lihasten nykiminen

Lihasten nykinä on käsittääkseni yleistä ja voi liittyä esim. stressiin/jännitykseen tai liikuntaan. Harvemmin mihinkään sen vaarallisempaan. Jos muita erikoisia oireita ei pahemmin ole, ei varmaan ole mitään syytä myöskään huolestua, kyllä noi neurologiset häikät sunmuut yleensä antaa itsestään kuulua useammalla oireella, esim. lihasheikkoudella tai heikentyneellä tasapainolla. Lääkärissä voi toki käydä jos alkaa liiaksi häiritsemään. Itsellä ei ole nykimistä tai suonenvetoja pahemmin kuulunut alettuani popsimaan magnesiumia. Mulla oli jaloissa ennen aika usein myös semmoista epämääräistä tärinää, jos ne oli vähänkin väsyneet. Tuntui kuin lähtisi jalat alta. On se aika tyhmäntuntusta olla kokoajan jollain tavalla liikkeessä, mutta älä huoli liiaksi :)
 
Hmh. :/ Lääkärille! Ihan vain oman mielenterveyden vuoksi. Miten sulla on tuo liikunnan laita? Jos hyvälle (lihas-) kuntoa ylläpitävälle liikunnalle ei meinaa löytyä aikaa, niin varasta sitä jostain. Mutta ehdottomasti kannattaa kysellä asiantuntijoilta lisää aiheesta, jos omasta mielestäsi elämäntavat ovat kunnossa ja silti huolettaa. Tokkopa tuo vaarallista kuitenkaan on, jos muuten olo on hyvä. Voimia sinne!

 
Onko sulla jotain hermopinteitä selässä tms. joka vois iheuttaa? Itselläni on sellaista.... lisäks ahdistus pahentaa vaivoja.. ja tosiaan paljon nesteitä ja toisaalta monet kehuuu magnesiumi.. oon kokeillu, mut ei mulla juuri auta kun on noita hermovikoja.
 
Mullakin nykii lihakset ihan yhtenään, elohiiriä ja sit ihan yksittäisiä nykäyksiä. Näitä esiintyy ihan joka puolella vartaloa ja ne ahdistaa muakin tosi paljon. Mitkään magnesiumit tai muutkan vitamiinit ei tunnu auttavan. Sanoit haidi84 jotain hermopinteistä - miten niitä tutkitaan tai millain ne ilmenee? Minkä alan ammattilainen osais auttaa? Mä en tiedä onko mulla hermopinteitä, mutta alaselkä on tosi vaivanen, siinä on yliliikkuvuutta, kulumaa ja lihasjumeja. Lisäks mulla on epämääräsen tärinän ja pulputtelun tunnetta jaloissa, onko muita? Pekään tosi paljon jotain vakavaa sairautta mistä nää vois johtua :(
 
No itse hermopinteitä on varman hankala todeta... enmg tutkimuksessa, eli hermotratatutkimuksessa näkee, onko jo syntyneitä hermovaurioita. minulla on samanlaista vaivaa selässä, joten uskon, että elkä aiheuttaa oireet. myös enmg:ssä näkynyt hermoärsytyksiä, jotka lähtee selkätasolta. Onhan se neurologisen sairauden pelko takaraivossa, mutta kyllä selkäsairailla usein se selkä on syypää.. nivelet jos on yliliikkuvat, jää hermot puristuksiin milloin mistäkin kohtaa.. ja lihaskireydetkin voi aiheuttaa jo sitä hermojen puristusta ja lihaskireyksiä usein on¨...mulla lähes koko ajan... sit mulla on ihan sietämätöntä iskias kipua... tosin välilevynpullistumiakin todettu magneettikuvassa, että monenlaista vikaa on selässä... nää pullistumat ja kulumat yhdessä sit aiheuttaa varmaanki kaikki nykinät ja krampiit jne...leikkaukseen ei aleta..

lääkkeet ja kuntoutus (fysioterapia) on suunnitelmaa jatkoksi....
 
Minulla oli jo 2 v sitten ihme pääsärkyä...Meni kuitenkin ajan kanssa ohi.

Nyt maaliskuussa alkoi taas... Nyt on suurimmaksi osaksi mennyt ohi. Olen rampannut lääkäreissä ja kaikki väittävät jännitysniskaksi. Muitakin oireita toki on, mutta eniten häiritsee yleensä pääkipu. Sirdalud ei auta ja Panacodista sain valtavan mahakivun. Minulta löytyi ainoastaan poskiontelontulehdus (epävarma!) johon sain ab-kuurin. Sitten alkoi lihasnykäykset ympäri kehoa. Stressaa ja pelottaakin jo. Äidilläni on fibromyalgia. Olisiko sitä!
 

Yhteistyössä