lihavasta laihaksi ( höpinää painosta ja sen pudottamisesta )

Huomenta...jestas sentään mikä krapula on...eli ravintolassahan sitä oltiin,syötiin ja juotiin ilta.Nyt täytyy vaan toivoa ettei tuo yks ilta vaikuttaisi kovin kamalasti maanantaina painoon :| ja jos vaikuttaa niin sit ei voi mitään.Tänään sitkeesti pisteillä olen menny,tosi vaikeeta se kyllä on kun krapulapäivinä yleensä haetaan pizzaa ja syödään karkkia :D

krapulassa on just parasta krapularuoka :p koita vaan kestää. mä en paljon edes käy missään niin ei tarvii murehtia mässäilystä krapulassa ( tänävuonna käynyt jopa kerran baarissa ).
mä söin tänään 2 makkaraa ( kevytversioo ) ja pisteitä vielä 7,5 jäljellä illaksi. vettä menee ihan kivasti ja toi ihana auringonpaiste ulkona vie kummasti ruokahaluja sekä fakta siitä että viimekesän kaikki caprit ei mee reisistä ylöspäin. uusia en prkele osta :kieh:
mulla siis huomenna punnipäivä ja saa siis kattoo onko pudonnu vai ei.tietty toivon pudotusta edes muutama sata grammaa.

heippa kaikille, täällä yksi uusi IKUINEN laihduttaja :D

tässä on mun "tiedot" tuolta toisesta ketjusta

Laihis alkoi 20.4.

20.4 77,1kg (lähtöpaino )
27.4 75,3kg

pudotus viikossa -1,8kg

maanantaina olis tarkotus mennä puntarille taas käymään, mutta tiedän jo nyt että takas on tullu, mut toivon vaan ettei sentään kaikki mitä sain jo tiputettu :whistle:

"mä en osaa laittaa etusivulle kaikkien painoja kun oon ihan tumpelo näissä koneissa että jos joku haluaa alkaa kirjaa painoja niin mun puolesta saa kun en siis itte osaa. " (emma-elinda )

mä voin yrittää tehdä jonkun näkösen listan, sitä saa sitten muokata jos haluaa ;)

LIHAVASTA LAIHAKSI

emma-elinda (27.4. ) 166cm/89,6kg nyt:_____ tavoite:_____

nöpö80 (27.4. ) 158cm/78kg nyt:_____ tavoite:_____

Africa (13.4. ) 169cm/78,5kg nyt: -3,3kg tavoite:_____

PikkuAada (29.4. ) 162cm/83,1kg nyt:_____ tavoite:_____

tytöt2 (27.4. ) 165cm/81,2kg nyt:_____ tavoite:_____

timangi (20.4. ) 165cm/77,1kg nyt: -1,8kg tavoite:-15-20kg

tuossa olisi nyt jonkun näkönen lista, laittakaahan kaikki omat painonne ja tavoitteenne sinne (kopioikaa lista ja lisätkää omat tiedot )
miten olis paras laittaa painoja listaan? jotkut punnittee ilmeisesti perjantaina ja joku keskiviikkona ja jotkut maanantaina? jospa laitetaan vaan aina omana punnituspäivänä oma paino listaan vaan, vai? onpa hankalaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja timangi:
LIHAVASTA LAIHAKSI

emma-elinda (27.4. ) 166cm/89,6kg nyt:_89,4____ tavoite:__70___

nöpö80 (27.4. ) 158cm/78kg nyt:_____ tavoite:_____

Africa (13.4. ) 169cm/78,5kg nyt: -3,3kg tavoite:_____

PikkuAada (29.4. ) 162cm/83,1kg nyt:_____ tavoite:_____

tytöt2 (27.4. ) 165cm/81,2kg nyt:_____ tavoite:_____

timangi (20.4. ) 165cm/77,1kg nyt: -1,8kg tavoite:-15-20kg
moi timangi tervetuloa mukaan ja kiitos hienosta listasta :flower: =)

joo käväsin tossa puntarilla ja aavistukseni osui oikeaan että ei ollu pudonnu kun 200g mut onpahan miinusta sentään. tosin vähän onkin parannettavan varaa ruokavaliossa mutta tää on se minkä pystyn jatkossakin pitämään ilman sen suurempia repsahduksia. tästä on hyvä jatkaa. eilen illalla söin neljän viljan puuroa ja oli tosi hyvää. sitä kun en ole syönyt vuosikausiin.

