lihava ihminen! osaatko kehua itseäsi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja laiha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

laiha

Vieras
...ilman että haukut, tai edes sanallakaan viittaat hoikkiin ja normaalipainoisiin ihmisiin? Mua ärsyttää miksi lihavat saa sosiaalisesti hyväksytysti pönkittää itsetuntoaan halventamalla toisia, mutta toisin päin sama ei toimi. Aloin miettimään osaako lihavat edes olla ylpeitä itsestään vertaamatta muihin...

Olisi muuten sinultakin korrektimpaa käyttää sanapareja hoikka - ylipainoinen. Tai jos haluat käyttää sanaa lihava, käytä sitten vastavuoroisesti sanaa laiha. Sanoilla on erilaisia vivahteita, eikä siitä tunnuta tunnistavan, paitsi muitten puheista, ei omista.

Otetaan vaikka facebookista tällainen tyypillinen lihavien itsetunnon pönkitys laihojen kustannuksella. Osaatteko kuvitella mitä reaktioita aiheuttais jos mä kirjottaisin vastaavan nurinkurisella järjestyksellä, otsikolla miksi laijhat on paljon parempia kuin lihavat?

Otetaan vaikka facebookista tällainen tyypillinen lihavien itsetunnon pönkitys laihojen kustannuksella. Osaatteko kuvitella mitä reaktioita aiheuttais jos mä kirjottaisin vastaavan nurinkurisella järjestyksellä, otsikolla miksi laijhat on paljon parempia kuin lihavat?

Eihän sitä kuvitella tarvitse, tälläkin palstalla niitä juttuja on ainakin viikottain.

A while back, at the entrance of a gym, there was a picture of a very thin and beautiful woman. The caption was "This summer, do you want to be a mermaid or a whale?"The story goes, a woman (of clothing size unknown) answered the following way:"Dear people, whales are always surrounded by friends (dolphins, seals, curious humans), they are sexually active and raise their children with great tenderness.They entertain like crazy with dolphins and eat lots of prawns. They swim all day and travel to fantastic places like Patagonia, the Barents Sea or the coral reefs of Polynesia.They sing incredibly well and sometimes even are on cds. They are impressive and dearly loved animals, which everyone defend and admires.Mermaids do not exist.But if they existed, they would line up to see a psychologist because of a problem of split personality: woman or fish?They would have no sex life and could not bear children.Yes, they would be lovely, but lonely and sad.And, who wants a girl that smells like fish by his side?Without a doubt, I'd rather be a whale.At a time when the media tells us that only thin is beautiful, I prefer to eat ice cream with my kids, to have dinner with my husband, to eat and drink and have fun with my friends.We women, we gain weight because we accumulate so much wisdom and knowledge that there isn't enough space in our heads, and it spreads all over our bodies.We are not fat, we are greatly cultivated.Every time I see my curves in the mirror, I tell myself: "How amazing am I ?! "Do share if you care

Tässä siis tämä teksti kopioituna kun palsta näemmä jätti linkin pois.

Eihän sitä kuvitella tarvitse, tälläkin palstalla niitä juttuja on ainakin viikottain.

Että kerran viikossa täällä nimimerkillä kirjoitettuja haukkuja laihoilta lihaville. Facebookissa noita juttuja saa lukea päivittäin, ja ihmiset omalla nimellään niitä kirjoittelevat. Siinä on kiva ens kerran tavata pomoa tai kummitätiä tai kaveria kun tietää sen ajattelevan että sä oot sitä huonompi kun et oo lihava.

Että kerran viikossa täällä nimimerkillä kirjoitettuja haukkuja laihoilta lihaville. Facebookissa noita juttuja saa lukea päivittäin, ja ihmiset omalla nimellään niitä kirjoittelevat. Siinä on kiva ens kerran tavata pomoa tai kummitätiä tai kaveria kun tietää sen ajattelevan että sä oot sitä huonompi kun et oo lihava.
Tuskin kukaan oikeasti ajattelee ylipainon tuovan paremmuutta...

Minä en Facebookissa ole, joten en tiedä mitä siellä länkytetään, puolin ja toisin, sen auliisti myönnän. Mutta ihan absurdilta tuo kuulostaa, että joku ajattelisi sinun olevan jotakuta toista HUONOMPI kun et ole ylipainoinen.

Mutta jos niin sanot, että esim kummitäti (ymmärrän, ettet ehkä kirjaimellisesti tarkoittanut että juuri sinun kummitätisi) antaisi tuollaista ymmärtää, niin törppöhän hän olisi eikä siinä olisi mitään sosiaalisesti hyväksyttävää.

