Lihavan raskausmaha(sis.kuvia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten sinun raskaus on mennyt? Onko ollut mitään vaivoja, niinkö esim. verenpainetta, sokerijuttuja, turvotusta jne. Itse olen kanssa ylipainoinen ja kolme lasta synnyttänyt. Mut en tohtisi omaa raskausarpista vatsaani tänne kuvata =) Olit rohkee Ap! Täällä yleensä on on vain kuvattuna hoikempien raskausvatsoja.
Onnea sinulle loppu odotukseen, äläkä korvaas lotkauta noille sotanorsu/valas puheille. Maailmaan mahtuu monenlaisia ja monenkokoisia ihmisiä, vain suvaitsevaisuutta saisi olla roppakaupalla enemmän tässä maailmassa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Heippa ap! Kirjoitit jossain kohden ettei tuota sun mahaasi esitellä ihonmyötäisissä vaatteissa ja että olet vähän vähemmän hehkeä ilmestys mahoinesi päivinesi. Tiedän täysin tunteesi, mulla oli aivan sama juttu. Sen lisäksi että mahani oli valtava, niin hormooninäpyt täytti mun kasvoni koko raskauden ajaksi (mulla on PCO, jonka takia hormoonitasapaino on aivan sekaisin ja esim. tälläkin hetkellä naama täynnä punaisia läiskiä. On ollut taas jo useamman kuukauden, vaikka en ole edes raskaana).

Olin koko raskauden ajan kaikkea muuta kuin hehkeä ja kieltämättä olin kateellinen niille naisille jotka näyttävät upeilta raskaana ollessaan. Tietyllä tavalla olen edelleen, minäkin kun olisin halunnut sädehtiä vauvamasuni kanssa. Sen sijaan olin kamalamman näköinen kuin koskaan, molemmista raskauksistani.

No siinä meni sekin sitten vessanpöntöstä alas, että tyttövauvat vievät äidiltä kauneuden raskausaikana, mihin itse uskoin 3 tytön saaneena ja raskausajan aknet (ei normaalisti), turvotukset ym kärsineenä.

Mutta kuitenkin mulla on kaksi ihanaa ja kaunista poikalasta. Olenkin miettinyt että ehkä pojat vaan päätti syntyä sen verran komeiksi että piti äidiltäkin ottaa reilusti ulkonäöstä :D. Ja terveitähän nuo lapsoset ovat olleet, eikä ylipaino ole haitannut raskauksia. Toka raskaus tosin oli erittäin vaikea, mutta syyt siihen oli muualla kuin ylipainossa.

Ole sä ap ylpeä mahastasi, sillä sen ihon alla kasvaa sun kallein aarteesi. Viis siitä ettet ehkä ole masusi kanssa kuin muotilehdestä repäisty. Pääasia että vauvasi on kunnossa ja kohta hän on jo maailmassa =) :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja kommentti tuli sitten keskelle

Mä löysin sen sieltä kuitenkin :D. Ja juu, ainakin meikäläisen kohdalla vei kyllä pojatkin äidinsä "kauneuden". Olin kyllä karmiva ilmestys molemmissa raskauksissani, vaan eipä voi mitään. Komioita poikia sain kuitenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vielä lapseton:
Mitenkäs ap ja muut reilusti ylipainoiset: oletteko tulleet helposti raskaaksi?

Olen ylipainoinen, mutta heti on tärpännyt kun on annettu tärpäämiselle mahdollisuus. Kai mä olen hyvästi sikiävää sukua :D

Alkuperäinen kirjoittaja En älyy:
Alkuperäinen kirjoittaja vielä lapseton:
Mitenkäs ap ja muut reilusti ylipainoiset: oletteko tulleet helposti raskaaksi?

Olen se kuka esitti ekalla sivulla 120 kiloista itseään.

Ja tulin heti raskaaksi. Ihan heti!

Mä muuten painoin myös viimeisilläni muistaakseni 122 kg tästä jälkimmäisestä :). Ekasta painoin 105 kg.

Haluutko ap kertoo, mitä painat tai BMI:n? Mun roikko om isompi... roikkuu siis alempana, mutta muuten näytim samanlaiselta, siis vauvamahan osalta =o) Mulla BMI oli raskaudena alkaessa 43.

turkilmas!!!!!!!!!
miks oot niin kaunis ja aina vaan väität olevas hirmu lihava. yhessäkään kuvsassa et lihavalta näytä vaan tosi kauniita ja sopivan muodokkaalta. olen niin kateellinen sulle!!!

