LIDL työpaikkana?

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Kertokaapa mulle, millainen palkka myyjällä siellä on? Ja varsinkin, jos ei ole alan koulutusta eikä kokemusta. Ja minkäläinen LIDL on työpaikkana?

Kun musta on hiukan outoa, kun avoimena olevasta työpaikasta ei voi soittaa tai kysellä mistään: ei puhelimitse, ei sähköpostitse :whistle:

Mie en tiedä palkkauksesta mutta ainakin meidän kaupungin LIDLissä ei kauan samat työntekijät viihdy.Mulla on ollut kaksi serkkua siellä töissä eikä kumpikaan tykännyt työilmapiiristä.Mikä lie juttu siinä on.....jotain mätää kuulostaa olevan.

Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kuullut ettei olisi kovinkaan hyvä työpaikka..mut tosiaan huhupuhetta( joskin jostakinhan huhut saavat alkunsa...) En siis suosittele...

Alkuperäinen kirjoittaja pia:
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta kuullut ettei olisi kovinkaan hyvä työpaikka..mut tosiaan huhupuhetta( joskin jostakinhan huhut saavat alkunsa...) En siis suosittele...

Samoin olen kuullut! Lisäksi sen että siellä pitää olla kuitit jos tuo mukanaan eväänsä eikä ole ostanut sieltä niitä eväitä.

Mies oli aikoinaan muutaman kuukauden. Ei tykännyt. Kummalliset säännöt yms. koulutusta kun ei ollut niin sai harjottelijan palkan eli 7e tunnilta.
Lidleissä on kova työntekijävaihtuvuus.

Sopii enemmänkin opiskelijalle, kuin perheelliselle.

En usko että olisi sen huonompi kun mikään muukaan kauppa. Ja ainakin siinä Lidlissä jossa käyn, on samat työntekijät olleet ensimmäisestä päivästä saakka, eli kai se "ilmapiirikin" johtuu muista työntekijöistä, ei siitä että työpaikka on just Lidl.

sisko oli vähän aikaa ja sanoi että ihan eläimenä joutui tekemään hommia. Juoksun kanssa tehdään ja palkka huono. Työvuoroja ei vonut sopia, ruokatuntia ei välttämättä kerinnyt pitämään ollenkaan.. Työntekijä oli "orja".. Työ on raskasta, koska lidlissähän on kaikki niin isoissa erissä ja niitä ei sen kummemmin pureta. En suosittele kenellekään!

Äääähh.... Eli viittiskö sinne sit hakea vai ei :/ Tietty aina enemmän sais ku työttömänä, mut jäiskö siitä niin paljoo käteen nousseiden hoitomaksujen jälkeen että kannattaa mennä räjäyttää sinne päänsä. Aika oudolta kuulostaa nuo teidän kertomat jutut. Plus tosiaan se, että ei voi tiedustella mitään, vaan pitäs mennä töihin vähän niinku tyyliin "osta sika säkissä"...

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Äääähh.... Eli viittiskö sinne sit hakea vai ei :/ Tietty aina enemmän sais ku työttömänä, mut jäiskö siitä niin paljoo käteen nousseiden hoitomaksujen jälkeen että kannattaa mennä räjäyttää sinne päänsä. Aika oudolta kuulostaa nuo teidän kertomat jutut. Plus tosiaan se, että ei voi tiedustella mitään, vaan pitäs mennä töihin vähän niinku tyyliin "osta sika säkissä"...

Kyllä mun mielestä kannattaa hakea. Pääseehän sieltä pois jos työ ei miellytä, ei se mikään rangaistuslaitos kuitenkaan ole;)

Sekin mua inhotti, kun hakemukseen piti laittaa kuva. Niin että pärstäkertoimen mukaan valitaan työntekijöitä. Työtodistusta mies ei ole saanut kunnollista vielä tänä päivänäkään, kun ei ole minkään sortin puh.numeroa yms. mihin ottais yhteyttä. Myymäläpäälliköltä sai jonkun näköisen mikä ei ois millään kelvannu työkkärille.

Alkuperäinen kirjoittaja -k-:

Kyllä mun mielestä kannattaa hakea. Pääseehän sieltä pois jos työ ei miellytä, ei se mikään rangaistuslaitos kuitenkaan ole;)

Juu näin. Meet vaikka koeajaksi ja sit pois jos ei innosta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:
Sekin mua inhotti, kun hakemukseen piti laittaa kuva. Niin että pärstäkertoimen mukaan valitaan työntekijöitä. Työtodistusta mies ei ole saanut kunnollista vielä tänä päivänäkään, kun ei ole minkään sortin puh.numeroa yms. mihin ottais yhteyttä. Myymäläpäälliköltä sai jonkun näköisen mikä ei ois millään kelvannu työkkärille.

Kyllä kuvan joutuu moneen muuhunkin paikkaan laittamaan kun hakee töihin. Esim. monet vaatetusliikkeet...

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:

Kyllä kuvan joutuu moneen muuhunkin paikkaan laittamaan kun hakee töihin. Esim. monet vaatetusliikkeet...

Juu joutuu. No sanotaan sit näin et mua inhottaa kaikki paikat joihin vaaditaan kuva. :)

Joo, mutta jos sitten ei löydykään uutta työpaikkaa tilalle ja irtisanoutuu (siis siinä tapauksessa, että koeaika on ummessa tai vastaavaa) niin sitten on karenssissa. Kyllä minä keskittäisin energiani mieluummin sellaisten työpaikkojen etsimiseen, jotka eivät alunperin epäilyttäisi noin paljon

Alkuperäinen kirjoittaja ...........:

Joo, mutta jos sitten ei löydykään uutta työpaikkaa tilalle ja irtisanoutuu (siis siinä tapauksessa, että koeaika on ummessa tai vastaavaa) niin sitten on karenssissa. Kyllä minä keskittäisin energiani mieluummin sellaisten työpaikkojen etsimiseen, jotka eivät alunperin epäilyttäisi noin paljon

No tätä karenssia mäkin vähän mietin. Että jos ei löydykään mitään enempi omaa hommaa tilalle, joutu sit niinku "pakosta" roikkumaan paskassa työpaikassa.

Alkuperäinen kirjoittaja selleri:
huhua tai totta tämäkin ettei saisi työkavereiden kanssa jutella muista kuin työasioista.

Ja sitä valvoo kuka? Onko niillä kenties piilotetut mikrofonit vaatteissa.....??? Mikäs se oli se juttu että pitää laittaa punainen huivi kaulaan kun on menkat, saa sitten käydä useammin vessassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ah:
Alkuperäinen kirjoittaja selleri:
huhua tai totta tämäkin ettei saisi työkavereiden kanssa jutella muista kuin työasioista.

Ja sitä valvoo kuka? Onko niillä kenties piilotetut mikrofonit vaatteissa.....??? Mikäs se oli se juttu että pitää laittaa punainen huivi kaulaan kun on menkat, saa sitten käydä useammin vessassa.

Se oli jossain Puolassa tms.

Kaikki edellä kirjoitetut asiat pitivät melko hyvin paikkaansa. Eli raskasta työtä, koko ajan kyylätään ettei vaan löysäile tai juttele asiakkaille liian kauan. Mentäessä tauolle/vessaan piti käydä ensin kertomassa kaikille työntekijöille ja kiertää ettei ole tyhjiä laatikoita hyllyissä. Jos oli niin piti ensin tyhjätä ne. Näitä voisi jatkaa loputtomiin!!! Terv. vapautunut Lidlin orjuudesta

Yhteistyössä