mites teillä muilla on pudonnu paino? toivottavasti miinusta teillekin. mul on iltavuoro ens viikolla ja sillon mulla on kamala kasa herkkuja mukana mut nyt en kyl ota mukaan mitään. jääkaappiin pitäis varmaan varata jotain kevyttä kun pääsee töistä jolloin mä sit kans syön ihan liikaa.
hyvää päivänjatkoja kaikille =)

Tervetuloa Timangi! ja kiitos listasta. Ajattelin, että pituuksien sijasta tai lisäksi jokainen voisi laittaa siihen vielä BMI:n niin halutessaan. Mulla se on 31,7, joten todellisesta ylipainostahan siinä puhutaan. Tavoitepaino on kaukana, mutta mullakin puhutaan noin 20 kilon pudotuksesta. 60 kiloa olisi haaveena, mutta katsotaan, miten tää projekti lähtee käyntiin...

Vappu meni hyvin, kävin yli tunnin sauvakävelyllä eilen, ja koko perheen voimin vielä iltakävelyllä. Hyvä minä! Mutta jotta ei kuullosta liian hyvältä, grillasimme kunnon rasvaista makkaraa illan lätkäpelin ohessa. Ja jumankeekulis, se maistui hyvälle. Söin kaksi :ashamed: Edelliseltä päivältä oli onneksi jäänyt pisteitä käyttämättä, joten mentiin vielä pisteiden rajoissa.

Kaivoin vanhoja PV:n keittokirjoja tänään hyllystä, ja ajattelin kokata pasta carbonaraa kevyemmin. Laitoin miehen kauppaan, katsotaan osaako se tuoda kevyempää juustoa ruoan valmistukseen. :)

LIHAVASTA LAIHAKSI

emma-elinda (27.4. ) 166cm/89,6kg BMI:32.5 nyt: -200g tavoite:70

nöpö80 (27.4. ) 158cm/78kg BMI:31.2 nyt:_____tavoite:_____

Africa (13.4. ) 169cm/78,5kg BMI:27,5 nyt: -3,3kg tavoite:_____

PikkuAada (29.4. ) 162cm/83,1kg BMI:31.7 nyt:_____ tavoite:_____

tytöt2 (27.4. ) 165cm/81,2kg BMI:29.8 nyt:_____tavoite:_____

timangi (20.4. ) 165cm/77,1kg BMI:28 nyt: -1,8kg tavoite:-15-20kg

BMI 20-24 normaali paino
BMI 25-29 lievä ylipaino
BMI 30-34 merkittävä lihavuus
BMI 35-39 vaikea lihavuus
BMI 40- sairaalloinen lihavuus

Heippa timangi ja muut! Vappu vietetty ja suht mallikkaasti mennyt! Syöty on, mutta huomattavasti vähemmän mitä ennen olis tullut! Munkit ja simat olen jättänyt väliin, eilen vaan maistoin jäätelöä, kun lapsille tuli ostettua. Pepsi maxia vaan saunajuomaksi, light siiderit vielä jääkaapissa. Jee, hyvä minä! Muutama "hassu" vahinko päässyt käymään, kun aivan huomaamatta pistää ruokaa suuhun.. Lapsilta jääneitä nakkeja vaan aloin syömään ja sit vasta tajusin, että mitä mä oikein teen.. Ja limsaakin tuli juotua vahingossa.. Sitä vaan niin on tottunu syömään ja juomaan noita lasten ruuan jämiä!

Tuo mun BMI on niin tuossa rajalla tuota merkittävää lihavuutta (29.8), että melkeinhän se sitä on! Mutta suunta alaspäin, kohti pienempiä lukemia!! B)

hienosti sulla menny vappu syömisten suhteen tytöt2. ei noi pari nyrjähdystä maata kaada. hyvä että timangi laskit mulle BMI:n.

mulla vaan on ongelma... syötiin tossa pari tuntia sitten. lautaselle tuli lautasmallin mukaan puolet itsetehtyä kaalisalaattia ( kaalia, kurkkua, tomaattia, sipulia ja vähän salaattikastiketta ) 2 perunaa ja porsaan sisäfilettä 2 viipaletta sekä lasillinen maitoa. ongelma on vaan että miksi hitossa mulla voi olla jo aivan sairaan kova nälkä??? siis jos ajattelen entistä syömistä niin söin siis enemmän kun ennen???? ei jummarra :eek: :kieh: vaivaako teitä tällänen vai olenko mä ainut laatuaan? jos mä meen hakemaan vaikka omenaa ja lasin vettä pahempaan nälkään
:wave:

Heissan ja kiitti listasta:):)Mun tavoite on tasan 70kiloa.Ainakin nyt ensin,ei oo kiirettä tässä hommassa.jatkossa toivon että paino pysyisi alle 70kg,ihan sama vaikka olis 69,9,mutta alle tuon 70 kuitenkin ,siihen siis tähtään :D Voihan mulle laittaa tavoitepainoksi 69.9 :LOL: =)

Ihanaa että osasin vapunaaton juomisten ja syömisten jälkeen palata ruotuun vaikkakin tosi vaikeaa se oli eilen krapulapäivänä.ai satana että teki tiukkaa :| Mutta toivon maanantaille alempia lukemia:)

Aloitetaanko joka viikko tai joka kuukausi uusi pino vai mennäänks tässä samassa??sais tiedot aina etusivulle,kuka sitten pinon kulloinkin aloittaa?

teillä muilla on menny hienosti vappu,tsemppii!!

Mä voisin esim.ens maanantaina aloittaa uuden pinon?

emma-elinda: Mulla on tän kohta kolmen viikon aikana joitain päiviä aina välissä sellaisia että ois koko ajan nälkä,luulen että se kuuluu tähän laihdutukseen:)Välillä tuntuu ettei saa pisteitä millään menemään ja välillä ne ei tunnu riittävän.

joo aloitetaan vaan uus pino viikoitain ettei tästä tuu hirveen pitkää. alota vaan africa seuraava pino =)
toivottavasti huomenna ei nälkä vaivaa näin paljon on meinaa sellanen olo et rullakebab menis heittämällä naamaan :ashamed: mut en anna periks. pisteitä vielä iltapalalle ihan kiitettävästi että saan kunnon iltapalan syötyä.

Alkuperäinen kirjoittaja emma-elinda:
joo aloitetaan vaan uus pino viikoitain ettei tästä tuu hirveen pitkää. alota vaan africa seuraava pino =)
toivottavasti huomenna ei nälkä vaivaa näin paljon on meinaa sellanen olo et rullakebab menis heittämällä naamaan :ashamed: mut en anna periks. pisteitä vielä iltapalalle ihan kiitettävästi että saan kunnon iltapalan syötyä.
Älä anna periksi,tai et sä kyllä annakkaan:)Syöt esim.tylsästi porkkanoita tms.pisteetöntä jos nälkä vaivaa illasta.Nälkä kurnien on inhottava mennä nukkuun :whistle:

Joo mä aloitan uuden pinon ens maanantaina johon jokainen laittaa painotietonsa jonka sitten kopsaan ekaan viestiin.

Esim:

Africa
pituus:169cm
Paino 13.4.:78,5kg
Paino nyt :???
Bmi:27,1
Tavoite:69.9kg

Jotenki näin niin saan sen rimpsun kopsattua suoraan sit.

Voidaan vaihdella aloittajaa niin ei yhden tartte joka viikko alotella :D

Ihana ilma ja mä olen töitten jälkeen(pääsin 16 reikäleipä) tehnyt vaan sapuskaa ja möllöttänyt.Mies pihahommissa ja lapset jossain pihalla kans:)

sunnuntaita tännekin :wave:
huomenna tarttis uskaltautua puntarille :ashamed: tiedän nyt jo varmasti että takas on tullu kun vappuna söin "pari" munkkia ja namiakin olen syönyt hiukan, mut sitä oikeesti vaan hiukan ;)
minäkin lasken pisteitä, ihan vaan näin kotosalla yksikseni ja toivonkin et saan sitä tsemppiä ja potkuja sitten täältä kun mä olen tosiaan ikuinen laihduttaja, mut jospa nyt olis se viimänen kerta ja saisin kaikki ylimääräset pois mitä olen yrittänyt jo esikoisen jälkeen ja edelleen samat kilot roikkuu mukana ja lapsiakin on jo 3 :whistle:

sunnuntaita vaan kaikille.
timangi kyllä sä nyt pystyt siihen mä luotan suhun ( ikuinen laihduttaja minäkin ) laita vaikka joku palkinto ittelles sateenkaaren päähän mikä motivoi sua. mulla on palkintona kun ja jos saavutan sen 70kg niin uuden vaatevaraston ostan ittelleni. aamu mulla lähteny hyvin käyntiin, söin neljän viljan puuroa aamupalaksi ja nyt pitäis alkaa siivoomaan.
africa pitäiskös sitten munkin punnata itteni sit maanantaisin kun uusi pino alkaa? olis sit uusi viikko ja uudet kujeet :D

