + aarrearkkupussi n.kolmeen osaan ja ehkä sipsiä tai poppareita

No, meillä tänään aamulla syötiin itsetehtyjä lihapasteijoita, jano juomaksi punaista. Tässä kohtapuolin tilailen pitsaa, ja illaksi aika 100% varma, että pitsaa taas. Nuo lihapasteijat syödään lennossa.

Minulla on isokokoiset pojat 9 ja 7v

Tässä tyypillinen päivä

- Aamupalalla 1-2 leipää ja pikkujugurtti sekä lasi maitoa/tuoremehua tai vaihtoehtoisesti normi jälkkärikipon kokoinen annos muroja ilman sokeria ja siinä maitoa. Joskus puuroa.

- Päivällinen koulussa ja viime vuonna toisella eskarissa. Määrää en osaa sanoa, mutta sanovat, että pojat syö hyvin

- Välipala myös päiväkodissa/koulun ip kerhossa. Jos kotona niin se on tyyliin viili tms

- Iltaruoka on peruskotiruokaa eli pastaa, perunaa, kastike (usein tomaattipohjainen) tai makaronilaatikkoa. Syövät normaalia isommat annokset. Tätä olen yrittänyt rajoittaa. Esimerkkinä esim. jos perunaa ja kalapuikkoja niin söisivät puikkoja 5- 6 jos antaisin. Olen rajoittanut 4/ipana

- Iltapala on jugurtti tai viili, joskus vaikka jätskituutti tai kippo hedelmäsalaattia tms

Herkkupäivä on lauantaisin. Silloin saavat puoliksi sellaisen karkkipussin (mega). Sipsejä yms on noin kerran kuussa. Limua tarjolla pari lasia viikossa.

Aina olen miettinyt, miksi ovat isokokoisia. Itselläni samat eväät ilman välipaloja. Töissä kaikkki ihmettelevät ruokani määrää ja sitä, että olen iso kokoinen. Monet pienemmät ihmiset syö paljon paljon enemmän.

En siis ymmärrä. En tiedä. Ihmettelen vain.

Liikuntaa pojat harrastaa ohjatusti kahdesti viikossa. Kunnon hikireenit. Ja ulkoilevat lähes päivittäin (puistossa, pelaavat palloa, pyöräilevät jne)

Yleensä läskeillä skideillä on todella läskit vanhemmat. Näin siis 99 % tapauksista.

Naurattaa katsoa näitä palloja kun yhessä tepastelavat sipsihyllyn luona.

jotkut läskit vanhemmat taas pelkääv'ät niin paljon että omista lapsista tulee samanlaisia ettei anna näille mitään herkkuja vaan syövät itse milloin missäkin piilossa kaikkea pas.... no tämä se vasta hauskaa onkin vaikka parempi näin kun toisin ;)

minä en itse ole ylipainoinen eikä ole mieskään-mies on tosin isokokoinen muuten. lapsemme on myös samaa mallia,pitkä ja ns.isoluinen. tavallista kotiruokaa me syödään,ei ole jälkkäreitä.jalkapalloa harrastaa kerran viikossa ja painaltaa pihalla kaks kertaa päivässä useamman tunnin kerrallaan.en tiedä miksi silti on mahaa tullut,varsinkin nyt kesän aikana.toki helteillä söi jäätelöä useammin kun normaalisti olis syönyt.karkki päivä on kerran viikossa,karkit ja suklaa ei oikein maistu sillon vaan mielummin syö sipsiä ja jäätelöä.ei niitäkään tosin pusseittain. et en tiedä miten on masu tullut.en tiedä sit miten paljon mummolassa olo viikkoina on karkkia ja mättöä antaneet syödä

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/679780

Suomalainen tutkija lisäksi selvensi, että saman määrän, samaa ruokaa syövät lapset, niin geenin omaavat lihovat, geeniä ei omaavat eivät liho.

Toki pelkällä porkkanalla ei liho, vaikka olisi mitkä geenit, mutta se painon pitäminen kurissa vaatii taistelua.

Lisäksi kummastelen, kun itse laihana(vaikka söisin mitä, on geeneissä) niin sitä ei ihmetellä. Jos lihava sanoo geeniensä vaikuttavan, niin sille nauretaan...

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Lihavuudesta seuraa yleensä niin paljon sekä psyykkisiä että fyysisiä ongelmia, että on kyllä sääli, että niin monet ovat jo lapsena lihavia.

