Lihavat äidit vaaraksi vauvoille!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1641999

Siinäpä se. Hyvä, että kissa nostetaan pöydälle. Silti pidän vakavampana ongelmana päihteitä käyttäviä ja turhia lääkkeitä käyttäviä äitejä. Vaan ei ole ihme, että lapsilla on niin paljon ongelmia, kun äidit ovat raskausaikana vastuuttomia.

valitettavasti varmaan ihan totta. Olen itse läski ja tiedän ammattini puolesta kaikki mahdolliset riskit. Silti olen sitä mieltä, että mulla oli ihan samanlainen oikeus lisääntyä kuin muillakin. Varsinkin kun suurin osa läskeistäni ovat sairauden myötä tulleita. Jos narkkarit, alkkikset ja ketjupolttajat saa lisääntyä, niin kyllä mäkin saan. Ja paino ei muuten noussut grammaakaan raskausaikana, sokerit ja paineet hyvät, vaikka aina peloteltiin neuvolassa ja ihan alakautta muutamaan tuntiin synnytin terveen lapsen, jolla ei ole ollut sokeriongelmia, joten ei ne superläskitkään aina niitä ongelmatapauksia ole.

Olis kyllä ollut mahtavaa jos olisi päässyt raskausaikana vaikka ravitsemusterapeutille, mutta ei mun syömisiin kiinnitetty mitään huomiota. No, terveet vauvat on tullut kuitenkin ja alakautta.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
missäs ne isät taas on? Onhan lapsilla isätkin! Miksi äitiä aina morkataan kaikesta ja isät saa olla! On tää kans! Saavat rauhassa olla lihavia niin!

No niin saavat, koska lapsi ei kasva isän vatsassa! Sen jälkeen kun lapsi syntyy, on mielestäni enemmän kuin paikoillaan, että isä osallistuu siinä missä äitikin lasten ja perheen elämään yleensä. Mutta raskausaikana se suurin vastuu on kuitenkin äidillä ja mitä hän elimistöönsä (ja samalla vauvalleen) tankkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo mut:
missäs ne isät taas on? Onhan lapsilla isätkin! Miksi äitiä aina morkataan kaikesta ja isät saa olla! On tää kans! Saavat rauhassa olla lihavia niin!

No niin saavat, koska lapsi ei kasva isän vatsassa! Sen jälkeen kun lapsi syntyy, on mielestäni enemmän kuin paikoillaan, että isä osallistuu siinä missä äitikin lasten ja perheen elämään yleensä. Mutta raskausaikana se suurin vastuu on kuitenkin äidillä ja mitä hän elimistöönsä (ja samalla vauvalleen) tankkaa.

Eihän tuossa nyt puhuttu ollenkaan siitä mitä sinne suuhun törkätään.
Tiedätkö sä idiootti että laihatkin voivat syödä epäterveellisesti?

Alkuperäinen kirjoittaja jessejames:

Sä nyt paasaat jostain ihan muusta, aiheen vierestä. Mun pointti oli, että ei tässä kohtaa isällä tai isän tekemisillä/ lihavuudella tms ole mitään merkitystä. Siihen vastasin.

Sä nyt paasaat jostain ihan muusta, aiheen vierestä. Mun pointti oli, että ei tässä kohtaa isällä tai isän tekemisillä/ lihavuudella tms ole mitään merkitystä. Siihen vastasin.

En ollut tuo sama joku paasasi isästä.Olkoot isä vaikka valas,äitihän sen lapsen sisällään kantaa.

Äidin läskit on se riski vauvalle.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
valitettavasti varmaan ihan totta. Olen itse läski ja tiedän ammattini puolesta kaikki mahdolliset riskit. Silti olen sitä mieltä, että mulla oli ihan samanlainen oikeus lisääntyä kuin muillakin. Varsinkin kun suurin osa läskeistäni ovat sairauden myötä tulleita. Jos narkkarit, alkkikset ja ketjupolttajat saa lisääntyä, niin kyllä mäkin saan. Ja paino ei muuten noussut grammaakaan raskausaikana, sokerit ja paineet hyvät, vaikka aina peloteltiin neuvolassa ja ihan alakautta muutamaan tuntiin synnytin terveen lapsen, jolla ei ole ollut sokeriongelmia, joten ei ne superläskitkään aina niitä ongelmatapauksia ole.