Yksi ikuinen laihduttaja täälläkin. Tosin laihdutus on tainnut olla nurinkurista, koska kiloja on tullut vain koko ajan lisää :LOL:

Kävin aamulla reilun tunnin sauvakävelylenkillä. Ostin sauvat keväällä niska/hartiaongelmien vuoksi. Enpä niitä ole kuin koeillut, mutta nyt päätin vakaasti, että useamman kerran viikossa aioin niiden kanssa käydä kävelemässä. Me asutaan ihan maaseudulla, ja täällä metsän/vähäisen asutuksen on ihan mukava niiden käyttöä harjoitella. On mulla edelleen vähän hönttä olo siinä sauvoessani, mutta en kai minä ainoa sauvakävelevä suomalainen ole... Selvennyksenä tähän oloon vielä tunnustan, että moneen otteeseen olen aiemmin julistanut, etten ikinä sauvoja kävellessä käytä :snotty:

Onko teillä mitään välitavoitteita ennen lopullista tavoitetta? Ensimmäinen tavoite mulla on viisi kiloa juhannukseen mennessä, ei pitäisi olla ihan mahdoton saavutettava. Alkuun kuitenkin lähtee nesteet liikkeelle, joten eihän se kuitenkaan kokonaan rasvaa ole. Otatin miehellä myös motivointikuvat. Olen etsinyt kaapista tavoitehousut, joihin olisi tarkoitus mahtua viimeistään vuoden kuluttua. Mahtuivat puoleen reiteen asti! Noloa.

Muksulle jos lähtisi laittamaan lounasta, sen jälkeen kasvimaankaivuu hommiin(perinteisesti talikolla). Energistä sunnuntaina kaikille!

Mulle sopii oikein hyvin, että aina maanantaisin laitetaan painot yms jutut ja aloitetaan uusi viikko ja pino. Mulla on nyt vaan se ongelma, että mulla ei edelleenkään ole sitä uutta puntaria, mutta enköhän mä saa hankittua sen ens viikon aikana. Laitan jotain lukemia kuitenkin huomenna!

On se vaan niin ihanaa kun on kevät ja kesä tulossa! Ulkona mukava touhuta ja viettää aikaa, eikä vaan sisällä jääkaapin vieressä! Eilen tuli vähä maisteltua niitä vappu siidereitä.. oli kyllä light versiokin todella hyvää, eipä ole aikoihin tullut niitäkään maistettua! Mut kun vaan muistaa, että kohtuus kaikessa. Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille!

Tervehdys ja terveisiä ristiäisistä,hienosti meni pelkällä kahvilla:)Olin sadan kilsan päässä niissä juhlissa ,eväänä omppua ja banaania ja sitten kun vein muksut heselle niin otin itse salaattia siellä.Mun mielestä on hirmu kivaa että hesellekkin löytyy pisteytykset tuosta ravintolaoppaasta,olis aika pöljää jos ei oikein tietäis mitä vois syödä reissussa.

Joo tietty sille pinon aloittajalle ois helpoin että kaikilla olis sama punnauspäivä muttei se mun mielestä mikään vaatimus voi olla :D Apua kun jännittää huomisaamu..

niin jännittää muakin aamu vaikka lauantaina punnasin itteni niin ei kai sitä paljon ole voinu painoa tulla tai mielummin mennä. mulla kun on ollu ihan super vaikea vkl noin niinku syömisten suhteen. eilen vaivas nälkä ja tänään voisin syödä vaikka kaakelit seiniltä vaikka ei ole edes nälkä. :kieh: :LOL: mieli vaan tekee kokoajan jotain. se on aikas raivostuttavaa. mut kai se on niin kun ennen on syödä pupeltanu kokoajan niin nyt on pikkasen oppimista tästä ruokarytmistä.
hienoa africa todella upeesta suorituksesta :flower: =) ristiäiset ja hese peräkkäin kertoo rautasesta tahdonvoimasta varsinkin kun et sortunut kummassakaan. HIENOA

muoks: mä kun teen 3-vuoroa niin en aina pääse aamusta koneelle kertoo painoja mut heti maanantaisin kun pääsen koneelle niin laitan. ens vko iltaa niin pääsen het aamulla.

Yhteistyössä