Työnhakuasiaa, ei oman alan töitä, mitäs sitten??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippälomalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippälomalainen

Vieras
Olen koulutukselta laborantti ja tämän paikkakunnan labratyöpaikat on soitettu läpi eikä mistään luvattu nyt lähiajoille paikkaa :/ Mitäs nyt?
Mistä sitä vois kysellä seuraavaks? koulutusta kun ei muuta ole.. Tiedän tiedän, ainahan sitä voi soittaa ja kysyä mahdollisuuksista mut kysyn nyt ensin täältä teidän mielipiteitä ja kokemuksia..

Onko kukaan teistä päässyt johonkin paikkaan mihin ei ole minkäänlaista kokemusta/koulutusta?

Kannattaa ilmoittautua työkkäriin, ja jos sitä kautta saisi esim. työharjoittelupaikkaa eri alalta kuin mille on koulutus. Jos sitä kautta irtoaisi työpaikka.

Mistä päin olette? Itse olen pääkaupunkiseudulta. KOhta loppuu määräaikainen soppari. Ammatillista koulusta ei ole, mutta kokemusta on monilta eri aloilta. Onkohan pakko lähteä kouluun, jos en työtä löydä. Opintotuki on vaan niin pieni :\

Kannattaa sitten laajentaa sitä hakupiiriä. Olen nähnyt, että laborantteja on mm. tutkimusassareiksi ja vaikkapa lääkefirmaan assareiksi haluttu. Opiskelen yhteiskuntatieteellistä alaa ja olen vakuutusyhtiössä töissä. Laajentakaa perspektiiviä!

Yhteistyössä