Kaikilla on aina syy minkä takia on lihava, mutta moinien syy on sellainen, ettei muka pystyisi oikeasti tekemään painolle mitään. Mutta onhan toi jo todella hyvin, kun ei ole tullut raskasuaikana painoa lisää. Moni äiti ei edes yritä laihduttaa ennen raskautta saati huolehdi painostaan raskausaikana.

Olettekos ottaneet huomioon, että suurin osa lihavista yrittää tai vähintään haluaisi laihduttaa, oli vauva haaveissa tai ei. Ei se nyt ihan noin mene, että sanotaan että lihavuutesi on haitaksi vauvallesi, ja näin äidit bim vain lakkaavat olemasta lihavia.

täällä yksi ylipainoinen odottaja jolla kyllä verenpaine ja sokeri todella alhaiset. kaipa nekin seuraavaksi ovat vaarallisia.
kyllä miekin oisin voinut mennä johonkin ravintoteraupetille jos vaikka olisivat tehneet vielä koko raskaudenajan rukalistat :D
mitäköhän rajaa ne tuolla ylipainolla tarkoittaa eli painoindeksiä?

No tän palstan asenteelahan se on ihan sama miten vauva voi, koska toden näköisesti lihavan lapsesta tulee lihava aikuinen, eli hänellä ei ole ihmisarvoa.
Vauvoja ne nämä lihavat äiditkin on olleet...

Alkuperäinen kirjoittaja ei isän:

Äidin läskit on se riski vauvalle.

No niinpä.Kato joo tajusit.
Tuossa kun oli että elimistöönsä tankkaa,ei kaikki lihavat syö epäterveellisesti.Kyllä siis laihatkin osaa.
Sehän ei ollut pointtina tuossa tutkimuksessa se epäterveellinen syöminen,vaan se lihavuus.

Selitinpä taas hankalasti,mutta pääasia et itse tajuan.

Vastahan tuli tutkimustulos että lihavat ovat hoikkia onnellisempia, että jos se vauva siitä lihavan äidin mahasta pois selviää niin voidaanko sitten yleistää että lihavien äitien lapset ovat onnellisempia koska vanhemmatkin ovat. Eli kaikilla hoikilla on ihan paska elämä ja niiden lapsistakin tulee surullisia. Ihania nämä yleistykset:)

Mulla 5 raskautta takana ja olen ollut sekä normaalipainoinen että ylipainoinen odottaja ja silti on ollut verenpaine korkealla ja raskausmyrkytys eli sama tilanne oli paino normaali tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Galina:
Olettekos ottaneet huomioon, että suurin osa lihavista yrittää tai vähintään haluaisi laihduttaa, oli vauva haaveissa tai ei. Ei se nyt ihan noin mene, että sanotaan että lihavuutesi on haitaksi vauvallesi, ja näin äidit bim vain lakkaavat olemasta lihavia.

Ei tietenkään, mutta asiasta on hyvä puhua. Ehkä joku tsemppaisi vähän enemmän. Ja tuossa artikkelissahan peräänkuulutetaann myös apua ylipainoisille äideille. Ei kai ongelmaa olisi jos sen ratkaisu olisi yksinkertainen taio helppo. Mutta ei ongelmaa voi unohtaakaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vastahan tuli tutkimustulos että lihavat ovat hoikkia onnellisempia, että jos se vauva siitä lihavan äidin mahasta pois selviää niin voidaanko sitten yleistää että lihavien äitien lapset ovat onnellisempia koska vanhemmatkin ovat. Eli kaikilla hoikilla on ihan paska elämä ja niiden lapsistakin tulee surullisia. Ihania nämä yleistykset:)

Joo, aika hyvin tutkimukset yhdistetty =) Aina tulee uusia tutkimuksia, toinen kumoaa toisen ja niin ees päin...

Yhteistyössä