Alkuperäinen kirjoittaja kristiina:
turkilmas!!!!!!!!!
miks oot niin kaunis ja aina vaan väität olevas hirmu lihava. yhessäkään kuvsassa et lihavalta näytä vaan tosi kauniita ja sopivan muodokkaalta. olen niin kateellinen sulle!!!

Älä vaan mulle ole kateellinen :o . Kyllä mä vaan olen hirmu lihava ja kaiken lisäksi vanha, rupsahtanut, näppylänaamainen, turvonnut möykky.

Kiitos vaan kohteliaisuudesta, mutta ihan oikeesti todellisuus on huomattavasti karumpi kuin kuvat. Ei ihan oikeesti kannata olla mulle kateellinen, sillä mä olen kaukana kauniista ja sopivan muodokkaasta naisesta, ihan oikeesti.

ite painan 90 kiloa ja oon ihan plösö.
sinä oot kaikissa kuvissa niin kaunis. ja niin mukavakin vielä.
jos sulla on jotain vinkkejä miten saat pidettyä itses niin hehkeenä niin kerrothan?

jos sulla on jotain vinkkejä miten saat pidettyä itses niin hehkeenä niin kerrothan?

Voi kristiina :hug: . Sä olet takuulla todellisuudessa paljon vähemmän plösö kuin minä ja paljon enemmän hehkeä kuin minä.

Aika ajankohtainen tää viesti muuten. Olin eilen Ikeassa ja eräs palstalainen bongasi mut sieltä. Totesin tapaamisen jälkeen ystävälleni (jonka kanssa siis Ikeassa olin ja joka on myös palstalainen) että nyt se illuusio varmaan mun "kauneudesta" karisi.

Jäin miettimään asiaa vähän enemmänkin ja ihmettelemään itseäni. Tänne laittamani valokuvat on ollut lähes järjestään semmoisia joissa näytän huomattavasti todellisuutta paremmalta. Miksi? Jos ottaisin pari kuvaa oikeasti rupsahtaneesta itsestäni, niin tällä palstalla (tai missään muuallakaan) ei olisi ainuttakaan ihmistä joka sanoisi mua kauniiksi. Eli ehkä mä tavallaan tykkään siitä että edes jossain luullaan mua nätiksi, vaikka sitten samalla tiedän ettei se ole totuus.

Olipa hankala selostus, mutta pointti on se, että mä olen NIIIN kaukana hehkeästä kuin ihminen vaan voi olla. Mukava yritän olla, paitsi silloin kun joku asia ärsyttää :D.

Aika kummallinen kuva...en pahalla tarkota.Mutta ite ollu aina ylipainonen eikä yksikään raskaus,ole tehnyt tuollaista vatsaa.Alhaalta ruvennu pyöristymään eikä ylhäältä.Ja ihan ollu pyöree läpi raskauksien.

mulla oli kyllä vauvamahan alapuolella vielä yksi roikkuva makkara, pienempi, vähän samanlainen kun sulla mutta sisälti läskiä;) mut mullei koskaan olekaan ollut tynnyrivyötäröä vaan kaksi "siroa" makkaraa...ylempi hävis raskausaikana, alempi säilyi ja on edelleen...

Ap oliko mahasi samanmuotoinen ekassakin raskaudessa? Ystäväni vartalonmuoto on ns. omena ja hänestä ei kyllä raskausmahaa huomannut yhdessäkään raskaudessa. Jos ei tiennyt raskaudesta niin ois vaan luullut tosi lihavaksi.

Onnea loppuodotukseen ja onnellisia päiviä vauvan kanssa! :heart:

Noihin muutamiin kysymyksiin vastausta..

Eli en todellakaan raskautunut kovin helposti, itse asiassa jopa pudotin hieman painoa ennenkuin tärppäsi. Uskon itse vakaasti että ylipaino voi kyllä ehdottomasti vaikeuttaa raskaaksi tuloa.
Toisekseen olen varsin onnellinen että tuli laihdutettua vähän pois, voin vain kuvitella kuinka hankala olisi olla nyt jos en olisi.

Mitään raskausajan vaivoja ei ole ollut paitsi niitä "normaaleja". Ei verenpainetta, sokerit ei koholla, turvotusta ei ainakaan vielä ole ehtinyt olla. Mitkään arvot ei koholla tai muutenkaan vinksallaan vaan ihan mennyt kaikki kuten pitääkin. Kävelen kuin vaappuva ankka, vähän on liitoskipua, närästää, mutta siinä on kaikki.

Mulla oli bmi 40 kun raskauduin.

