Lidlin leipäkone

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos on leipäkoneeksi halpa ja leipäkonetta haluaa, niin luultavasti kannattaa. Oman kokemuksen mukaan Lidlin/Silvercrestin kodinkoneissa on ihan hyvä hinta-laatu-suhde. Usein olen sieltä ostanut juuri sellaisia juttuja, joita ei ihan välttämättä tarvitse, mutta joita haluaa kokeilla. Niin kuin nyt joku leipäkone.

Mitä tarkoitat hyvällä hinta-laatu-suhteella?
Sitä että sieltä saa toimivia laitteita pilkkahintaan ja suhteessa siihen hintaan ne ovat hyviä. Minulla on paljon työkaluja ja joitain keittiölaitteita, jotka ovat toimineet hyvin jo pitkään. Eivät tietenkään ole ammattitasoa, mutta verrattuna halvimpaan Motonetin ja vastaavien ketjujen tarjontaan, ovat parempilaatuisia vaikka hinta saattaa olla jopa halvempi.

Kauanko kestää leipoa (ja paistaa) ja tekeekö se vain sellaisia kulmikkaita limppuja?

Muoto on joo väkisinkin pitkulainen ja kulmikas.

Ja riippuu. Pikaleipä soodalla nostatettuna valmistuu noin tunnissa mut kunnon leipä vaatii aikaa yli kolme tuntia.

Jos mä haluan jotain nopeasti niin leivon mieluummin sämpylöitä oikeassa uunissa. Ja jos taas teen ruislimppua juurella niin toi on auttamattomasti liian pieni. Ne teen kahdessa vuoassa uunissa.

Mut makoisaa rapeakuorista vaaleaa leipää tuolla saa helposti eikä tarvitse vahtia uunia saati arpoa että onko limppu kypsä vai ei. Senkun noudattaa ohjeita ja antaa koneen hoitaa loput.

Muoto on joo väkisinkin pitkulainen ja kulmikas.

Ja riippuu. Pikaleipä soodalla nostatettuna valmistuu noin tunnissa mut kunnon leipä vaatii aikaa yli kolme tuntia.

Jos mä haluan jotain nopeasti niin leivon mieluummin sämpylöitä oikeassa uunissa. Ja jos taas teen ruislimppua juurella niin toi on auttamattomasti liian pieni. Ne teen kahdessa vuoassa uunissa.

Mut makoisaa rapeakuorista vaaleaa leipää tuolla saa helposti eikä tarvitse vahtia uunia saati arpoa että onko limppu kypsä vai ei. Senkun noudattaa ohjeita ja antaa koneen hoitaa loput.
Voiko sen antaa vain vaivata ja nostattaa taikinan?

Yhteistyössä