Lievästi kuumeinen lapsi ulos nukkumaan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RiikkaTii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

RiikkaTii

Vieras
Mitä mieltä olette, voiko lievästi kuumeisen lapsen viedä ulos nukkumaan? Yöllä kuumetta oli enemmän, nyt aamulla taas vähemmän. Hän nukkuu yleensä paljon paremmin ja pitemmin ulkona.

Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
en laittaisi. nuhaisen (jos ei kuumetta) voisin laittaa mutta en edes pienessä kuumeessa. kyllä sen voi kuvitella miten inha ois nukkua itse kuumeisena pihalla.

Minusta olisi kyllä ihanaa nukkua ulkona viileässä ilmassa lämpimien peittojen alla, oli kuumetta tai ei :-)

Ja kyse on nyt ihan terveen olosesta lapsesta joka leikkii normaalisti. Kyllä minä taidan hänet ulos laittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja RiikkaTii:
Alkuperäinen kirjoittaja äitipeikko:
en laittaisi. nuhaisen (jos ei kuumetta) voisin laittaa mutta en edes pienessä kuumeessa. kyllä sen voi kuvitella miten inha ois nukkua itse kuumeisena pihalla.

Minusta olisi kyllä ihanaa nukkua ulkona viileässä ilmassa lämpimien peittojen alla, oli kuumetta tai ei :-)

Ja kyse on nyt ihan terveen olosesta lapsesta joka leikkii normaalisti. Kyllä minä taidan hänet ulos laittaa...

no mua paleltaa kuumeessa niin pirhanasti että taatusti en nukkuisi pihalla vaikka se terveenä kuinka ihanaa olisikin.

ihmeessä voi!! viileä helpottaa oloa ja laskee kuumetta. On helpompi hengittää! Eriasia on sit jos ulkona kova vinkka tai muuten huono ilma, eikä rattaita saa katokseen suojaan. Kyl lapsi voi pienessä kuumeessa oleskellakki pihalla, jos vain muutoin on virkeä!!

Tottakai voi laittaa ja itse ainakin henkilökohtaisesti vielä suosittelisinkin laittamaan!Kuumeiselle lapselle suositellaan muutenkin ensiavuksi "viileyttä"(kevyt vaatetus,tuuletettu huone,tarvittaessa kylmiä pyyhkeitä...)Varmasti nukkuu paremmin raikkaassa ulkoilmassa!Tämä yleinen tapa pitää lapsi kuumeessa siätiloissa perustuu siihen että lapsi ei saisi liikaa rasittaa itseään,eli juoksentelu ja "riehuminen" ei tee hyvää...

Yhteistyössä