Miksi tämä asia kaivelee sua?

Hmmm, et taida ainakaan rakettitieteilijä olla jos et kerran tuota itse keksi. :D mä olen laiha ihminen johtuen perussairaudestani, oon ihan vaan kypsä siihen että internetissä, kadulla, sukujuhlissa, töissä, kaikkialla on ok dissata mun painoa, käskeä syömään lisää tai lytätä mua samalla kun ylistää omia kilojaan, mutta auta armias jos se laiha joskus sanoo vastaan niin se on ylimielinen ulkonäkökeskeinen idiootti. Se mua kaivelee.

Hmmm, et taida ainakaan rakettitieteilijä olla jos et kerran tuota itse keksi. :D mä olen laiha ihminen johtuen perussairaudestani, oon ihan vaan kypsä siihen että internetissä, kadulla, sukujuhlissa, töissä, kaikkialla on ok dissata mun painoa, käskeä syömään lisää tai lytätä mua samalla kun ylistää omia kilojaan, mutta auta armias jos se laiha joskus sanoo vastaan niin se on ylimielinen ulkonäkökeskeinen idiootti. Se mua kaivelee.

Ihan samalla lailla se ylipainoinen saa kuulla kaikkialla painostaan, sanotaan että onkohan sun nyt ihan viisasta ottaa tuota kakkua noin paljon, tai naureskellaan, että syö tyttö, sinussahan se ei näy. Tai muuta yhtä tyhmää. Kumminkin päin se on aivan yhtä ikävää ja sitä tapahtuu kaikenaikaa, vaikka sinä näetkin ymmärrettävästi vain sen oman tilanteesi kautta. Ei se ole kaikkien ylipainoisten vika, että heissä on törppöjä, eikä kaikkien hoikkien vika, että heissä on törppöjä. Kukin huolehtikoon omasta käytöksestään ja koittakoon olla fiksuja. Ja ne normaalipainoiset siinä välissä ovat usein niitä pahimpia länkyttäjiä. Ja joskus myös entiset ylipainoiset ainakin jonkun aikaa, kun ovat sen laihtumisensa kanssa vielä kesken, ei ole minäkuva muuttunut ja ovat hukassa itsensä kanssa, alkavat laihdutushysteerikoiksi. Jotkut, eivät kaikki tietenkään.

Tottakai osaan :) Onhan ihminen paljon muutakin kuin ympärilleen keräämänsä rasvavaranto. Nyky-yhteiskunta on vain niin ulkonäkökriittinen että vyötäröllä majailevan rasvan määrä on saanut järjettömät mittasuhteet. Vyötärörasva on kuitenkin katoavaista toisin kuin moni muu negatiivinen tai positiivinen ominaisuus tai luonteenpiirre. Toki, jos saa ikänsä kuulla arvostelua painostaan ja siitä miten paljon sitä on, saattaa kieltämättä jossain vaiheessa tehdä mieli sanoa takaisin.

Ehkä olisi paras että me kaikki eläisimme elämäämme niin, että ellemme osaa sanoa mistään mitään hyvää, olisi parempi pitää suunsa kokonaan kiinni.

[QUOTE="vieraana";29363043]Ajatteletko että kaikki ylipainoiset ovat jumppasalilla laihduttaakseen? Vai voisiko olla että sieltä haetaan terveyttä ja hyvää oloa painosta riippumatta.[/QUOTE]

No sitä juuri, pitääkö siinä heti ovella sitten tulla tämä valasvertaus?

Mua ärsyttää ap:n kaltaaset yleistäjät jotka tuntuu olevan sitä mieltä, että kaikki ylipainooset tekee niin näin ja noin. Voihan asian kääntää niinki, että osaako normaalipainooset kehua itteään haukkumatta ylipainoosia.

Ei mun ainakaa tarvitte tehdä tuollaasta mistä ap kirjoottaa. Todella typerää tehdä niin ja todella typerää ap:ltä kuvitella, että ylipainooset on yks massa jossa kaikki ajattelee ja toimii samalla tavalla.

jos kokisin tarpeeliseksi itseni kehumisen, niin se painoittuisi omaamini TAITOIHIN eikä painoon.

Työssäni olen hyvä, äitinäkin olen lasten mielestä hyvä, vähintään yhden miehen mielestä olen hyvä.

...ja mikä parasta - minä elän ja olen terve!

nim. ystävän äskettäin syövälle menettänyt

Yhteistyössä