Lihakset kramppailee - ruokavalio pielessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KoleaQ
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KoleaQ

Aktiivinen jäsen
13.04.2008
2 781
0
36
Mikähän mulla on jalkojen lihaksissa vikana, kun ovat olleet kovat ja kramppailevat jo jonkin aikaa, vaikken edes liiku normaalia enempää ja syön (mielestäni) terveellistä ruokaa?

Laitan esimerkin päivän syömisistäni, jospa joku ravintoguru huomaisi ongelman:

Aamiainen: Kaksi palaa ruisleipää, päällä Keijua ja kevytjuustoa sekä tomaattia/kurkkua ja kuppi kahvia kevytmaidolla

Lounas: Suuri annos salaattia (sis. jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, raejuustoa, kevätsipulin varsia), päällä noin 100 grammaa kanaa ja loraus kevyttä salaatinkastiketta.

Välipala: Maitokahvi ja joskus keksi kyytipoikana

Päivällinen/illallinen: Kaksi palaa ruisleipää, kuten aamiaisella.

Alkuperäinen kirjoittaja Haloo-o:
Syöt liian vähän!

Mielestäni syön aivan tarpeeksi, sillä minulla ei ole nälkä ja ruoka-annokseni ovat suuria. Tuo esimerkkini oli keskivertopäivältä, joskus syön toki enemmän, harvemmin kuitenkaan vähemmän. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Haloo-o:
Syöt liian vähän!

Mielestäni syön aivan tarpeeksi, sillä minulla ei ole nälkä ja ruoka-annokseni ovat suuria. Tuo esimerkkini oli keskivertopäivältä, joskus syön toki enemmän, harvemmin kuitenkaan vähemmän. :)

no nopeasti vilkaistuna olis ehkä painonvartijan pisteissä n.13p..itse painan 81kg ja syön 21p,välillä pari ylikin eikä vaikuta...

Mitä sitten kysyt, jos kerran omat mielipiteet on noin vahvoja eikä niihin saa kajota. Laskepa tuosta kalorimäärä ja kuukleta ihmisen tarve. Ja rasvaa myös liian vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä sitten kysyt, jos kerran omat mielipiteet on noin vahvoja eikä niihin saa kajota. Laskepa tuosta kalorimäärä ja kuukleta ihmisen tarve. Ja rasvaa myös liian vähän.

Ei ollut tarkoitus väitellä, kerroin vain oman tuntemukseni, tai pikemminkin sen puutteen. :)

Ei ollut tarkoitus väitellä, kerroin vain oman tuntemukseni, tai pikemminkin sen puutteen. :)

Eli jos sinä haluat laihtua, niin lisäät ilalliseksi samanmoisen annoksen kuin lounaalla ja iltapalalle proteiinia, vaikka purkista tai rahkaa. Välipalalle kahvin lisäksi vaikka munavoileipä, tai tonnikalaleipä ja käytä leiväksi täysruisleipää ja voitele voilla ja salaattiin vaikka oliiviöljyä. Siinä muutama vinkki.

Ja aamupalalta näkyy puuttuvan myös proteiini, ei ihme jos vähän kramppaa. Kinkkua kunnolla leivän päälle.

Tuota proteiinia itsekin jossain vaiheessa vähän epäilin - kuvittelin raejuuston ajavan lihan aseman. :ashamed:

Ja aamupalalta näkyy puuttuvan myös proteiini, ei ihme jos vähän kramppaa. Kinkkua kunnolla leivän päälle.

Tuota proteiinia itsekin jossain vaiheessa vähän epäilin - kuvittelin raejuuston ajavan lihan aseman. :ashamed:

Raejuustossa on hyvin proteiinia, että siitä saa tosi hyvin lisäprotkua,mutta lihakset tarvii kyllä aika paljon sitä proteiinia, en tiedä kuinka kasvissyöjät sen hoitaa...

Raejuustossa on hyvin proteiinia, että siitä saa tosi hyvin lisäprotkua,mutta lihakset tarvii kyllä aika paljon sitä proteiinia, en tiedä kuinka kasvissyöjät sen hoitaa...

Jaa-a, pitää selvitellä lisää. Kiitti vastauksista! :)

Raejuustossa proteiini on maitoproteiinia, lihassa on eri proteiinia. Ihminen tarvii erilaisia proteiineja päivän mittaan, en ulkoa muista montaako erilaista että on hyvä, mutta ne täydentää toinen toisiaan. Siksi sekaruokavalio yleensä tyydyttääkin kaikki tarpeet.

Mäkin kyllä sanon ja ihmettelen, että tossako on sun päivän ruoat :o ? Mikä päivällinen on muka 2 ruisleipää täytteineen??

Nooh, tuota. Ei mulla tosiaan ole enää nälkä samana päivänä sen jälkeen, kun olen syönyt ison lounaan...

Mäkin kyllä sanon ja ihmettelen, että tossako on sun päivän ruoat :o ? Mikä päivällinen on muka 2 ruisleipää täytteineen??

Nooh, tuota. Ei mulla tosiaan ole enää nälkä samana päivänä sen jälkeen, kun olen syönyt ison lounaan...

Nälkäkin voi olla hyvin moninainen käsite...ei tuolla määrällä ruokaa kyllä oikeasti tule toimeen ilman, että jotain ongelmia ilmaantuisi.

syöt pienemmän annoksen lounaalla ja sitten päivälliseksi kunnon ruokaa mutta pienen annoksen. Se on siinä että annoskoot on liian isoja ja sitten mättää jotain muuta sen tilalla joka on huono vaihtoehto!

Yhteistyössä