Lihakseen injektion pistäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ammattilaisia palstalla?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ammattilaisia palstalla?

Vieras
Onko täällä terveydenhuollon ammattilaisia paikalla?

Kysymykseni on, että minulle terveydenhoitaja pisti pakaralihakseen minulle määrätyn lääkeinjektion, ongelma on, että en tuntenut yhtään mitään kun hän sen pisti, eikä laastariin jonka hän laittoi päälle tullut tippaakaan verta.

Katsoin pistokohtaa ja mielestäni se oli melko korkealla, eli onko mahdollista, että ko. pistos ei mennyt lihakseen, vaan jäi ihonalaiskudokseen/rasvakerrokseen?

Niin ja vielä lisättäköön, että aina ennen olen kyllä tuntenut kun pakaralihakseen on tuo injektio laitettu, nyt ei tuntunut yhtään mitään.

Olisiko pistos mennyt vikaan ja jäänyt siis ihonalaiskudokseen?

Yleensä hoitajat kyllä osaa arvioida rasvan määrän juurikin esim.pakarassa.. koska liian "pintaan" pistetty jää toki siihen läskiin hillumaan, mutta itselle todettu jotta kyllä se sieltä ajan kanssa liukenee kuitenkin samoin kuten lihakseen suoraan pistettynä.. tiedän vaan ku kipupiikkiä on tuikittu persuuksiin ja kerran yritin hoitajalle selittää, että mulla on sitä laardia kyllä enempi siellä miltä näyttää. Oli vähän tukalaa, kun ei sitten tehonnut kuin viiveellä.. mut joo tehos kuitenkin et kaippa se tosiaan liukenee tuikki mihkä vaan :D

[QUOTE="mmm";28100930]jos aine jää ihon alle tai läskiin siis, niin se yleeensä sattuu ja kirvelee enempi.[/QUOTE]

Olsikohan minulle käynyt syksyllä noin. Sain Orudis-piikin käsivarren lihakseen ja se kirveli ihan vietävästi, sii todella tuskainen ja räikyvän punainenkin oli pistoskohta. Lääke ei edes auttanut yhtään, vaan vasta Oxanest-piikki auttoi. Käsivarren pistoskohta on edelleen tunnoton.

tämä hoitaja on luultavammin saanut jo luvan pistää uuteen paikkaa (eli on saanut siihen koulutuksen) eli se on aikalailla tuo paikka jonka sanoit. se ei eroa muuten millään lailla vanhasta paikasta, mut siinä on enemmän lihasmassaa eikä niin paljoa hermoja jne. se kuulemma ei satu niin paljoa ja lihakseen se aine silloinkin menee,. tuosta uudesta pistopaikasta tulee tämänvuoden aikana uusi pistopaikka ja silloin häviää vanha pistopaikka!! kysy jos jotain kysyttävää.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Kun pistää lihakseen niin toivottavaa onkin, että neula ei läpäise verisuonta ja verta ei tule. Lihakseen piston ei pitäisikään sattua. Itseäni ei tosin montaa kertaa ole pistetty, mutta itse olen pistäjänä ollut monen moista kertaa.

Olsikohan minulle käynyt syksyllä noin. Sain Orudis-piikin käsivarren lihakseen ja se kirveli ihan vietävästi, sii todella tuskainen ja räikyvän punainenkin oli pistoskohta. Lääke ei edes auttanut yhtään, vaan vasta Oxanest-piikki auttoi. Käsivarren pistoskohta on edelleen tunnoton.

Orudis kirvelee älyttömästi. Siksi en mielellään pistä lihakseen.

ite vihaan lihakseen pistämistä vaikka aika paljon sitä töissä joutuu harrastamaan. Jotenkin hirveän vaikeaa arvioida menikö pistos lihakseen asti vai jääkö läskiin.. Harvoin tulee sellanen fiilis että nyt ainakin meni just sinne minne piti.

Varsinkin kun on niitä vuodepotilaita, vanhoja ja hirveän laihoja joilla lihasmassaa olematon määrä. Tai sitten niitä järkyttävän lihavia, nestelastissa olevia joissa et tiedä tavotatko lihasta koskaan vaikka pisimmällä neulalla tuikkaat..

Onko Orudis sama kuin Ketorin piikki? Koska se ainakin kirvelee niin helvetisti, eikä auta kipuun yhtään ja silti ollaan aina sitä psitämässä ja jos sitä ei ota tai sanoo et ottaa mielummin sen sit tablettina niin johan ollaan hankalaa potilasta ja ulos heittämässä, ARGH!!!!