lihasnykäykset

• Viestiketjun aloittaja sanna
  • Ensimmäinen viesti
sanna
Mulla on ollut nyt muutaman kuukauden jatkuvasti lihasnykäyksiä joka puolella. Alkaa jo pelottaa, että onko tämä jotain vakavaa..
Magnesium ja b-vitamiinit ei auta.
Onko teillä lihasnykäyksiä ja millaisessa tilanteessa ne ovat alkaneet?

fdg
Alkuperäinen kirjoittaja sanna:
Mulla on ollut nyt muutaman kuukauden jatkuvasti lihasnykäyksiä joka puolella. Alkaa jo pelottaa, että onko tämä jotain vakavaa..
Magnesium ja b-vitamiinit ei auta.
Onko teillä lihasnykäyksiä ja millaisessa tilanteessa ne ovat alkaneet?
minkä ikäinen olet? ei mulla ole lihasnykäyksiä mutta eräässä epilepsiamuodossa niitä tulee.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen 32v. Nykäykset tulee yleensä levossa, pienenkin rasituksen jälkeen. Mistä epilepsiasta voisi olla kyse?
Mulle tulee tosi väsyneenä, juuri kun olen nukahtamaisillani.
Eikä ainakaan toistaiseksi ole tehty mitään epilepsiadiagnoosia. Mistäs sen tietää vaikka olisikin, suvussa sitä ainakin jonkun verran on.

kysyn
onko nykäykset niin rajuja että joku raaja ihan liikahtaa vai sellaista nyintää minkä vain itse tunnet?
minulla tuollaista ihme nyintää jonka vain itse tunnen millon missäkin. esim kävelen keittiöstä olkkariin ja istun niin lapaluunkohtaa saattaa alkaa nyityttään tai pakaraa tai silmää,kieltä yms...

m
Alkuperäinen kirjoittaja feger:
Olen 32v. Nykäykset tulee yleensä levossa, pienenkin rasituksen jälkeen. Mistä epilepsiasta voisi olla kyse?
Mulle tulee tosi väsyneenä, juuri kun olen nukahtamaisillani.
Eikä ainakaan toistaiseksi ole tehty mitään epilepsiadiagnoosia. Mistäs sen tietää vaikka olisikin, suvussa sitä ainakin jonkun verran on.
Toihan on normaalia että just ennen nukahtamista lihaksia nykii :)

sama
Alkuperäinen kirjoittaja joku vaan:
ALS-tauti ? tappava ja parantumaton...
Niin, voihan mulla olla sekin. Tai voi se sullekin tulla.
anteeksi, olen väsynyt ja töksäyttelen tökerösti !! tarkoitan, että luin jonkin kys. tautia sairastavan haastattelun ja tuli oireistasi mieleen.. ei todellakaan ollut tarkoitus vastata noin ilkeästi !!

storm
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
onko nykäykset niin rajuja että joku raaja ihan liikahtaa vai sellaista nyintää minkä vain itse tunnet?
minulla tuollaista ihme nyintää jonka vain itse tunnen millon missäkin. esim kävelen keittiöstä olkkariin ja istun niin lapaluunkohtaa saattaa alkaa nyityttään tai pakaraa tai silmää,kieltä yms...
Käytätkö unilääkkeitä? Sama kysymys ap:lle :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Yleensä se on sellaista minkä vaan tuntee, mutta joskus nukkumaan mennessä voi heilahtaa koko jalkakin.

?
Siis oikeesti,jos jalka nytkähtää just ennen nukahtamista ni sehän on ihan normaalia.
Ihminen on sillon unen ja valveen rajamailla.
Eri asia sit noi muut nykimiset.Itellänikin oli jokin aika sitten sellasia joita vain itse tunsin,niin kuin elohiiri olisi mut magnesiumilla meni ohitte.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Siis oikeesti,jos jalka nytkähtää just ennen nukahtamista ni sehän on ihan normaalia.
Ihminen on sillon unen ja valveen rajamailla.
Niin on normaalia. Mutta säpsähtely uneen vaipuessa ja lihasnykäys ei tunnu samalta. Sen tietää sitten kun sen kokee.

Yhteistyössä