Lihapullat uunissa

• Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
Mä teen arkipullat ihan vaan illee, et jauhelihan joukkoon vähän korppujauhoja ja muna. Tai jos ei oo munia niin turvotan veteen korppujauhot. Paremmat lihapullat teen sit kermaviiliin ja pikantti maku tulee kun siihen sotkee esim. meksikolaisen sipulikeitto-pussin (niitä valmispusseja) tai vaikka tomaattikeittopussin. Ja muna perään. Jos oikeen makosia haluun, niin teen vielä kastikkeen joko kerma- tai tomaattipohjasena.

vieras
Minä tykkään maustaa itse, ei käytetä noita valmiskeittoja, niissä on vaikka mitä lisäaineita. Paistan sipulia joukkoon, korppujauhot turvotan maidossa tai kevytkermassa, munaa, ja mausteita maun mukaan, tavallisesti pippureita, paprikaa, timjamia, joskus teen tulisia lisäämällä chiliä.

on hyviä :P
Turvotan 1dl korppujauhot 2dl:ssa vettä. Lisään jauhelihan, yhden kananmunan, pippuria, suolaa, paprikajauhetta ja jauhelihamaustetta ja sipulin. Uunissa 200 astetta n. 20 min.

Illusia
Alkuperäinen kirjoittaja on hyviä :P:
Turvotan 1dl korppujauhot 2dl:ssa vettä. Lisään jauhelihan, yhden kananmunan, pippuria, suolaa, paprikajauhetta ja jauhelihamaustetta ja sipulin. Uunissa 200 astetta n. 20 min.
Näin teen juuri minäkin

jauhoton
Ihan hullua pilata hyvä liha korppujauhoilla... Eli sekoitan jauhelihan (750g) joukkoon yhden munan, 1-2 sipulia pieneksi silputtuna ja kuullotettuna, valkosipulia, paprikajauhetta, suolaa, mustapippuria, mahdollisesti yrttejä, ehkä juustoraastetta. Vähän soijakastiketta, mahdollisesti sinappia ja ketsuppia. Ei siis kaikkia joka kerta, vähän fiiliksen mukaan.

225 astetta ja 15-20 minuuttia riippuen pullien koosta.

"Reetta"
Minä tykkään hiukan kreikkalaisista lihapullista: jogurttia ja joko korppujauhoja tai jotain sipuli/sienikeittoa pohjaksi (mutta ei paljon, tykkään lihaisista, kiinteistä pullista kreikkalaiseen tapaan), sitten nautaa tai jos mahdollista 1/3 lammasta, tuoreita yrttejä (timjami, oregano, persilija) sipulia, valkosipulia, mustapippuria, lihafondia, voi laittaa myös paprikaa/chiliä/jauhelihamaustetta, suolaa maun mukaan. Lisäksi voi pistää tuoretta tomaattia silputtuna, oliiveja silputtuna tai pyöräyttää joka pullan sisään palan fetaa. Samasta taikinasta kanamunan ja riisiä lisäämällä tulee oiva täytetyn paprikan tai tomaatin täyte.

dfgfghjftj
Laps on allerginen kananmunalle ym, joten yleensä teen yksinkertaisesti: jauhelihaa, suolaa, pippuria, sipulia (joskus kaurakermaa+vähän jauhoja) Pannulla. Ovat hyviä!
Sipulikeittopussissa on tosiaan Vaikka mitä! lisäainetta. Omaan makuun maistuisi jo varmasti aika kauhealta ja liian suolaiselta. Maku tietysti tottuu jos sellaista (roskaa) syö.

Yhteistyössä