Maha ei ollut todellakaan samanmuotoinen ekassa raskaudessa, tuota lärpäkettä ei ollut vaan kyllä se ihan pyöreä oli. JOSKIN silloin ei ollut ylipainoa kuin toistakymmentä kiloa ja tuo lärpäke on seurausta ihan siitä että esikoinen sektioitiin ja nähtävästi siis sen verran meni lihaksia poikki että jäi tuollainen puuromainen nahka tuonne.

Toisessakaan raskaudessa nahka ei vielä noin roikkunut, lähinnä toisen synnytyksen jälkeen muuttui juuri tuohon olomuotoon.

Uskonkin varsin hyvin sen ettei kaikille ylipainoisille tuota irtonahkaa tule vaan minun kohdallani sen syntysyy on siinä sektiossa ja pystyviillossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:

Voi kristiina :hug: . Sä olet takuulla todellisuudessa paljon vähemmän plösö kuin minä ja paljon enemmän hehkeä kuin minä.

Aika ajankohtainen tää viesti muuten. Olin eilen Ikeassa ja eräs palstalainen bongasi mut sieltä. Totesin tapaamisen jälkeen ystävälleni (jonka kanssa siis Ikeassa olin ja joka on myös palstalainen) että nyt se illuusio varmaan mun "kauneudesta" karisi.

Jäin miettimään asiaa vähän enemmänkin ja ihmettelemään itseäni. Tänne laittamani valokuvat on ollut lähes järjestään semmoisia joissa näytän huomattavasti todellisuutta paremmalta. Miksi? Jos ottaisin pari kuvaa oikeasti rupsahtaneesta itsestäni, niin tällä palstalla (tai missään muuallakaan) ei olisi ainuttakaan ihmistä joka sanoisi mua kauniiksi. Eli ehkä mä tavallaan tykkään siitä että edes jossain luullaan mua nätiksi, vaikka sitten samalla tiedän ettei se ole totuus.

Olipa hankala selostus, mutta pointti on se, että mä olen NIIIN kaukana hehkeästä kuin ihminen vaan voi olla. Mukava yritän olla, paitsi silloin kun joku asia ärsyttää :D.

No mut se palstalainen tunnisti sut niistä kuvista, joita on nähnyt. Joten et sä IHAN KAMALA voi olla ;) :hug: Ja pakkohan sussa on olla kaunista, jos susta kauniita kuviakin saa. Voi lihavakin olla kaunis, ja joidenkin kohdalla sitä lihavuutta ei meinaa edes huomata, kun olemus on muuten niin hehkeä ja itsevarma :) Ja kuule, ihan taatusti kaikki valitsee tänne sievän kuvan itsestään, en mäkään rumia julkista :D (ja mä en oikeasti ole lähelläkään yhtä kaunis kuin sinä ap, ei musta edes saa kaunotarkuvia, näytän aina ihan tavallisen tylsältä. Olen silti tyytyväinen ulkonäkööni :) )

Mä oon herkällä tuulella :ashamed:
Mua alkoi oikeasti itkettämään koko ketju, ihan kirjaimellisesti.
Kyllä on taas niin ilkeitä ihmisiä kommentoimassa. Että taidan saman tien säpätä koneeni.
Onnea ap´lle raskaudesta :flower:
Kyllä pistää taas vihaksi eräiden jatkuva arvosteleminen
*puhisee*

• Tykkää
Reactions: Unicorn
Itseppähän tosiaan läskinsä kantaa, mutta ihmettelen kuinka joku mies voi haluta seksuaalisesti tuollaista?

Mulla ei olis tuollaisen ihmisen kanssa mitään yhteistä. Ei varmaan käytäs ulkona, jumpassa, uimassa tai tehtäis mitään muutakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Kyllä on taas niin ilkeitä ihmisiä kommentoimassa. Että taidan saman tien säpätä koneeni.
*puhisee*

No hei, itsehän kuvansa arvosteltavaksi laittoi. Ja toihan on selkee terveysriski. Miksi on ylipäätänsä päästäny itsensä noin lihavaksi? Ihan omaa syytä.

Alkuperäinen kirjoittaja itkettämään???:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
*puhisee*

No hei, itsehän kuvansa arvosteltavaksi laittoi. Ja toihan on selkee terveysriski. Miksi on ylipäätänsä päästäny itsensä noin lihavaksi? Ihan omaa syytä.

Kyllä varmaan itte ittensä peilistä näkkee jokainen. Mut varmasti ihan hyvä, et kauhistelijoilla tuli nyt tommonenkin nähtyä, jos ei ollut ennen nähnyt. Tommonenkin voi raskausmaha olla, se oli aloituksen pointti.

Ap ei tainnut pyytää arvostelua kumminkaan.

• Tykkää
Reactions: Unicorn

Yhteistyössä