Jos jokainen kasvattaisi lapsena niin ettei toisia haukuta mm. painon/vamman/ulkonäön takia niin ongelmiakin olisi paljon vähemmän.

lisäyksenä vielä se, että ruoalla lähes aina jotain salaattia, kurkkua, tomaattia. Kaikki kasvikset kelpaa hyvin, samoin hedelmät välipalalla eli meillä siis ei vieroksuta lainkaan näitä ns terveellisiä eväitä. joskus karkkipäivä korvataan dippivihanneksilla :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Tässä tyypillinen päivä

- Aamupalalla 1-2 leipää ja pikkujugurtti sekä lasi maitoa/tuoremehua tai vaihtoehtoisesti normi jälkkärikipon kokoinen annos muroja ilman sokeria ja siinä maitoa. Joskus puuroa.

- Päivällinen koulussa ja viime vuonna toisella eskarissa. Määrää en osaa sanoa, mutta sanovat, että pojat syö hyvin

- Välipala myös päiväkodissa/koulun ip kerhossa. Jos kotona niin se on tyyliin viili tms

- Iltaruoka on peruskotiruokaa eli pastaa, perunaa, kastike (usein tomaattipohjainen) tai makaronilaatikkoa. Syövät normaalia isommat annokset. Tätä olen yrittänyt rajoittaa. Esimerkkinä esim. jos perunaa ja kalapuikkoja niin söisivät puikkoja 5- 6 jos antaisin. Olen rajoittanut 4/ipana

- Iltapala on jugurtti tai viili, joskus vaikka jätskituutti tai kippo hedelmäsalaattia tms

Herkkupäivä on lauantaisin. Silloin saavat puoliksi sellaisen karkkipussin (mega). Sipsejä yms on noin kerran kuussa. Limua tarjolla pari lasia viikossa.

Aina olen miettinyt, miksi ovat isokokoisia. Itselläni samat eväät ilman välipaloja. Töissä kaikkki ihmettelevät ruokani määrää ja sitä, että olen iso kokoinen. Monet pienemmät ihmiset syö paljon paljon enemmän.

Liikuntaa pojat harrastaa ohjatusti kahdesti viikossa. Kunnon hikireenit. Ja ulkoilevat lähes päivittäin (puistossa, pelaavat palloa, pyöräilevät jne)

Paljon nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja, vähän proteiinia, hyvää rasvaa, kasviksia. Makaronilaatikko ei esim. ole ruokaa, eikä vie hyvin nälkää. Kalapuikot samoin.

Lihavuudesta seuraa yleensä niin paljon sekä psyykkisiä että fyysisiä ongelmia, että on kyllä sääli, että niin monet ovat jo lapsena lihavia.

Samoin laihuudesta ja syömishäiriöistä. Itse ollut aina ns. normaalikokoinen. Katselin kuitenkin vierestä, kun ystäväni sai pahoja syömishäiriöitä. Kotona natsi-äiti, joka ei antanut koskaan herkkuja, piti nälässä ja jopa synttäreillä oli kaikki rasvatonta ja sokeritonta. Ystäväni harrasti balettia...

Totta on, että lihavuus on lisääntynyt, siihen ei silti kuole, mutta anoreksiaan voi kuolla. Kultainen keskitie on paras tässäkin asiassa. Kunnon ruokaa, mutta herkut eivät ole syntiä.

Tässä tyypillinen päivä

Tajuttomasti hiilareita?

Paljon nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja, vähän proteiinia, hyvää rasvaa, kasviksia. Makaronilaatikko ei esim. ole ruokaa, eikä vie hyvin nälkää. Kalapuikot samoin.
Oikeaa ruokaa, poistan listasta kasvikset, jos näitä syötte.

Jos jokainen kasvattaisi lapsena niin ettei toisia haukuta mm. painon/vamman/ulkonäön takia niin ongelmiakin olisi paljon vähemmän.

Niin! Kaikki olemme arvokkaita, oli sitten laiha, lihava tai siltä väliltä. Asenteet lähtevät kotoa!

siis miten niin "et tiedä"? lue tuo tekstisi uudestaan, siellä se vastaus on :)

Tässä tyypillinen päivä

no nuo viilit ja jogurtit ainakin kannattaa lopettaa. samoin murot ovat ihan bullshittiä. tilalle hedelmää/kasvista. vinkki, hedelmät maistuvat paremmalta kun vetää blenderissä maitorahkan/maustamattoman jogurtin kanssa+rasvaton maito smoothieksi. ei tarvitse lisätä sokeria.

http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/ulkomaat/2008/07/679780

Suomalainen tutkija lisäksi selvensi, että saman määrän, samaa ruokaa syövät lapset, niin geenin omaavat lihovat, geeniä ei omaavat eivät liho.

Toki pelkällä porkkanalla ei liho, vaikka olisi mitkä geenit, mutta se painon pitäminen kurissa vaatii taistelua.

Lisäksi kummastelen, kun itse laihana(vaikka söisin mitä, on geeneissä) niin sitä ei ihmetellä. Jos lihava sanoo geeniensä vaikuttavan, niin sille nauretaan...

Onko tähän kommentteja?

Yhteistyössä