Lievä ruokamyrkytys, vatsatauti vai jotain muuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mari"

Vieras
Tämä on aika outoa. Eilen illalla n. klo 21.30 söin tonnikalasalaatin (päiväys 17.12.) ja join 2 dl minipullon eli kaksi lasillista kuohuviiniä.

Heräsin 8 jälkeen ja huomasin heti että nyt on jotain pielessä. Pyörrytti, huimasi ja heikotti niin että piti mennä takaisin maate. Olo oli niin huono että kävin tarkoituksella kakomassa vessanpönttöön ja sainkin oksennettua kerran, mikä helpotti oloa vähän. Vatsa ei ollut kipeä mutta olo oli edelleen heikko. Makasin pari tuntia ihan hiljaa sängyssä, torkahdinkin vielä hetkeksi. Sitten pystyin jo nousemaan ylös, mutta olo on edelleen aika hutera.

Mietin jopa sitä, että olisiko se kuohari voinut olla jollain lailla pilaantunutta ja aiheutta tällaisen olon? En ole vuosiin käyttänyt alkoholia kovinkaan paljon, mutta kyllä minä yleensä tuollaisen minipullon olen voinut ottaa ilman mitään aamuoloja.

Nyt pahin pyörrytys ja huimaus on ohi, mutta olo on sellainen kuin olisi eilen juonut enemmänkin. Piti lähteä tänään kaupoille mutta taitaa jäädä väliin....

[QUOTE="vieras";27711716]Varmaan ihan vatsatautia.[/QUOTE]

Hitsiläinen. Toivottavasti ei olisi, koska sitten kohta on lapsi ja mieskin sairaana. Just kun miehellä alkoi loma ja jouluvalmistelut edessä. Äh. Vatsatautia taitaa olla liikkeellä vai?

Mulle aiheuttaa jo onnittelulasillinen kuoharia tuon olon, mutta ilmeisesti olenkin sille jotenkin allerginen.

Jos kuohari ole sulle aiemmin tuollaista aiheuttanut, niin olettaisin että syynä on joko pilaantunut tonnikalasalaatti tai vatsatauti. Oliko tonnikalasalaatissa katkarapuja? Ne ainakin pilaantuu herkästi, itse olen kerran saanut ruokamyrkytyksen katkaravuista.

[QUOTE="Lissu";27711747]Mulle aiheuttaa jo onnittelulasillinen kuoharia tuon olon, mutta ilmeisesti olenkin sille jotenkin allerginen.

Jos kuohari ole sulle aiemmin tuollaista aiheuttanut, niin olettaisin että syynä on joko pilaantunut tonnikalasalaatti tai vatsatauti. Oliko tonnikalasalaatissa katkarapuja? Ne ainakin pilaantuu herkästi, itse olen kerran saanut ruokamyrkytyksen katkaravuista.[/QUOTE]

Ei mulle kuoharista (siis 1-2 lasista) ole koskaan tällaista oloa tullut. Tonnikalasalaatissa ei ole katkarapuja. Sairastumiselle ei mitään voi mutta harmittaa silti niin vietävästi. Tänänä tosiaan piti lähteä kaupoille katselmaan joulukoristeita ja tulevalla viikolla hankkia jo joulukuusi jne. Kunhan vaan lapsi ja mies säästyisi tältä!

[QUOTE="Mari";27711744]Hitsiläinen. Toivottavasti ei olisi, koska sitten kohta on lapsi ja mieskin sairaana. Just kun miehellä alkoi loma ja jouluvalmistelut edessä. Äh. Vatsatautia taitaa olla liikkeellä vai?[/QUOTE]

On paljon liikkeellä. Onneksi täällä pääkaupinkiseudulla tuntuu olevan aika nopea tauti kierroksessa ja ei onnksi sairastuttanut kaikkia ainakaan meidän perheessä.

Meillä oli just vähän aikaa sitten vatsatauti, joka mulla ja miehellä kesti tasan 1/2 vuorokautta. Eli ei kokonaista päivääkään (tosin koko loppupäivänkin väsytti ja päätä särki kummallisesti). Lapsille kesti hiukan pidempään, mutta oli tosi lievä niilläkin.

[QUOTE="vieras";27711790]On paljon liikkeellä. Onneksi täällä pääkaupinkiseudulla tuntuu olevan aika nopea tauti kierroksessa ja ei onnksi sairastuttanut kaikkia ainakaan meidän perheessä.[/QUOTE]

Ok.

[QUOTE="hei";27711815]Meillä oli just vähän aikaa sitten vatsatauti, joka mulla ja miehellä kesti tasan 1/2 vuorokautta. Eli ei kokonaista päivääkään (tosin koko loppupäivänkin väsytti ja päätä särki kummallisesti). Lapsille kesti hiukan pidempään, mutta oli tosi lievä niilläkin.[/QUOTE]

Tää mun tauti voisi olla just tuota samaa lievää muotoa. Silloin kun olen sairastanut "tavallisen" vatsataudin niin olen oksentanut useammankin kerran ja parin tunnin välein. Nyt ei siis ole ollut muuta kuin se aamuinen "pakotettu" oksennus ja heikko olo. Nyt pystyn olemaan hetken aikaa jalkeilla ja sitten pitää hetki maata. Palelee kyllä, mitää mitata kuume varmuuden vuoksi.

Meillä käväisi pikaripulin tyyppinen, jossa ei ollut oksentelua mutta useammat housut meni lapselta pyykkiin yhden päivän aikana ja seuraavanakin päivänä ramppasi vielä kakalla.

Joo, sitä minäkin mietin että jos olisi ruokamyrkytys niin olisin sairastunut jo myöhään illalla tai yöllä. Täytyy uskoa että vatsatauti se iski. Kyllä tämä "vähän" syö fiiliksiä joulun alla kun nyt saa pelätä milloin perheessä muut sairastuu.

Mulla on ollut 5 pvää heikko etova olo johon liittyy valoherkkyyttä ja meluherkkyyttä. Myös päänsärky on nurkan takana vaanimassa
lievänä. Mahakipuja on myös. Olisikohan syynä maito jota join pvää ennen oireiden alkua.Päiväys oli mennyt 3 pvää vanhaksi mutta maku oli ihan ok? Olo on heikko ja oikeastaan maatessa tai nukkuessa olo on ok.

En tiedä, mikä minua vaivaa. Taitaa olla vatsatauti. Sen huomasin, että jos ei syö eikä juo n. kuutta tuntia ennen nukkumaanmenoa, ei tarvitse yöllä herätä ripulihätään. Aamulla tekee sitten mieli sekä ruokaa, että juomaa.

Yhteistyössä