Liekö tällä vaikutusta sikiöön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rytkäätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rytkäätys

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
11 055
2
36
Savon syämmessä <3
Oon pari päivää ollu tosi kovan flunssan ja kuumeen kourissa. En mennyt alkuun lääkäriin kun ajattelin että jospa tämä menisi ohi, mutta kun olo on vain pahentunut joten tunnin päästä on aika lääkäriin. Saan varmaan lääkekuurin.
Viikkoja on 15. Onko tämä "hoitamaton" kuumeilu ja todennäköinen tulehdus tehnyt tuhojaan sikiölle?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olispa meillä paljon sairaita vauvoja, jos kaikki raskausajan pikkukuumeilut vaikuttaisi sikiöön. Tuskin kukaan on terveenä koko 9 kk aikaa.

Ei tarvitse ilkeillä. Kun nyt ei ole mistään pikkukuumeesta kyse, vaan sellaisesta 38,5-39 asteen. Pelkään vaan jotain kovempaakin tulehdusta, mutta kohtapa se selviää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Olispa meillä paljon sairaita vauvoja, jos kaikki raskausajan pikkukuumeilut vaikuttaisi sikiöön. Tuskin kukaan on terveenä koko 9 kk aikaa.

Ei tarvitse ilkeillä. Kun nyt ei ole mistään pikkukuumeesta kyse, vaan sellaisesta 38,5-39 asteen. Pelkään vaan jotain kovempaakin tulehdusta, mutta kohtapa se selviää.

Ei ollut tarkoitus ilkeillä. En osannut ajatella, että tuo voi vaikuttaa tylyltä. Tarkoitus oli rohkaista, mutta ei tainnut nyt ihan onnistua. Höh.

Vaikka olis isompikin tulehdus, niin lapsi pärjää luultavasti hyvin. Muistuta vain lääkäriä, että määrää vaarattomat lääkkeet. Ne ei välttämättä kiireessä tule ajatelleeksi, vaikka näkisivätkin ison mahan.

Enpä saanu mitään lääkekuuria :snotty: Joulu pilalla kun ei tämä ainakaan tästä paranemaan päin ole :'( Mutta lekuri laittoi kyllä nieluviljelyyn ja verikokeeseen että huomenna sit saan varmaks kohtalon tietää. Kauhea olo. Pakko huuhdella poskionteloita tuolla ällöttävällä nokkakuppi-sydeemillä :|

:hug: Voi ei! Odottaessa tosi kökköä sairastaa. Itse sairastin toista odottaessa pahan flunssan (tai oli kait ihan influenssa) ja ärhäkkään vatsataudin. Pohtisin juuri samaa ja lekuri lohdutteli,että päinvastoin, vauvallahan mahtava vastustuskyky, kun jo mahassa sairastaa. Liekö sitten johtunut tästä vai mistä, mut tosiaan, kun perheessämme riehuu flunssa tai mahatautiepidemia, pääsee nuorin aina helpoimmalla.

Jos sulla on sama tauti kuin mulla, niin se kestää 2 viikkoa. Tai siis mulla oli eka viikon kuumetta, sitten puolikuntoisena hoidin viikon kuumeilevia lapsia ja sain vielä jälkitaudiksi keuhkoputkentulehduksen. Sitte oli pakko mennä töihin lepäämään, että toipuu. 8meinaan noitten muksujen kanssa kotona oli tosi raskasta.)

Pakko viilata, mutta itse en ole koskaan raskaus aikana ollut kipeänä, en edes flunssassa.

ap:lle tuskin on haittaa tuollaisesta, rauhallisin mielin vaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
:hug: Voi ei! Odottaessa tosi kökköä sairastaa. Itse sairastin toista odottaessa pahan flunssan (tai oli kait ihan influenssa) ja ärhäkkään vatsataudin. Pohtisin juuri samaa ja lekuri lohdutteli,että päinvastoin, vauvallahan mahtava vastustuskyky, kun jo mahassa sairastaa. Liekö sitten johtunut tästä vai mistä, mut tosiaan, kun perheessämme riehuu flunssa tai mahatautiepidemia, pääsee nuorin aina helpoimmalla.

Olipa piristävää kuulla tuo =) Thänks!

Jos sulla on sama tauti kuin mulla, niin se kestää 2 viikkoa. Tai siis mulla oli eka viikon kuumetta, sitten puolikuntoisena hoidin viikon kuumeilevia lapsia ja sain vielä jälkitaudiksi keuhkoputkentulehduksen. Sitte oli pakko mennä töihin lepäämään, että toipuu. 8meinaan noitten muksujen kanssa kotona oli tosi raskasta.)

Uuh, kuulostaa ihan kaameelle. Tää kurkkukipu on pahin :snotty:

Kurlaa suolavettä. Vanha hyvä keino. Maistuu ja haiseekin pahalta mut auttaa kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:

Kurlaa suolavettä. Vanha hyvä keino. Maistuu ja haiseekin pahalta mut auttaa kyllä.

Kaikki kotikonstit käytetty; Kotitekoinen "punkteeraus" nokkakupilla, suolaveden kurlaus, mustaviinimarjamehut jnejne. Jospa tämä tästä... =)

Vaikka vastauksia on tullut, niin vastaan vielä minäkin. Eli virusperäiset kuumeet, ei haitaksi ole. Kehosi kyllä muodostaa vasta-aineita, jotka myöskin kulkeutuvat sikiöön. Ja sehän ei ole haittaa, vaan periaatteessa on hyvä asia sikiön kannalta, jos nyt jostain syystä sama virus leijailisi vastaan, kun vauva on syntynyt, hänellä olisi siihen jo sinulta saatuja vasta-aineita ja tartunta olisi epätodennäköisempi.
On tiettyjä tartuntasairauksia, jotka on haitallisia raskausaikana, mutta ne ovat yleensä bakteeriperäisiä ja joko oireettomia tai monioireisempia, kuin flunssan oireilla pyörivät.

Yhteistyössä