Lihapullia päivän ruoaksi, kuinka iso satsi teidän perheessä täytyy tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MiMeira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MiMeira

Jäsen
15.11.2011
323
0
16
Meillä riittää hyvinkin semmonen 400g jauhelihasatsista tehty keko 1-2 päivän ruokana (2+2).

Äsken tein kahden kilon jauhelihataikinasta lihapullia pakkaseen. Ajattelin vaan että jossain suurperheessä se voi olla yhden lounaan juttu ;)
Mun työt alkaa hoitovapaan jälkeen ja arkea helpottamaan.... Pullia leivottiin eilen, sämpylöitä ens viikolla.

vähemmästä kuin 800g jauhelihaa en ala edes tekemään. Ja meitä on vain 2+1. Mies tosin tekee fyysistä työtä ja syö paljon :D Tosta määrästä tulee yhdelle aterialle ja miehelle eväät seuraavaksi päiväksi. Hyvin jos käy niin tenavalle seuraavan päivän lounaalle jää pari pullaa.

vähemmästä kuin 800g jauhelihaa en ala edes tekemään. Ja meitä on vain 2+1. Mies tosin tekee fyysistä työtä ja syö paljon :D Tosta määrästä tulee yhdelle aterialle ja miehelle eväät seuraavaksi päiväksi. Hyvin jos käy niin tenavalle seuraavan päivän lounaalle jää pari pullaa.

Mulla vähän sama periaate. Yleensä teen kahdesta kilosta. Puolet laitan heti pakkaseen ja loppuja syödään mikä jaksetaan ja pakastetaan sit.

400g riittää niukin naukin. Syömässä minä, mies ja pojat 3v ja 1v6kk. Sellainen kutina minulla on, että viimeistään, kun lapset ovat kouluiässä, tarvitaan vähintään 800g jauhelihaa :attn:

mitä laitatte lihapullataikinaan, jos saatte 400g riittämään 2+2 perheelle??? Minä teen yleensä 800g ja siitä syödään lasten kanssa vielä seuraavana päivänä lounas (miehelle ei enää riittäisi!)

Eipä tuosta 400grammasta paljon pyöriteltävää ole mutta meilläkin fyysistä työtä tekevä paljon syövä mies, (lapsi on vasta 3, ei mene paljon ruokaa) ja tuo määrä riittää, koska me on päätetty että sen on riitettävä. Rajoitetaan punaisen lihan syömistä ja syödään ruuilla reilusti kasviksiakin.

[QUOTE="vieras";26755999]mitä laitatte lihapullataikinaan, jos saatte 400g riittämään 2+2 perheelle??? Minä teen yleensä 800g ja siitä syödään lasten kanssa vielä seuraavana päivänä lounas (miehelle ei enää riittäisi!)[/QUOTE]

Meitä 2+1 ja mies ja lapsi syö seuraavana päivänäkin. 400g jauhelihaa, sipulia, kananmuna tai kermaviili, kourallinen jauhoja ja ehkä jotain juustoa ja paprikaa. Itselle riittää pari lihapullaa vaikka kyllähän niitä söisi, mutta kun lautasella on muutama lihapulla, kastiketta, vähän muussia, reilusti keitettyjä kasviksia ja puolet lautasesta salaattia niin harvemmin meillä kukaan santsaa.

Yhteistyössä